logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Arnold  
#1 Gepost : maandag 20 juli 2009 17:39:59(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Voordat ik dit jaar richting Frankrijk vertok heb ik m'n molens opgespoeld met Korda Adrenaline (10 Lb). Volgens Korda zelf zou dit de nieuwe standaard in nylon zijn alleen ik had er vanaf dag 1 al behoorlijk spijt van... Met name tijdens verre worpen sloeg de lijn om de haverklap om het startoog met als resultaat lijnbreuk, of een rig + stick die tientallen meters te vroeg te water kwam Domme ik Na een week vissen was ik hierdoor op een van de molens al een kwart van de lijn kwijt... Uiteraard maakte ik de spoel en de ogen voor de worp goed nat maar dit mocht helaas niet baten.

Verder vond ik de lijn erg snel kinken. Volgens Korda zou dit met Adrenaline juist minder het geval zijn omdat de lijn soepeler is dan andere nylon hoofdlijnen. Dat de lijn soepeler is zou kunnen verklaren dat het sneller om het startoog kan slaan Think

Om een lang verhaal nog langer te maken: Ik ben dus benieuwd of er meer mensen dergelijke problemen met Adrenaline hebben gehad of misschien juist totaal niet!

Arnold
Sponsor
Jochem IJmker  
#2 Gepost : maandag 20 juli 2009 18:05:13(UTC)
Jochem IJmker


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 78

Het leek me wel een goeie lijn. Ik heb zelf ook even overwogen de Adrenaline aan te schaffen. Heb je de lijn zelf opgespoeld of dat laten doen?

Jochem
Hans  
#3 Gepost : maandag 20 juli 2009 18:13:14(UTC)
Hans


5 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 28

Het schijnt vooral een werplijn te zijn.....niet dusShame on you
Arnold  
#4 Gepost : maandag 20 juli 2009 18:17:34(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Ik heb de lijn zelf opgespoeld. De klos in een emmer water gelegd met de juiste kant omhoog. Vervolgens met een natte doek gezorgd voor weerstand zodat de lijn strak genoeg opgespoeld kon worden.

Volgens mij kan dat het probleem dus ook niet geweest zijn... Of toch wel?
Jochem IJmker  
#5 Gepost : maandag 20 juli 2009 19:22:59(UTC)
Jochem IJmker


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 78

Dat lijkt me toch wel de goeie manier. Zo doe ik het ook altijd. Ik heb wel eens hetzelfde gezeik met de lijn van Nash gehad. Ik ken verder ook niemand die met die lijn vist. Je zegt ook dat de lijn om je startoog slaat. Heb je grote startogen (als zou dit ook met kleine niet mogen gebeuren hoor)

Bewerkt door de gebruiker maandag 20 juli 2009 19:25:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Arnold  
#6 Gepost : maandag 20 juli 2009 23:45:10(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Startoog is 40mm dus ja vrij groot.
Swiep  
#7 Gepost : donderdag 17 september 2009 21:43:02(UTC)
Swiep


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 17-9-2009(UTC)
Berichten: 10

Heb deze lijn ook gebruikt en heb er geen probleem mee gehad. de reden dat ik overgestapt ben op iets anders is omdat ik andere molens heb gekocht (2e hands) waar een shimano lijn opzit die nog perfect is. anders had ik m nog gebruikt.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn, het beste is eruit.
Erwin  
#8 Gepost : donderdag 17 september 2009 23:58:34(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Eindelijk een positief geluid van de adrenaline! Hoe lang heb je er mee gevist dan? Omdat ik wel eens hoor dat het op je startoog slaat bij verre worpen kan het misschien ook aan de diameter van je start oog liggen.....Hoe zit dat met jou startoog Swiep? Welke diameter heb jij?

Erwin
Swiep  
#9 Gepost : zaterdag 19 september 2009 14:09:38(UTC)
Swiep


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 17-9-2009(UTC)
Berichten: 10

zal er aan proberen te denken om het oog opte meten als ik ze morgen ochtend uit de tas haal :-) of als iemand kennis heeft van deze hengels, the dutch ace classic van pb. ik heb een half jaar gevist met de lijn. het was eigenlijk niet de bedoeling over te stappen maar zoals ik al had gemeld heb ik andere molens waar nog goede opzat. als die op is gaat denk ik de adrenaline er weer op want die heb ik nog op rol liggen.
de afstand waar ik op vis varieerd met een max van ca 75mtr (anders ga ik wel aan de overkant zitten ;-))
wil ik verder dan mag ik een voerbootje gebruiken.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn, het beste is eruit.
Arnold  
#10 Gepost : zondag 20 september 2009 15:03:36(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Bij mij ging het ook fout bij grotere afstanden, 100+ meter. Maar ik de spoel van m'n molen is ook behoorlijk breed dus misschien dat het een combinatie is van meerdere factoren.
Erwin  
#11 Gepost : zondag 20 september 2009 19:04:57(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Maar het is toch juist de bedoeling dat de adrenaline van korda een afstandslijn is!! Je moet er juist heel hard en ver mee kunnen gooien. En jouw hengels (die van Swiep) zijn volgens mij ook niet echt afstands kanonnen (niet echt gemaakt om er heel ver mee te gooien).
stein jansen  
#12 Gepost : dinsdag 22 september 2009 21:50:31(UTC)
stein jansen


20 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 260

deze klacht hoor ik vaker.
het is inderdaad, in mijn ogen een afstandlijn.
en het verhaal over startoog diameter. wat een onzin, ligt volgens mij gewoon aan de lijn.
en daar komt bij dat deze lijn veel rek heeft.

Erwin  
#13 Gepost : dinsdag 22 september 2009 21:54:45(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ha die Stein

Heeft het startoog hier niets mee te maken? Het klinkt toch heel logisch, dat wanneer de lijn om je startoog slaat, dit te maken kan hebben met de diameter? Je lijn slaat in lussen van je molen af tijdens een worp. Wanneer je startoog kleiner is, kan een lus eromheen slaan....lijkt mij... Dus hoe groter je startoog is (en verder van je molen af) hoe minder groot de kans dat dit gebeurt.
stein jansen  
#14 Gepost : dinsdag 22 september 2009 23:09:03(UTC)
stein jansen


20 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 260

erwin,

ben ik helemaal met je eens. alleen je merkt al aan mij hoe tevreden ik ove deze lijn ben.
want een lijn die al zo snel kinkt is gewoon. k
deze lijn is voorzien van een coating die wrijving minimaliseerd. alleen is dat, in de praktijk toch anders.


Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.