CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Welke unster/weegschaal is goed ? Digitaal of analoog
20 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 256
|
Hallo allemaal, Het goed wegen van een vis is voor mij erg belangrijk. De unster/weegschaal is daarbij samen met juist gebruik beslissend voor een goede weging. Nu zijn er tegenwoordig veel weegschalen te verkrijgen. Unsters, weeg klokken en natuurlijk de digitale weegschalen zoals die van Fox en Reaben Heaton. Wat is volgens jullie de beste unster/weegschaal en hoe deze te gebruiken? Wat is jullie ervaring met digitale scales zoals die van Fox en Reuben Heaton? Hoor graag van jullie Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 februari 2011 20:18:10(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
dr is dr maar 1 eigenlijk de waymaster!!! |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 5-1-2011(UTC) Berichten: 633
|
Ik had een fox weegschaal fox stalker... perfect!! had keer kilo suiker aan gehange en stond echt 1 kilo op
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
|
|
|
|
|
He Lodewijk,
wat is de reden dan waarom de waymaster de enige juiste is?
|
|
|
|
|
He Tim,
Had even in mijn vraag moeten zetten wat de ook de meninbg is van digitale scales. Met name de fox en de Reuben Heaton
Peter
|
|
|
|
|
De meest gangbare merken die we tegenkomen aan de waterkant zijn als volgt: - Waymaster ( oude versie) of de nieuwere versies van Reuben Heaton - Reuben Heaton - Fox - Salter - Kenwood. Voor mij is een Salter de ultieme klok. geen plastic behuizing maar een degelijke metalen versie. hij weegt verder zeer nauwkeurig. De prijs is alleen even schrikken. Zowel digitaal als analoog hebben beide hun charmes. digitaal is vaak tot tiende grammen nauwkeurig waar een analoge versie inboet. Doch heeft juist een analoge klok zijn charme. Veel meer mijn inziens dan het aflezen van digitale cijfers. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 februari 2011 20:19:25(UTC)
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Ik kies voor de waymaster,digitaal vind ik een nadeel dat je battery in de gaten Moet houden dat ze niet leeg zijn. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Wat ik heb gezien op dvdtjes je kan het gewicht van je weegsling programeren wat ik erg handig vindt. Weger aan weegsling onder knop indruken & klaar je kan de vissen wegen zonder het gewicht van je weegsling je krijgt presies het gewicht super toch! Digitaal is volgens mij ook precies in het berekenen? Mijn keuze zou zijn Waymaster maar goed kies je voor old skool rustiek & authentiek kies je Reuben Heaton je ziet dit merk best veel. Je mag hier van uit gaan (reputatie) dat hij goed is succes man Bewerkt door de gebruiker woensdag 16 februari 2011 14:25:35(UTC)
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 26-2-2010(UTC) Berichten: 263
|
|
Life is a game, fishing is serious |
|
|
|
|
Waymaster is tegenwoordig ook van Reuben Heaton. qua kwaliteit zullen ze identiek zijn.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 20-10-2010(UTC) Berichten: 174
|
Ik ga ook liever voor analoog. Zit je teminste nooi met dat de baterijen op zijn. Heb zelf een reuben heaton top weegschaal. Bewerkt door de gebruiker woensdag 16 februari 2011 23:59:35(UTC)
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 205
|
|
Carpfishing is an important thing of living. |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 7-2-2011(UTC) Berichten: 48
|
WAYMASTER
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
koop gewoon een waymaster en je zult niet teleurgesteld worden!!is gewoon kwaliteit en anders niks.... |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 19-7-2010(UTC) Berichten: 183
|
anoloog |
Elke karper is er 1!
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 10-2-2011(UTC) Berichten: 23
|
reuben heaton
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
hoeveel kost zon reuben heaton of waymaster eigenlijk? |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 28-7-2009(UTC) Berichten: 358
Bedankjes: 5 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
+/- 80.00 €
Kind regards, Frank |
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ik heb zo'n cheap-ass unstertje die je bij de gemiddelde pet's place kunt vinden in de hengelsport sectie. Die heb ik laatst vergeleken met een digitale fox weger en ze kwamen zowaar exact overeen
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Welke unster/weegschaal is goed ? Digitaal of analoog
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.