logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DavidT  
#1 Gepost : zondag 13 maart 2011 20:00:46(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Het is niet m'n bedoeling om hier een catfight uit te lokken, het blijft een topic in Thee Kransje, maar ik ben benieuwd hoe jullie tegen het fenomeen betaalwater aankijken.

Het bevissen van betalwateren behoort niet tot mijn visserij. Niet omdat het makkelijk zou zijn, afgezien van de running waters. Maar omdat er genoeg openbaar water is waar genoeg te vangen valt.

Het aspect onveiligheid snap ik niet. Er zijn genoeg wateren waar je zonder problemen aan de waterkant kan zitten.

Douchen? Denk ik niet aan. Wel of het voer op de juiste plek ligt.

Het stekgebonden zijn, geeft me een beperkend gevoel. Als de vis wegtrekt, wil ik er achteraan kunnen.

De regelementen beperken je visserij meer dan de algemene regels (voor delen) van een land.

Gebrek aan electriciteit kan je opvangen door genoeg volle accu's mee te nemen en zonnepanelen of adaptors die op je auto accu werken.

Gezellig naast je maat zitten kan ook op openbaar water.

Het is toch raar dat er steur en meerval moet worden uitgezet (niet overal) om het te grote aanbod van boilies op te ruimen.

De enige reden die ik kan bedenken is het enorme aanbod aan zware vissen op klein aantal hectaren water. En dit hoor ik heel weinig.

Er zijn zat vissers die in NL nog nooit een 40-er, misschien zelfs ook geen 30-er, van dichtbij gezien hebben maar die hun PB op een betaalwater hebben gevangen. Terwijl er toch heel veel vissen van dit kaliber te vangen zijn in NL.

Maar ieder zijn visserij. Ik wil niemand afschieten.
Say hello to my little friend
Sponsor
ferenc  
#2 Gepost : zondag 13 maart 2011 20:15:54(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Ik vis op beide en als ik zie hoe sommige openbare wateren verpest worden. Vind ik een betaalwater soms nieteens zo gek.

Jij vind een week douche niet belangerijk, toch is het verdomd lekker om eens heerlijk te douchen na een paar nachten.

Ook is het "gemak" en de "zekerheid" van vis wel handig als je geen pioneer bent.

Dit is een onderwerp waar ieder een eigen mening heeft. 1 Ding is zeker.....betaalwater is de toekomst dus wen er maar aan :-"
Arnold  
#3 Gepost : zondag 13 maart 2011 21:03:02(UTC)
Arnold

35 ponder

Ik ben (mits goed beheerd) een voorstander van betaalwateren. Ik heb hier een poosje geleden een artikeltje over geplaatst op CarpFeeling:
http://www.carpfeeling.c...niet?&ContentID=1282
DavidT  
#4 Gepost : zondag 13 maart 2011 21:11:09(UTC)
DavidT

40 ponder

Had ik net gelezen voordat ik het topic plaatste. Maar ik lees nergens, of ik lees er overheen, waarom je voorstander bent. Alleen dat het makkelijk is om met je vader te vissen. Kan toch ook in Nederland?

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 maart 2011 21:13:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

chiele  
#5 Gepost : zondag 13 maart 2011 21:15:16(UTC)
chiele

45 ponder

vis op beiden, maar heb tog de voorkeur voor openbare (gesloten) wateren, hier in de buurt zijn alleen maar 'running waters' met papegaaiebekken...
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Arnold  
#6 Gepost : zondag 13 maart 2011 21:36:25(UTC)
Arnold

35 ponder

DavidT schreef:
Had ik net gelezen voordat ik het topic plaatste. Maar ik lees nergens, of ik lees er overheen, waarom je voorstander bent. Alleen dat het makkelijk is om met je vader te vissen. Kan toch ook in Nederland?

Stukje zekerheid, comfort (accomodaties), veiligheid.
Toine  
#7 Gepost : zondag 13 maart 2011 21:39:10(UTC)
Toine

20 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
David, Ik ben lid van verschillende verenigingen in Den Bosch. We hebben de laatste jaren slecht gevangen. Ik hoorde veelal dat je op "betaalwater" wel karper vangt. Ik ben slechts 1 keer naar België geweest. http://toinedenbosch.nl/...na10%20Belg.Ardennen.htm 3 Ook daar hebben we niets gevangen. Zelf vind ik het ook heerlijk om met een volle auto ver te rijden en af te wachten waar we terecht komen. Ook een stukje spanning en vakantie. Als ik voor een betaal water kies dan is het wel in het buitenland en niet in Nederland. (dat zit 'm waarschijnlijk tussen de oren)Silenced Breede lach
Het is zoals het is.
DavidT  
#8 Gepost : zondag 13 maart 2011 21:47:53(UTC)
DavidT

40 ponder

Waarom worden de kleinste vissen regelmatig verwijderd en/of overgezet naar meren waar ze kunnen doorgroeien tot ze groot genoeg zijn om weer teruggeplaatst te worden?
timvanzanten  
#9 Gepost : zondag 13 maart 2011 22:25:57(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
mensen, ik twijfel om dit topic te sluiten. discussieren over betaalwater mag maar deze discussie is al jaren aan de gang en de voor- en tegens zijn altijd hetzelfde. of je nu wel of niet op betaalwater vist is ieder zijn eigen keuze. we hoeven ons allen niet te verantwoorden als we wel of niet op een betaalwater vissen.
DavidT  
#10 Gepost : maandag 14 maart 2011 09:01:55(UTC)
DavidT

40 ponder

Een topic over wel of niet op een rivier vissen zou dan ook het overwegen waard zijn te sluiten. Vissen op BTW, parkvijver, slootjes, IJsselmeer, zandafgravingen, veenplassen etc., het is en blijft vissen.

Zoals eerder aangegeven zijn betaalwateren een vast onderdeel geworden van de karpervisserij. Heel veel grote namen zijn regelmatig op betaalwateren te vinden. Dus er rust geen taboe meer op.

Nu is het aan de fora bezoekers om er op een ontspannen manier mee om te gaan.

Wordt hier ook al jaren gediscussiëerd over BTW? Had het niet opgezocht.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.