logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
BramCarp  
#1 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 00:03:01(UTC)
BramCarp

5 ponder

Dag iedereen,

denk dat ik dit seizoen gebruik zal maken van dit systeem, nu heb ik een paar vragen.
Ik vroeg me af waarom heb je die langere inserts nodig ? Je kan toch met de standaart
insert ook doen of niet ? Ik had gedacht om gewoon men rig tube in m'n insert te steken en dan daar over nog eens
een tailrubber schuiven. en vanaf hoevel gram lood werkt dit systeem ?
Vis normaal gewoon inline met 78 gram

Bram
Sponsor
Mister X  
#2 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 00:07:13(UTC)
Mister X

50 ponder

Kijk hier even naar nog niet gevist met het CF systeem misschien kan je hier iets mee Knipoog

http://www.carpfeeling.c...dcore&ContentID=1186

http://www.carpfeeling.c...ostst520_CF-systeem.aspx
chiele  
#3 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 00:09:18(UTC)
chiele

45 ponder

hoe langer de insert, des te langer zal het elastiek kunnen uitrekken.
dus je kan het ook met het normale doen, maar deze zal minder uitrekken.

ik zou (persoonlijk) het tube niet helemaal in je insert schuiven, anders heeft het elastiek meer kan te blijven steken => kleine binnendiameter + er moet nog een hoofdlijn door ook he Knipoog

ik vis het met lood van 65-150gr, ik denk(!) dat hoe zwaarder het is, des te beter het werkt Blij

zeg maar als ik fout ben mensen Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
leen  
#4 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 00:13:32(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
chiele schreef:
hoe langer de insert, des te langer zal het elastiek kunnen uitrekken.

Ongeveer. Hoe langer de insert, deste langer het elastiek kan zijn. Met als gevolg dat er inderdaad meer rek is.

Heb ook een reactie gelezen dat er een plastic lolliestokje is gebruikt om deze verlenging te realiseren. Daar kan zich dus nog meer elastiek in bevinden etc.
leen  
#5 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 00:17:55(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

chiele schreef:
ik vis het met lood van 65-150gr, ik denk(!) dat hoe zwaarder het is, des te beter het werkt Blij
quote]

Niet perse. Want dan ga je er vanuit dat het dan moeilijker wordt voor de de karper om het lood "op te tillen bij het kopschudden".
Wat een zwaarder lood dan doet is precies wat je niet wilt, namelijk druk opbouwen a.g.v. het gewicht van het lood.
Naar mijn idee moet je zo licht mogelijk vissen. Dan heeft tie namelijk zo min mogelijk tegendruk, behalve de "constante" druk die opgebouwd wordt en blijft door het elastiek zelf.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 22 februari 2011 00:18:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

BramCarp  
#6 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 00:18:17(UTC)
BramCarp

5 ponder

Dus het systeem kan ook perfect werken zonder langere insert ? maar dan met mindere rek ?
Of is het mogelijk om op de lange insert nog een tail rubber te schuiven of zijn deze er niet in grote maten ?
leen  
#7 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 00:20:54(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

BramCarp schreef:
Dus het systeem kan ook perfect werken zonder langere insert ? maar dan met mindere rek ?
Of is het mogelijk om op de lange insert nog een tail rubber te schuiven of zijn deze er niet in grote maten ?

De lange insert is ervoor om een zo lang mogelijk elastiek te kunnen "herbergen". Des te langer het elastiek, deste meer er "gerekt", dus druk opgebouwd en behouden kan worden.
leen  
#8 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 00:25:29(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

BramCarp schreef:
Dag iedereen,

denk dat ik dit seizoen gebruik zal maken van dit systeem, nu heb ik een paar vragen.
Ik vroeg me af waarom heb je die langere inserts nodig ? Je kan toch met de standaart
insert ook doen of niet ? Ik had gedacht om gewoon men rig tube in m'n insert te steken en dan daar over nog eens
een tailrubber schuiven. en vanaf hoevel gram lood werkt dit systeem ?
Vis normaal gewoon inline met 78 gram

Bram

Ik gebruik zelf momenteel elastiek van slechts 0,42mm (is eigenlijk nergens meer te krijgen heb ik begrepen helaas). Dat functioneert (op de droge theorietafel hier thuis) goed i.c.m. de (erg dunne) twisted leadcore van PB. Schuift/beweegt vrij zonder problemen al met een 80 grams lood.

Of je variant werkt? Probeer het uit en beoordeel of jij het goed vind werken (of het jou zo vertrouwen geeft) en laat het ons weten ;-)

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 22 februari 2011 00:26:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

BramCarp  
#9 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 00:29:11(UTC)
BramCarp

5 ponder

Zal dit zo rap mogelijk uit proberen en alten weten !
Vis wel niet rigrube niet met leadcore

Bram
leen  
#10 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 00:37:27(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

BramCarp schreef:
Zal dit zo rap mogelijk uit proberen en alten weten !
Vis wel niet rigrube niet met leadcore

Bram

Mooi, we horen/lezen het graag natuurlijk ;-)

Wat het belangrijkste is, is dat het rekken goed werkt en de randvoorwaarde is dan dat het elastiek EN je rigrube (of leadcore, whatever..) die werking goed toelaten. Des te dikker het elastiek, deste groter de kans dat het vrij schuiven van de twee in de insert niet vrijelijk (genoeg) gaat en het lood zelf snel de druk gaat leveren (i.p.v. het elastiek).
BramCarp  
#11 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 19:07:22(UTC)
BramCarp

5 ponder

Ben vandaag achter materiaal geweest, kheb een elastiek mee gekregen
die ze gebruiken op de vaste stok , wat me opvalt is dat deze wle neit zo stevig zijn
hij is 0.63 dik en heeft maar 0.75kg trekkracht. Heb ik de verkeerde elastiek mee ?
bram
clebiffe  
#12 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 20:12:38(UTC)
clebiffe

Nieuwe uitzetting

hoe dunner hoe beter... trekkracht speelt geen rol.
De rekker dient enkel om de druk op de haak op te bouwen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.