paar handige tips voor het nachtvissen:
-iets tegen de insecten!
-neem een kleine voorraad pillen mee, zalfjes, en etc... voor het geval van insectenbeten of dat je jezelf niet goed voelt
-pak een paar pantoffels mee, liefst oude ofzo, Crocs zijn ideaal hiervoor! -> als je een run krijgt en je ligt in je tent te maffen, heb je niet de tijd om nog snel je schoenveters te binden
-rol wc papier, heeft geen verklaring nodig denk ik
-zaklampen en reserve batterijen!
-neem iets mee, bv: een klein geldkasje ofzo, waar je jouw dierbare spullen 's nachts kunt inleggen! zoals geld, horloges, enzoverder! GSM NIET! in geval van een noodgeval is het misschien te laat!
-van die kleine lantaarnpaaltjes met zonnenpanelen laden overdag op, en geven 's nachts licht! dus niet meer over materiaal struikelen dan!
-zorg dat alles op de plaats staat, doe dit samen met je vismaat, zo dat alles soepel verloopt, en je niet moet gaan zitten te rotzooien in de tent naar de weegschaal ofzo... onthaakmat en emmer water enzo spreekt voor zichzelf denk ik!
-neem genoeg eten mee, en drinken!
-zorg dat je een goede lamp, of dergelijke alternatieven hebt om over het water te schijnen! een vis drillen in het onbekende is geen pretje! en zeker 's nachts ingooien zonder licht in meestal een ramp!
-zorg ervoor dat je altijd iets binnen handbereik hebt om jezelf te kunnen verdedigen, ga nu niet als een rambo aan het water zitten en gekke stunten uithalen, maar gewoon voor de zekerheid, het geeft een gevoel van veiligheid! (hiermee bedoel ik dus geen handwapen ofzo eh! liever een stok ofzo!) 1 tip: je leven of je visspullen, je beslist zelf maar, maar ik ga voor het eerste!
-zorg ervoor dat er buiten de tent niks ligt dat makkelijk mee kan genomen worden!
-als je met de fiets en viskar gaat, zorg ervoor dat alles op slot zit, en dat je viskar afgedekt is! als het begint de regenen, en je viskar staat open, heb je 's morgens geen leuk zicht!
-laat geen eten los liggen in je tent, of bv: een zak chips openstaan, dit trekt ongewenst ongedierte aan!
als iemand er nog wat aan kan toevoegen, ga je gang!
Bewerkt door de gebruiker vrijdag 24 juni 2011 03:08:34(UTC)
| Reden: Niet aangegeven