50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Vis momenteel over wierbedjes op zandbodems hoe kan ik weten als de lijn van af de kant niet op of boven wierbedjes blijft hangen ok? Gebruik flying backleads & bevis mijn hengel toppen onder water. Gebruik geen toplood i.v.m afstand +/- 30 a 50 meter vindt het niet prettig extra gewicht op de lijn. Vis momenteel met slappe lijnen naar de cast ongeveer 5 a 10 minuten rustig afgezakt. Wat is jullie advies wil hier zeker van zijn vast bedankt Bewerkt door de gebruiker vrijdag 15 april 2011 13:46:04(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 1-9-2010(UTC) Berichten: 93
|
Beetje warrige omschrijving van de situatie. Je vist over wierbedden heen en laat de lijn afzakken en gebruikt daarbij ook nog een flying backled. Dan kun je niet voorkomen dat je wier oppikt. |
|
|
|
|
|
Het probleem is dat bij 6 a 8 meter het talut begint wat richting de wierbedjes(en) gaan de karpers zwemmen nu gezien "dresuur" net achter de wierbedjes. De randen van het water op die plaatsen loopt hier nou juist net omhoog richting de kant ok. Probeer de situaite z.g.a.m te verwoorden maar begrijp dat het beetje warrig over komt kom er zelf ook niet meer uit dat is ook de de reden van mijn vraag. Wil graag de hoofdlijn strak mogelijjk over de bodem Bewerkt door de gebruiker vrijdag 15 april 2011 13:46:30(UTC)
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
hengels in het water zetten misschien?? of anders toppen omhoog |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Jowan, (probeer anders na een . in de zin gewoon een entertje te geven. Komt het verhaal al een stuk duidelijker over. ) Volgens mij moet zo'n flying backlead genoeg zijn. en Anders leadcore gebruiken misschien? |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
|
peter servais, Leadcore is idd wel een goede optie vindt het best wel beetje lastig bij lijnbreuk blijft de vis achter met leadcore. Weet niet goed hoe je met leadcore moet omgaan nog nooit mee gevist. Geen zin dat de vis zich zelf eventueel kan ophangen maar wil het wel proberen Lodewijk, Nog nooit gedaan hoe gaat dit in zijn werking kan je mij dit beetje kort uitleggen? blijft het stukje tubing met putty lood & het rigje onder water geen flauw idee man Bewerkt door de gebruiker vrijdag 15 april 2011 14:23:24(UTC)
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik ben een leadcore visser ik vind het echt ideaal die dingen. heb dr nog nooit 1 verspeeld......... alhoewel ik nu ook best wel vaak vis met die tube van rig marole...... idee is hetzelfde een beetje zinkt ook als een idioot maar de vis raakt het wel kwijt. goed alternatief dus!! |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Een leadcore leader kan prima in combinatie met visveilige systemen waarbij na lijnbreuk alleen de rig in de bek blijft hangen. ER zijn verscheidene merken die hiervoor de benodigde spullen in het assortiment hebben. Vraag ernaar bij je winkelier. Zelf vis ik weleens met leadcore leaders van 2 meter. Als je stek achter een talud ligt zul je het vanaf de kant nooit voor elkaar krijgen de lijn strak tegen de bodem te krijgen. Hiervoor zal je hulp nodig hebben van iemand die voor je gaat duiken. Als je een boot hebt, kan je met polyballen aan de gang. Mijn advies : Maak je niet al te druk over een lijn die over een wierbed ligt. Je kan ook tegen het talud je aas presenteren. Dit gebeurt niet zoveel. Vissers willen altijd hun rig onderaan het talud leggen. Ik snap niet waarom. En als iets niet zoveel gedaan wordt, dan is het voor een vis veiliger en dat leidt tot ..... Je hebt mogelijkheden genoeg om een karper te strikken. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 15 april 2011 18:44:38(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
Bedankt voor de toelichting kijk het wel even een tijde aan blijf ik hier last van houden toch maar experimenteren. Topic mag nu wel gesloten worden voorzien van informatie Bewerkt door de gebruiker zaterdag 16 april 2011 14:16:20(UTC)
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.