10 ponder Lid sinds: 28-2-2010(UTC) Berichten: 71
|
Ik vis dit jaar ook met de invisitec en ben er heel tevreden over.. Ik viste vorige jaren met de Shimano Technium, ook dit vind ik een goede lijn.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 12-6-2010(UTC) Berichten: 437
|
timvanzanten schreef:Binnekort zal ik ff een stukje plaatsen op de hoofdpagina Jeroen over deze lijn. Ik ben er gisteren behoorlijk mee in de weer geweest om hem op zijn uiterste te testen! Ik ben benieuwd, maar ik wil deze week beslissen want voor het weekend gaat de nieuwe lijn er op. |
The Baits |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
jeroen. gewoon dr op gooien die lijn! tim was vannacht bij mij aan de waterkant en het was dus mijn lijn die die mishandelde hij was er zeer te spreken over en de boy's van cf hebben natuurlijk vaak veel verschillende lijnen in de handen dus hun zullen het wel weten. ik zeg gewoon doen |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Erwin Krijgsman schreef:Voor alle duidelijkheid, deze site bestaat niet meer. Mvg Erwin Blijkbaar zit het niet goed & is de site uit de lucht gegaan bedankt voor de PARALLELIUM FLUOROHYBRID PRO. Mensen die nog twijfelen niet doen wat op de spoel staan is ook echt waar, jemig zeg wat heb ik vertrouwen in deze lijn. Voor wat hoort wat zien is geloven geen risico nemen heel blij met de koop Bewerkt door de gebruiker maandag 6 juni 2011 18:02:18(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Het zat zeker niet goed bij die site, wees maar blij dat je het daar niet besteld hebt. Loopt super op die CI4 5500 hé. Heerlijke combinatie. Veel plezier er nog mee en goede vangst toegewenst. Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 447
|
Ik wil moet ook een nieuwe hoofdlijn , zit te denken aan fluorcarbon of gevlochten lijn , waarom? Ik vis op grote afstanden (100meter)en wil weinig rek hebben. Nu heb ik gekeken naar parralelium , maar vind 17% toch nog wel heel veel . Iemand een aanrader voor mij? Liefst ook nog niet te duur
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 20-6-2010(UTC) Berichten: 31
|
En jij noemt 100 meter een grote afstand... Ga gewoon voor een goede hoofdlijn van 35/100.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 447
|
Ja voor mij is dat een grote afstand . , wil dan ook tegen een obstakel aan kunnen vissen dus dan gaat nylon niet op
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 20-6-2010(UTC) Berichten: 31
|
Ik gebruik gewoon mijn hoofdlijn op 100m, met een leader van korda, mijn leaders zijn al heel wat obstakels gepaseert en heb tot nu toe zeker geen klagen...
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 29-5-2011(UTC) Berichten: 2
|
Hallo, Momenteel gebruik ik nog de oudere shimano techicum lijn van 0,28mm. Ik heb hier echter 2 maal een probleem mee gehad dat deze losschuurde. Ik vis bij wat bomen/overligende takken in de buurt. Is de nieuwe invisitec lijn echt veel beter en kan ik niet beter naar 0,30mm of zelfs 0,35mm gaan om hier minder last van te hebben of zelfs kijken naar een andere misschien zelfs betere lijn? Hoe denken jullie hierover? Ja ik vis met dichte slip en dicht op me hengel ik pak de meeste vissen ook wel gewoon maar toch iedere misser is zonde als ik dit in de toekomst kan vermijden door een betere/dikkere lijn te nemen dan heb ik dat er natuurlijk makkelijk voor over
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 6-6-2011(UTC) Berichten: 28
|
Ik heb zelf prologic camo fint 33/00 en heeft een trekkracht van maarliefst 18 kilo! Alleen de lijn kinkt een beetje maar verder een toplijn!
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 29-5-2011(UTC) Berichten: 2
|
Ax3 schreef:Hallo, Momenteel gebruik ik nog de oudere shimano techicum lijn van 0,28mm. Ik heb hier echter 2 maal een probleem mee gehad dat deze losschuurde. Ik vis bij wat bomen/overligende takken in de buurt. Is de nieuwe invisitec lijn echt veel beter en kan ik niet beter naar 0,30mm of zelfs 0,35mm gaan om hier minder last van te hebben of zelfs kijken naar een andere misschien zelfs betere lijn? Hoe denken jullie hierover? Ja ik vis met dichte slip en dicht op me hengel ik pak de meeste vissen ook wel gewoon maar toch iedere misser is zonde als ik dit in de toekomst kan vermijden door een betere/dikkere lijn te nemen dan heb ik dat er natuurlijk makkelijk voor over Inmiddels heb ik een aantal weken de 0,35 versie van de invistec en dit blijkt een hele verbetering te zijn tegen over de technicum 0,28mm. Zeker een aanrader ook voor anderen om eens over te stappen op een wat dikkere lijn als ze in dezelfde situatie zitten.
|
|
|
|
|
Job Verweij schreef:Ik wil moet ook een nieuwe hoofdlijn , zit te denken aan fluorcarbon of gevlochten lijn , waarom? Ik vis op grote afstanden (100meter)en wil weinig rek hebben. Nu heb ik gekeken naar parralelium , maar vind 17% toch nog wel heel veel . Iemand een aanrader voor mij? Liefst ook nog niet te duur Heb je op 100 meter 0,00 last van. Gebruik deze lijn tot en met 175/200 meter en stap dan over op gevlochten. Je kunt ook de 0.335 PRO uitvoering doen, 12% rek, ietsje dunner en een beetje sterker. Helaas ook €10.- duurder maar op 1000 meter over zoveel tijd dat je er plezier van hebt...... Mvg Erwin |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Erwin Krijgsman schreef:Job Verweij schreef:Ik wil moet ook een nieuwe hoofdlijn , zit te denken aan fluorcarbon of gevlochten lijn , waarom? Ik vis op grote afstanden (100meter)en wil weinig rek hebben. Nu heb ik gekeken naar parralelium , maar vind 17% toch nog wel heel veel . Iemand een aanrader voor mij? Liefst ook nog niet te duur Heb je op 100 meter 0,00 last van. Gebruik deze lijn tot en met 175/200 meter en stap dan over op gevlochten. Je kunt ook de 0.335 PRO uitvoering doen, 12% rek, ietsje dunner en een beetje sterker. Helaas ook €10.- duurder maar op 1000 meter over zoveel tijd dat je er plezier van hebt...... Mvg Erwin Op 100 m geen last van ?? Als je 17% rek hebt is dat toch op 100m 5,8m Ik hou het wel bij fireline |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
we weten nu wel wie dr 100% achter die paralijn staat.... |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Ron, Leg mij aub eens uit hoe je aan 5,8 meter komt. Mvg Erwin |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Ja da's een goeie Volgens mij sloeg de vermoeidheid toe Ik denk zelf dat het meer is bv 10% van 100 is 10 |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
Dus op 100 meter zou er 17 meter rek op zitten volgens jouw? Mvg Erwin |
|
|
|
|
euhm ja
hoe berekenen ze dat dan per 1000m kom je nog op hetzelfde neer
Nou Erwin deel je kennis |
|
|
|
|
Ik heb niet gezegd dat ik het weet, alleen maar dat ik er geen last van heb. De afgelopen 10 jaar een vermogen aan lijnen op de spoelen gehad en of deze nu 12, 14, 17 of zelfs 20% rek hadden.... merkte daar op zich niet veel verschil in. Gevlochten lijn is een ander verhaal. Natuurlijk komt er wat rek uit de lijn bij een run en het oppakken van de hengel, maar de rek komt volgens mij (veel)later dan de bocht uit de lijn, kromming van de hengel en tenslotte de slip. Waarom merk je dan zo het verschil met een gevlochten lijn? omdat er dan inderdaad 0.00 rek is en alles rechtstreeks op de hengel komt. Vaak zijn deze ook dunner, dus minder weerstand en bocht in de lijn. Mag ik eens een gokje wagen. Op 100 meter geef ik niet meer dan 1 meter rek van strak naar net voor het breekpunt. Het is een gok en moet na te meten zijn. De reden dat ik 100% achter deze lijn sta: knoopvastheid, snelheid afzinken, slijtvast, sterk, neemt geen water op, zacht, bijna niet aan het kinken te krijgen en.... dat beetje rek (tov gevlochten) vind ik wel prettig op het laatst van de dril. Ik zou zo zeggen, voldoende inhoud voor allen om eens lekker op los te gaan. Vang ze! Mvg Erwin |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.