15 ponder Lid sinds: 28-1-2011(UTC) Berichten: 182
|
Hoi iedereen, Ik vroeg mij even af waarom jullie in Nederland zo graag alles in pond zetten? Dat ze dat in Engeland doen kan ik inkomen, het is hun maateenheid. Maar waarom in Holland? Wie weet dat? |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
in ponden kan je beter gewichten weergeven. het is makkelijker om te zeggen 35.5 pond dan 17.75 kilo. het is gewoonweg een makkelijker eenheid. hoe groter de eenheid, hoe moeilijker je kleine gewichten kan weergeven. dan ga je getallen krijgen na de 10e. Verder klinkt het ook veel groter natuurlijk
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
ik moet zeggen dat ik me tegenwoordig gewoon richt op de kilo's. Maar veel mensen belazeren zichzelf door kilo's met Engelse ponden te verrekenen. Op veel weegschalen staat LBS en daarom denkt men dat dit de ponden zijn. Vergis je daar echter niet in.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
Frank Avezaat schreef:Op veel weegschalen staat LBS en daarom denkt men dat dit de ponden zijn. ??? lb zijn toch ponden (engelse welteverstaan) een weetje: het meervoud van lb is lb, lbs is dus fout (wat ik allemaal niet tegenkom op het internet he ) |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Lb staat voor Engelse ponden. In nederland rekenen wij met een pond a 500 gram. Dat verschilt van LB. Wil je een vis in Nederlandse ponden uitdrukken (standaard) dan moet je gewoon het aantal kilo's x 2 doen.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
de ponden op je weegschaal zijn de engelse ponden en die zijn 453 gram, nederlands ponden zijn 500 gram
kijk maar naar je weegschaal, 20 kilo komt niet overeen met 40 pond maar met 44 ofzo |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
|
ah zo. ik heb het niet zo moeilijk met rekenen met lb, maar snap dat het wel snel verward word met nederlandse ponden. |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 9-4-2011(UTC) Berichten: 1
|
Een hoop door elkaar heen hier, dus ik zal een en ander even op een rijtje proberen te zetten: 1 pond nl = 500 gram 1 pound (lb) vs/uk = 454 gr (453,59237) De Nederlandse pond is een vrij unieke maatsoort, die bij mijn weten naast Nl alleen in Duitsland wordt gebruikt. Hij is internationaal niet erkend. Volgens EU-richtlijnen mag een groenteboer zelfs niet meer adverteren in ponden, maar alleen in (halve) kilo's. Deze twee maateenheden hebben helemaal niets met elkaar te maken, maar mocht het van pas komen, dan kan je ze natuurlijk wel in elkaar omrekenen: 1 pond nl = 1,1 pound(lb) 1 pound(lb) = 0,91 pond nl Een hele handige site voor snel omrekenen is http://convertking.net/ . Voor de ponden en pounds kan je ook meteen naar http://convertking.net/nl/gewicht/ . Groetjes, Klaas
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 26-2-2010(UTC) Berichten: 263
|
De waymasters die je in nederland en belgie koopt zijn normaal gesproken alleen met hele KG's. daartussen staan streepjes van 100 of 200 gram.
|
Life is a game, fishing is serious |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 28-1-2011(UTC) Berichten: 182
|
Ik ben van mening, zet alles in kg. Je kan maar zo gemakkelijk zijn |
|
|
|
|
|
chiele schreef:ah zo. ik heb het niet zo moeilijk met rekenen met lb, maar snap dat het wel snel verward word met nederlandse ponden. Chiele dan zal jij bij het vangen van een 42 ponder ook geen veertiger hebben
|
|
|
|
|
Frank Avezaat schreef:Chiele dan zal jij bij het vangen van een 42 ponder ook geen veertiger hebben ? snap het niet veertiger is tog veertiger, hangt er alleen vanaf in welke eenheid je rekent een 42lb zal idd geen 40ponder zijn ik werk nooit met nederlandse ponden, alleen met kilos en soms zet ik het gewicht eens in lb Bewerkt door de gebruiker zaterdag 9 april 2011 17:13:33(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Vindt de pond prima het is mij niet anders geleerd het getal in kilos klink laag i.v.m pond. Goed het gaat mij om karper klein of groot maakt mij niets uit begindend karper vissers. Misschien dat later target vissen op gewicht een must zijn nu niet het geval
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Jowan schreef:Vindt de pond prima het is mij niet anders geleerd het getal in kilos klink laag i.v.m pond. Goed het gaat mij om karper klein of groot maakt mij niets uit begindend karper vissers. Misschien dat later target vissen op gewicht een must zijn nu niet het geval target hoeven niet altijd zware vissen te zijn, ik heb 2 vissen die ik wil vangen, zitten allebij rond de 20 pond, terwijl er ook een heleboel 30pond+ rond zwemt maar ik kijk altijd naar kilo's en al sik het in ponden er dan bijzet bij een foto zijn het de NL ponden |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Groot gelijk target vissen zijn niet altijd groot het kan om pure schoonheid gaan
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 879
|
Eigenlijk is het wel raar ja ik zeg ook niet ik weeg 200 pond |
Groeten,
Jerry |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
goeie vraag tbf , ook iets dat ik me al lang afvroeg waarom er pond werd gebruikt in nederland . wij zijn beter af met kilo's natuurlijk , al lijkt pond veel zwaarder , geef mij maar kilo's . is trouwens heel verwarrend als een beginde belgische karpervisser hier terecht komt , ik kreeg ooit es de vraag of dat wel kon dat er in nederland zoveel 30kg vissen zwommen , en dat ie niet begreep dat jongens van een jaar of 15 al zo een dikke vissen vangden haha kan me inbeelden dat die gast zichzelf niet echt goed voelde bij die gedachte haha grtzz |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
carpfigter schreef:goeie vraag tbf , ook iets dat ik me al lang afvroeg waarom er pond werd gebruikt in nederland . wij zijn beter af met kilo's natuurlijk , al lijkt pond veel zwaarder , geef mij maar kilo's . is trouwens heel verwarrend als een beginde belgische karpervisser hier terecht komt , ik kreeg ooit es de vraag of dat wel kon dat er in nederland zoveel 30kg vissen zwommen , en dat ie niet begreep dat jongens van een jaar of 15 al zo een dikke vissen vangden haha kan me inbeelden dat die gast zichzelf niet echt goed voelde bij die gedachte haha grtzz hahaha ja idd da joch heb moeten denken amai amai |
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
dit is hetzelfde als waarom iedereen pk zegt ipv kilowat |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-2-2010(UTC) Berichten: 158
|
Weet je wat ik zo gek vind hé...; Als ik op mijn thuiswater spreek over: ik heb er eentje gevangen van 20 kg, kijkt haast niemand meer op.... ik heb er eentje gevangen van 40 pond.... Wohoooo... krijg je bezoek langs alle kanten Al maar goed dat ik niet mijn gewichten uitdruk in Newton ....
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.