35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Jorden schreef:Patrick, waarom zou ik nu in godsnaam liegen dat mijn spullen gestolen zijn?! en als ik aandacht wil hebben... ga ik die wel op een andere manier zoeken hoor! en met warm weer ga ik niet vlak bij men stek staan pissen natuurlijk! ik loop wel effe een 20 meter verder om daar rustig te staan pissen zodat die geur niet men kant uitkomt niet?! maarjah... dat is gewoon mijn gewoonte om daar 20 meter verder op die stek dat te gaan doen! jha, van de dat de politie hier niet helpt... dat is gewoon HIER weet je? Misschien is het in andere steden iets anders? hier word nogal neergekeken op jeugd omdat er redelijk veel criminaliteit is... kan er mss iets met te maken hebben denk je niet?! En dat die achterlijke kerel het gaat doorlullen dat hij wat materiaal heeft gestolen! natuurlijk mag je dit met een korrel zout nemen toen ik het heb geplaatst op het forum! ik was gewoon blij weet je? hij heeft het tegen zijn vrienden verteld, gelukkig zat een maat van mij in zijn vriendenkring en is die zo eerlijk geweest om het tegen mij te komen zeggen?! maakt me nie uit dat je het gelooft of niet... ik heb mijn spullen terug, en wou dit gewoon delen met de rest van de forum gebruikers! ik vind het nogal erg dat je denkt dat ik dit hier effe ga faken en om aandacht vraag?! vandaar dat ik zo hevig hierop reageer... ik hoop dat je dat snapt? Dus jij wil vertellen dat wanneer je bij de politie aankomt met bewijs + naam van de dader dat ze daar niks aan doen? En ook op 20 meter afstand lijkt het me stug dat iemand ongemerkt met je spullen kan wegkomen! Maar goed om kwade gezichten te voorkomen geef ik je het voordeel van de twijfel.:-s Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
klinkt natuurlijk raar, dat moet ik toegeven hoe ik het hier neerschrijf op het forum... maar ik vertel de grote lijn door het verhaal heen maar eh... ik ga hier geen pagina volschrijven over mijn verhaal. maar nu ik het allemaal heb nagelezen snap ik wel dat het een raar verhaal is. maar wil het gewoon achter me laten en me nu terug vol concentreren op mijn visserij! |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 15-5-2011(UTC) Berichten: 2
|
Hallo lui, nog geen teken van mijn materiaal. Ik zat gisteren op de bank alles nog eens te overdenken en mijn materiaal (in mijn hoofd) te overzien. Ineens schoot me in het zin dat mijn streamlight zaklamp (USA knal en knalgeel, en minder voorkomend in Nederland) óók gestolen is. Ik concludeer daar voorzichtig uit dat het toch echt een opportunistische inbreker was die het niet specifiek op hengelmateriaal had voorzien. Maakt het niet minder erg, maar is wel een interessant detail. Inmiddels nog niets vernomen van mijn gestolen spullen. Wél is het halve land ernaar aan het zoeken, zéér gewaardeerd!Er zijn volgens mij 2 opties : 1 de dader weet wél wat hij gestolen heeft, onderkent de exclusiviteit en is derhalve zéér voorzichtig met het aanbieden ervan (en wacht daar dus ook een bepaalde tijd mee). 2 de dader weet het niet, ziet en herkent 'slechts' dat het 'werp'hengels zijn, verkoopt ze metéén en 1 of andere clown zit nu aan een stadsvijvertje met mijn spullen (en weet dus óók niet waar hij nú mee vist) Tot slot: Ik ben navraag aan het doen hoe hengelmateriaal het beste verzekerd kan worden onder de inboedelverzekerering (moet het op foto staan, moet het getaxeerd worden etc) en zodra ik uitsluitsel heb meld ik dat op dit forum zodat een ieder hiermee zijn voordeel kan doen. Gr Hessel Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 mei 2011 15:32:36(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-7-2010(UTC) Berichten: 313
|
Jorden schreef:klinkt natuurlijk raar, dat moet ik toegeven hoe ik het hier neerschrijf op het forum... maar ik vertel de grote lijn door het verhaal heen maar eh... ik ga hier geen pagina volschrijven over mijn verhaal. maar nu ik het allemaal heb nagelezen snap ik wel dat het een raar verhaal is. maar wil het gewoon achter me laten en me nu terug vol concentreren op mijn visserij! Als je dat snapt, dan zou ik het er niet bij laten en het e.e.a. wat verduidelijken. Want 20 meter is niet ver, pissen duurt op zijn hoogst 45 seconden (tel maar na op de wc). En een complete uitrusting sjouw je niet erg hard mee weg, zeker niet zonder geluid te maken. Of is het een kwestie van : When the weed gets thicker? Toch maar niet zoveel blowen aan de waterkant... |
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling? |
|
|
|
|
coatednuts schreef:Jorden schreef:klinkt natuurlijk raar, dat moet ik toegeven hoe ik het hier neerschrijf op het forum... maar ik vertel de grote lijn door het verhaal heen maar eh... ik ga hier geen pagina volschrijven over mijn verhaal. maar nu ik het allemaal heb nagelezen snap ik wel dat het een raar verhaal is. maar wil het gewoon achter me laten en me nu terug vol concentreren op mijn visserij! Als je dat snapt, dan zou ik het er niet bij laten en het e.e.a. wat verduidelijken. Want 20 meter is niet ver, pissen duurt op zijn hoogst 45 seconden (tel maar na op de wc). En een complete uitrusting sjouw je niet erg hard mee weg, zeker niet zonder geluid te maken. Of is het een kwestie van : When the weed gets thicker? Toch maar niet zoveel blowen aan de waterkant... en foudraal waar de hengels nog inzitten is makkelijk mee te nemen eh? als ik op men stek aankom laad ik alles uit mijn viskar, en leg ik alle spullen netjes naast elkaar.. de foedraal lag het dichtste bij het pad naar de weg loopt. ik loop ongeveer nog eens een 20 meter (op men gemak, nog effe kijken tussen verschillende rietstekken), dus dat is een minuut bij mij, dan 45 seconden pissen, en dan terug 1 minuut wandelen. in totaal ben je dus iets meer dan 2.5 minuten van je spullen weg! de foedraal is makkelijk meegepakt vanaf het moment dat ik weg ben. ik kom terug op mijn stek, en mijn routine is dan eerst men stekken al wat aanvoeren, dan men rodpod opzetten, tent, etc... daarna gooi ik pas men hengels in, dat is gewoon mijn (werkende) tactiek daar! dus eer dat ik merk dat mijn foedraal weg is, is er al een goede 30 minuten verstreken! te laat dus om achter een "mogelijke" dader achteraan te gaan, want eerst ga ik thuis nog eens goed kijken of ik hem er niet per ongeluk er vergeten ben op te leggen! (alle mogelijkheden openhouden). en natuurlijk kom je uiteindelijk achter de jammere conclusie dat je spullen gestolen zijn... En nee ik rook geen wiet, ben er streng tegen! de uitdrukking slaat op de dikke wierbedden van men thuiswater! Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 mei 2011 18:34:36(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 5-1-2011(UTC) Berichten: 633
|
http://link.marktplaats.nl/446286491 ik heb de beschrijving van menneer hessel ze hengels nog is gelezen.. deze hengels komen aardig in de buurt maar volgensmij zijn et ze niet.. en ze zijn 5 mei geplaatst? maar tog voor de zekerheid ff plaatsen
|
|
|
|
|
Jorden schreef:ik let altijd op mijn spullen... zeker omdat ik er lang heb voor moeten sparen en werken! maar als je in een afgesloten bos waar normaal gezien nooit iemand komt, effe niet meer kunt gaan pissen... komaan?! Je let dus niet altijd op je spullen. En zo afgesloten is het bos dus niet want er loopt een pad vlak langs je stek. Afgesloten water met bewaking... Ik zou de bewaking op zijn bek slaan en zeggen dat ie ander werk moet gaan zoeken. Nadat je hem natuurlijk dringend hebt verzocht om je spullen weer terug te geven. Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 mei 2011 18:42:59(UTC)
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 5-1-2011(UTC) Berichten: 633
|
http://link.marktplaats.nl/446965219 deze man vraagt ook om de daiwa whisker 3 stuks.. misg handig om keertje contact op te nemen of hij al berichtjes heeft gehad voor een aanbod.. (is maar een idee om te helpen!) overingens is de titel nederlands.. en de tekst engels?
|
|
|
|
|
Ok, dat van op zijn bek slaan moet ik toch ff op terugkomen. En dat terwijl ik nog maar op 3 bier zit, limburgs bier dan wel he^^ Ik zou hem bij nader inzien gewoon ff bij de neus pakken, maar op zijn bek slaan gaat te ver. Mijn excuus. |
|
|
|
|
coatednuts schreef:Ok, dat van op zijn bek slaan moet ik toch ff op terugkomen. En dat terwijl ik nog maar op 3 bier zit, limburgs bier dan wel he^^ Ik zou hem bij nader inzien gewoon ff bij de neus pakken, maar op zijn bek slaan gaat te ver. Mijn excuus. kan het niet op de bewaker gaan steken eh maar rondom het afgesloten domein heb je een weg lopen, en van die weg loopt er een kleine weg naar men stek! maar ik ben natuurlijk wel een beetje onvoorzichtig geweest... maar als ik er in tientallen sessie's nog niemand gezien heb, durf ik toch wel al eens een risico te nemen... maar het zal toch wel de laatste keer geweest zijn! dat kan ik je verzekeren! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
de discussie's op dit topic gaat wel erg ver Bewerkt door de gebruiker donderdag 19 mei 2011 01:06:58(UTC)
|
|
|
|
|
De discussie gaat, of de discussies gaan, beste maanmepper. Soms is dat nodig om duidelijkheid te krijgen. Zeker over onderwerpen waarbij het gaat om grensoverschrijdend gedrag als het je toe eigenen van iets dat niet van jou is. Daarbij komt dat ik mijn excuus heb aangeboden voor dat wat ik te ver vind gaan. Ga maar gauw Google weer op en zoek maar op : mosterd na de maaltijd. <' ))>< Bewerkt door de gebruiker donderdag 19 mei 2011 11:06:00(UTC)
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
oke maar nu even wat anders...............
stel iemand bied je een molen aan die je misschien al heel lang zoekt voor een spot prijsje kopen jullie dan de molen of niet??? ook al is het gestolen of iets dergelijks???
|
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
tja, het probleem is dat je bij aankoop medeplichtig bent dan. je hebt weet gehad dat de molen is gestolen en als ze de verkoper pakken, ben jij ook automatisch aan de beurt hierdoor. Het is een risico wat je zelf wilt nemen.
|
|
|
|
|
snap ik. maar dit is geen antwoord op mijn vraag tim en een verkoper zou nooit vertellen natuurlijk dat het gestolen waar is..... |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
is eigenlijk wel een diepgaande vraag Lodewijk ik weet niet wat ik zou doen... natuurlijk eerst naar de afkomst van de molen vragen en de reden waarom hij de molen verkoopt. maar eerlijk? ik zou hem kopen (tenzij het wel té verdacht laag is). een paar maanden geleden kreeg ik ook een mooi aanbod: 100 euro voor 3 delkims (plus versie). reden voor verkoop: hij wou terug naar Fox. de dingen waren "amper" 3 maanden oud, maar er zat geen bon bij. mooi het aanbod afgewezen en lekker doorgespaard voor een 1ehands setje waar ik garantie op heb! |
|
|
|
|
die gok voor die 100 euro durf ik dan wel te nemen. maar wel blij dat je dr eerlijk antwoord op gaf want ik zou het ook doen makkelijk zat. de hobby is al duur genoeg he immers....... |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Mijn mening is dat wanneer iets te mooi lijkt om waar te zijn dit ook vaak zo is. Echter zijn er tegenwoordig veel mensen met financiele problemen en een laatste redmiddel is vaak het verkopen van spullen waaronder hengelsportmateriaal en vaak wordt het dan ook nog verkocht voor spotprijzen. Mijn advies is dan ook wanneer je iets koopt op mp ga het ophalen waardoor je face to face komt met de verkoper, maak een babbeltje met de verkoper en stel desnoods een paar technische vragen. Een dief valt in zulke gevallen vaak wel door de mand . Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
coatednuts schreef:De discussie gaat, of de discussies gaan, beste maanmepper. Soms is dat nodig om duidelijkheid te krijgen. Zeker over onderwerpen waarbij het gaat om grensoverschrijdend gedrag als het je toe eigenen van iets dat niet van jou is. Daarbij komt dat ik mijn excuus heb aangeboden voor dat wat ik te ver vind gaan. Ga maar gauw Google weer op en zoek maar op : mosterd na de maaltijd. <' ))>< de duscussies gaan, sorry hoor mister perfect. maar vind niet dat je dat laatste niet had hoeven zeggen ben niet gauw op me teentjes getrapt maar we kunnen ook vriendelijker zijn tegen mekaar. maar goed..... |
|
|
|
|
|
Ja, ik kan een mierenkietelaar zijn. Je vind niet dat ik dat laatste niet had moeten zeggen en waarschijnlijk staat het er daarom ook. Ik zal er mee ophouden, want je hebt gelijk, dat kan vriendelijker. Als het al een bedoeling had, was dit vast niet de bedoeling. Het spijt me. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 mei 2011 00:05:08(UTC)
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.