logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
trima  
#1 Gepost : donderdag 21 april 2011 18:28:01(UTC)
trima

Nieuwe uitzetting

Goedenmiddag,

Ik ben op zoek naar een compacte quiver.Nou zijn er quivers genoeg maar vaak voor mij nog te groot.
Er zijn een aantal eisen waaraan deze moet voldoen.
Zo moeten er 2 rod sleeves in/aan kunnen ( deze zal ik van hetzelfde merk kopen ).
De quiver zelf moet niet te groot zijn en vooral niet te lang. Liefst iets van 1.25 m.
Wil hem gebruiken voor 2 hengels die in goed beschermende sleeves gaan en verder mijn schepnet, sticks en evt. paraplu. Dus gaat geen tent in.
Wat je veel ziet zijn de quivers die wat langer zijn ( zodat er een tent enz in kan ).
De wat kortere quivers ( stalking ) voldoen prima maar bij veel merken kan je daar geen sleeves in kwijt ( te krap )en zijn meer voor het vervoeren van "kale" hengels.
Mijn hengels zijn overigens 12" maar wel 1.90 (2 delen ) en vraag me dan af of deze wel in een 12" sleeve passen.
Zo heb ik ooit de korum total protect gehad waar mijn fox hengels net ingingen maar mijn handbouw hengels dus niet.
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met quivers die enigsinds voldoen aan mijn eisen?
Zo is er een quiver van Nash: stix quiver die mij perfect lijkt maar waarvan ik me afvraag of daar wel 2 hengels in sleeve aankunnen.
Graag hoor ik enkele tips.

Groet,

Sponsor
Frank Avezaat  
#2 Gepost : donderdag 21 april 2011 18:41:55(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Zelf heb ik een quiver van Aqua. Ben er erg tevreden mee. Wellicht iets wat aan je wensen voldoet.
griend  
#3 Gepost : donderdag 21 april 2011 21:03:24(UTC)
griend

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Ik heb de fox evolution quiver combo een perfect ding. Ik Weet niet zeker of je hengels in de 12 ft kunnen ik Weet wel dat 12,5 ft er niet in past. Maar volgens mij zijn de 12 ft sleeves van trakker wel langer. Succes met zoeken.
Wind op de kant is vis in de hand.

Lodewijk  
#4 Gepost : donderdag 21 april 2011 23:13:51(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ik heb de fox warrior
perfect
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Mister X  
#5 Gepost : vrijdag 22 april 2011 13:57:11(UTC)
Mister X

50 ponder

Bedankt voor je PM wil zeker mijn ervaring delen de Nash Barrowlogic Quiver + sleeves
voldoen prima, Zou eigenlijk de Nash Stix Quiver kopen naar het zien in de winkel toch
maar voor de Nash Barrowlogic Quiver gekozen. Verschil zit hem in opberg mogelijkheden
je krijgt echt een zee aan ruimte voor je complete bankstick setup, mijn delkims + nitelite
pro's passen hier prima binnen no-time alles opgezet & opgeruimt ok. Hij is zo wel links
als rechtshandige in gebruik extra handvat onder aan voor het makkelijk uit en in laden
uit bijvoorbeeld en auto of aanhangwagen. Je hebt ook de optie om iets in een speciaal
vak optebergen nu weet ik niet waar dit voor zie foto. Gebruik de quiver i.c.m 2 Nomad
Rod Skins 12ft hierover zeer content goed gevoerd problemen met blank beschadiging
is nu zo goed als history. Materiaal van de quiver & sleeves is van een hoger segment
(kwaliteit) functioneel netjes afgewerkt & de kleur. Kortom blij met de aankoop voor
meer informatie bekijk de foto's vragen brand maar los. PS: Als je goed kijkt zie je
aan de voorzijde van de sleeves opbergvakjes voor lood bijna vergeten handvatjes zijn
zeer degelijk liggen lekker in de hand voor zo wel quiver & sleeves veel succes man Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 22 april 2011 14:11:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Quiver 1.jpg
Quiver 2.jpg
Quiver 3.jpg
Quiver 4.jpg
Quiver 5.jpg
Quiver 6.jpg
Quiver 7.jpg
Quiver 8.jpg
Sleeves 1.jpg
Sleeves 2.jpg
Sleeves 3.jpg
Sleeves 4.jpg
Sleeves 5.jpg
Lodewijk  
#6 Gepost : vrijdag 22 april 2011 14:02:37(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
netjes jowan!
wat kost zoiets?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Mister X  
#7 Gepost : vrijdag 22 april 2011 14:07:06(UTC)
Mister X

50 ponder

Gekocht bij zunnebeld zwolle tijdens de kortingsdagen Quiver van 78,- voor 63.18,- (19%) korting Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 22 april 2011 14:08:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Frank Avezaat  
#8 Gepost : vrijdag 22 april 2011 14:17:25(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Dat is niet verkeerd. Ziet eruit als een mooie/degelijk quiver.
trima  
#9 Gepost : vrijdag 22 april 2011 17:37:32(UTC)
trima

Nieuwe uitzetting

Bedankt voor je reactie Jowan. Erg netjes gedaan!
En inderdaad ziet deze quiver er goed uit.
Twijfel alleen nog over de grote van de quiver ( of ik al die ruimte wel nodig heb )
Aangezien ik naast het karpervissen ook op barbeel en zeelt vis ( begin naast de karper steeds meer interesse te krijgen voor andere vissoorten ) en daarbij mobiel wil zijn moet het zo simpel en praktisch mogelijk ( maar wel goede kwaliteit ).
Maar je het de aandacht wel getrokken met je foudraal. Mooi ding.
Weet je ook of die stix quiver ( die iets kleiner zal zijn ) gebruikt kan worden met de nash sleeves en of je er 2 aan kan hangen?

Mister X  
#10 Gepost : dinsdag 26 april 2011 17:51:32(UTC)
Mister X

50 ponder

trima schreef:
Bedankt voor je reactie Jowan. Erg netjes gedaan!
En inderdaad ziet deze quiver er goed uit.
Twijfel alleen nog over de grote van de quiver ( of ik al die ruimte wel nodig heb )
Aangezien ik naast het karpervissen ook op barbeel en zeelt vis ( begin naast de karper steeds meer interesse te krijgen voor andere vissoorten ) en daarbij mobiel wil zijn moet het zo simpel en praktisch mogelijk ( maar wel goede kwaliteit ).
Maar je het de aandacht wel getrokken met je foudraal. Mooi ding.
Weet je ook of die stix quiver ( die iets kleiner zal zijn ) gebruikt kan worden met de nash sleeves en of je er 2 aan kan hangen?

Dat kan prima advies bekijk ze bijden bij jou vis winkel maakt het keuze maken makkelijker Knipoog
trima  
#11 Gepost : zondag 1 mei 2011 18:42:02(UTC)
trima

Nieuwe uitzetting

Nou, uiteindelijk is het een trakker 3 rod staking quiver geworden met 2 3/4 rod sleeves.
Maten en zo allemaal goed,uitstekende kwaliteit en erg compact maar op 1 ding heb ik dus weer niet gelet en dat is het volgende: Als ik de hengels bij mekaar bind en ze in de butt holder ( waar je de onderkant van je hengel instopt bij de quiver) plaats dan zit het eerste oog ( niet het topoog maar het eerste oog van de andere kant )van het topdeel van de hengel in de weg. Dat oog zit zo laag dat het meemoet in die buttholder en dat gaat stroef.
Het wil dus wel maar houd niets over ( en zo'n groot oog is het niet )en ben dus bang dat het gaat beschadigen/afbreken.
Hoe doen jullie mensen dat met jullie quiver? Zit jullie oog hoger geplaatst of is die buttholder gewoon groter?
Of denk je dat het oog er wel tegen kan? Vermoed toch dat ik weer opzoek moet naar iets anders aangezien ik nou eenmaal zuinig ben op mijn spullen. Als er tips zijn hoor ik die graag.

Gegroet,

trima
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.