10 ponder Lid sinds: 24-1-2011(UTC) Berichten: 80
|
wie gebruik wel is een maggot rig (met een korda maggot clip). Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd(najaar) op een brasemvriendelijk water. Maar tot nu toe zonder resultaat. is de maggot clip trouwens niet gevaarlijk voor de karper? Ivm scherpe punt waar je de maden oprijgt. Gr jantje
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 26-2-2010(UTC) Berichten: 263
|
jantjebeekx schreef:wie gebruik wel is een maggot rig (met een korda maggot clip). Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd(najaar) op een brasemvriendelijk water. Maar tot nu toe zonder resultaat. is de maggot clip trouwens niet gevaarlijk voor de karper? Ivm scherpe punt waar je de maden oprijgt. Gr jantje Haken zijn ook scherp ik zie het probleem niet |
Life is a game, fishing is serious |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 974
|
Ik heb best wat keren met een maggot clip gevist. Heb nog nooit meegemaakt dat het puntje van de clip tijdens de dril eruit is geschoten.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik heb het regelmatig meegemaakt dat de clip losschoot. Zelfs bij het binnendraaien. Kan natuurlijk zijn dat ik er teveel maden op doe en door de weerstand van het water de clip losschiet. Maar dit hoort natuurlijk niet te gebeuren. Ik kan me ook wel voorstellen dat een open clip aardig wat kapot kan maken tijdens een dril. Misschien dat de kleinere clip's beter dicht blijven? Ik gebruikte zelf het grootste maatje.
Gr. Erwin
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 24-1-2011(UTC) Berichten: 80
|
dankjewel. ik gebruik zelfde een kleiner maatje maar heb nog niet ervaren dat die openschoot. ik zou het indegaten houden. gr jantje
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
dit is wat ik hoorde van de hengelsportzaak: Korda geeft zelf toe dat hun eerste lijn maggot clips kwalitatief niet zo goed waren, en dan kijken we vooral naar de grote maggot clips die in het algemeen rap opengingen. in het algemeen roestte de eerste lijn ook beter. In het stil hebben ze de lijn verbeterd en normaal zijn alle problemen opgelost. |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Geen probleem met openschieten gehad. Begruik graag enkel popup imitatie maden tussen echte....Killing! Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Jorden schreef:dit is wat ik hoorde van de hengelsportzaak: Korda geeft zelf toe dat hun eerste lijn maggot clips kwalitatief niet zo goed waren, en dan kijken we vooral naar de grote maggot clips die in het algemeen rap opengingen. in het algemeen roestte de eerste lijn ook beter. In het stil hebben ze de lijn verbeterd en normaal zijn alle problemen opgelost. Heb ik waarschijnlijk die clips......
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 124
|
Hmm maar vangen jullie er goed op? gr, Yannick
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 974
|
Op wateren waar weinig witvis zwemt kun je er zeker leuk op vangen. Karpers zijn net als bijvoorbeeld brasems en voorns dol op maden. Ik doe ze meestal door mijn spodmix heen en het heeft mij hele mooie vissen opgeleverd
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Ik kan me nog wel herrinneren, ben je lekker aan t vissen met het vaste stokkie op Voorn en baarsjes. Sla je aan, en meteen PANG! draad weg en je ziet je dobber door het water heen weg schieten. Karper dus, op een enkele made. Is geen beginnen aan met 0.12mm aan je vaste stokkie.
Dus ze doen t er zeker wel op!
Gr. Peter |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 124
|
Bedankt ga het vanmiddag proberen hoop dat hte wat word!!!
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.