5 ponder Lid sinds: 27-1-2011(UTC) Berichten: 34
|
Ik ben van plan een viskar te bouwen maar heeft iemand een idee wat voor hout ik hier het beste voor kan gebruiken? |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
multiplex is goedkoop, stevig, en makkelijk bewerkbaar! maar als ik jouw was, zou ik aluminium pakken! of een ander licht metaal, want een houten viskar is een heel gewicht! heb zelf een viskar uit massief hout, kleine bandjes, en dan zo met de fiets vooruit, is afzien! |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
|
Ik wil niet te veel geld kwijt denk dat ik gewoon van hout maak dan maar iets zwaarder trappen |
|
|
|
|
oja als je multiplex opschilderd met een aantal goede lagen verf is het dan waterdicht? |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 447
|
|
|
|
|
|
denk dat ik toch voor multiplex ga lekker goedkoop en stevig |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 2-3-2011(UTC) Berichten: 40
|
Die vis kar van mij is gemaakt met kunststofpanelen ( gevelbeplating ). Kost ook niet veel geld en is in ieder geval waterdicht, onderhoudsvrij en licht qua gewicht.
Groet, Gert
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 2-1-2011(UTC) Berichten: 956
Bedankjes: 1 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik ga ook een kar maken zodra me boot klaar is ik ga gewoon een aluminium kubus lassen en daar 5 mm houten platen op zetten met lekker grote fiets wielen |
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
als ik een tip mag geven,koop een kant en klare kar,dan ben je stukken goedkoper uit. op marktplaats staan er genoeg op. |
houdoe en bedankt |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 429
|
ik zou het van alu maken of staal en dan in de primer met nog een laag verf der over heen is lichter en staal ken je overal vandaan halen en is niet echt duur anders heb ik nog wel wat voor je legge |
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo
vorig jaar 83
als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 2-3-2011(UTC) Berichten: 40
|
jvs schreef:als ik een tip mag geven,koop een kant en klare kar,dan ben je stukken goedkoper uit. op marktplaats staan er genoeg op. Moet eerlijk zeggen dat ik mijn vis kar ook niet zelf heb gemaakt. Ik kreeg deze van een buurman die er niets meer mee deed. Kar bestaat uit een alu frame en met beplating van kunstof. Groet, Gert
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 30-10-2010(UTC) Berichten: 262
|
nou gert dan beken ik ook maar... het was mn vader dus die kon hem precies maken hoe ik hem wilde. en we wonen in een klein dorpje dus je kent iedereen dus we hadden zo 2 assen waar de wielen inkonden. is niet echt een as maar een u vorm aan de kar en daar kan een 26 inch wiel tussen. alles van hout. weet niet hoe het heet.(het ziet er bruin uit ) en op de hoeken een aluminium hoekje wat de hoeken afschermt. de kar heeft op t moment alles al meegemaakt wat je haast kan bedenken. in t water gevalleen ga zo maar door
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Je kan ook betonplex nemen, dit word normaalgesproken gebruikt voor het maken van bekistingen voor funderingen e.d. in de bouw. Dit kan je gewoon halen bij de bouwmarkt als ik t goed heb, is wel wat duurder dan gewone multiplex. Er worden ook wel aquariums van gemaakt, dus waterdicht is het wel volgens mij.
Als je het slim doet laat je de plaat op maat zagen in de bouwmarkt. Die hebben vaak zo'n platenzaag.
mvg Peter |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
|
Kwam er achter dat mijn neef nog een viskar had staan en volgens mij doet hij er niks mee als ik die zou kunnen over kopen zou tof zijn ben ik in 1 keer klaar |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Dat is ideaal natuurlijk! |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 447
|
Heb zelf ook nog vraagje; iemand enig idee wat een goede dikte is voor trespa? zou 6mm genoeg zijn?
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 21-5-2011(UTC) Berichten: 33
Bedankjes: 1 keer
|
ik heb ook een viskar je kan het beste van ijzer stangen met een simpele bak er in doen(vissen)
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 2-1-2011(UTC) Berichten: 956
Bedankjes: 1 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
thomas250 schreef:Ik ben van plan een viskar te bouwen maar heeft iemand een idee wat voor hout ik hier het beste voor kan gebruiken? is het nog gelukt met je kar ik had al eerder vermeld dat ik een kar zou maken als me boot af is en die is nu af dus ben ik aan de kar begonnen |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
peter servais schreef:Je kan ook betonplex nemen, dit word normaalgesproken gebruikt voor het maken van bekistingen voor funderingen e.d. in de bouw.
mvg Peter Dat is denk ik niet veel lichter dan gewone multiplex:-" |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.