Hier even een review voor een nog voor vele een onbekend merk, maar wel een merk wat in opmars is..
Het gaat hier om de sonik stokken, na lang zoeken naar goede stokken en ook wat informatie gevraagd.. ben ik uitgekomen op de sonik sk4 2.75 3.66m..
Nu heb ik ze afgelopen weekend goed kunnen testen en ik kan maar 1 ding zeggen, wat een heerlijke stokken voor een heerlijke prijs (kosten namelijk 190 per stuk, maar koop je er 3 dan kosten ze 120 per stuk
) goeie actie van pearl.. uhm sonik
Maar goed de hengels zijn op 2 delen gebaseerd waarvan het onderste deel een 36tons carbon is en het bovenste gedeelte een majestic top heeft van dacht uit me hoofd 30/32 tons carbon. En heeft daarbij enkele fuji ogen wat dus ten goede komt op de buig eigenschappen van de blank. De rug van de blank is zeer stabiel, maar ik heb in de winkel ( hengelsport overschie) met marco (de verkoper) er even aangehangen en ik meen dat hij iets van 100 kilo woog maar de blank boog mooi mee.
Ook zijn het aardige werpkanonnen, want nu zijn mijn werpeigenschappen niet optimaal maar ik heb met 1 hengel toch even gekeken wat de mogelijkheden zijn. En met 70 gram lood een afstand van +/- 110 meter gooien deed mij toch een fijn gevoel geven. Dus iemand die dus wel kan werpen zal hier dus met gemak overheen gaan. Ook heb ik er 110 gram aan gedaan en een pva zakje en ook daar was de +/- 60 meter geen probleem. Meestal haal je dit soort afstanden met een 3lb of 3.5lb maar de hengels van 2.75lb van sonik halen dit dus ook gewoon.
Wat betreft de drilleigenschappen kan ik ook maar 1 wordt bedenken, en dat is fenomenaal. Ik heb mij mogen prijzen met een 36.4 ponds biggetje en ik verbaasde mij erover hoe gemakkelijk de stok de karper in bedwang hield op een afstand van pak uhm beet 50/60 meter... Eenmaal bij de kant boog de top goed door en werden de klappen goed opgevangen waardoor mijn weerloze haak goed bleef zitten
Ook zijn er al wat andere formaten meegevangen op de eerste sessie en ook daar was het gewoon een genot om met deze stokken te mogen drillen.
Verder zijn de stokken zeer dun en tegelijk toch wat zwaarder dan de meeste dunne blanks. Ook zijn ze mooi afgewerkt met een carbon onderdeel en verder is het mooi donker grijs glanzig afgelakt. Ik kan dus met recht zeggen als je nieuwe stokken zoek dit toch zeker de moeite waard is om eens te bekijken en betasten.
Deze blanks zijn van de hoofdontwerper van greys en hardy's dus dan kan je wel nagaan wat je in huis haalt. Wat wel belangrijk is met deze blanks, is namelijk dat ze prijzen met 10% gaan verhogen en dus duurder worden en als het zo blijft worden ze naar mijn idee nog wel duurder dus twijfel niet te lang mocht je nieuwe stokken hebben. Mocht je verder deze stokken dus aanschaffen, hoef je niet verder te zoeken, want er is nu maar 1 winkel die ze snel kan leveren en in huis heeft en dat is hengelsport overschie. Ik heb ze daar gehaald en was er nooit geweest maar deze man (marco) weet waar hij het over heeft. De service en vrolijkheid doet wonderen en zo hoort het dus in de meeste winkels te gaan, totaal niet moeilijk en hij was zelfs voor mij nog wat langer open..Dus ik ga zeker nog eens kijken daar. En ook een bakkie koffie is geen probleem daar.
Maar goed nu heb ik denk wel genoeg getypt en beschreven en is uit mijn review wel te merken dat ik meer dan tevreden ben met mijn nieuwe aankoop. Ook heb ik wat foto's geplaatst als je wat naar beneden scrolled , maar mocht je nog meer informatie willen of je wil ze eens bekijken dan kan je me heus een pb sturen.
Groet,
Raymond.
Ps: Marco, als je nog een beetje sponsering wil voor je stokken wil ik heus wel een t-shirtje dragen voor je hoor
Foto's:
Bewerkt door de gebruiker dinsdag 14 juni 2011 19:46:16(UTC)
| Reden: Niet aangegeven