5 ponder Lid sinds: 3-7-2010(UTC) Berichten: 23
|
Hey mensen, misschien kunnen jullie me een stukje op weg helpen. Afgelopen zomer heb ik heerlijk gevist en gevangen in een sloot/gracht hier in de buurt, wat ik deed was 3 dagen voeren 4e dag vissen. Het bestand is redelijk groot, kon ze veel zien zwemmen over mijn stek vanuit het raam van de flat. Nu ben ik alleen verhuisd, dus geen zicht meer op mijn plekkie, door de verhuizing en het wisselen van baan heb ik weinig karper tijd gehad de afgelopen 2 maanden. Zoals je al raad, het begint nu weer flink te kriebelen en douchen helpt niet, ik moet vissen... Afgelopen week 2x de daad bij het woord gevoegd en 2x aan het water gezeten voor een aantal uurtjes, niks gevangen, niks gezien, geen tikkie, niks... Rondjes langs water in de buurt lopen, leverde ook geen spoor van activiteit op. Ik heb afgelopen sessies weinig gevoerd met wat handjes maïs en maïs op de hair, niks voor gevoerd ook, fluo pop-ups, allemaal niks... Er zijn stekken genoeg in de buurt die ik graag wil proberen, alleen doe ik dat liever in de lente/zomer als ik activiteit gezien heb. Mijn vragen: wel voor voeren? Zo door gaan? Andere tactiek met voeren? Of andere stek zoeken waar ik wel karper zie of ruik? Alvast bedankt voor het mee denken!
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
het is nog maar januari......
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 169
|
Het water is ook koud, denk niet dat je veel activiteit gaat zien. Ga gewoon eens met een stickie aan de slag, elke keer op een andere plek totdat je vis vangt. Dan kun je altijd nog lichtjes voeren Vind ze eerst maar eens...
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 205
|
Probeer het eens weer in eind Februari , of begin Maart. Nu is het gewoon simpelweg te koud. |
Carpfishing is an important thing of living. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
het is nog vroeg in het jaar |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 3-7-2010(UTC) Berichten: 23
|
Ben koppig en toch een paar keer geweest, brasempje gevangen :-s Vernikkeld van de kou en heb besloten lekker tot eind februari te wachten voor ik weer ga! Eerst maar eens een bollendraai projectje starten...
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 5-1-2011(UTC) Berichten: 633
|
waar brasem zit , zit ook karper he alleen je moet de juiste aanbeet hebben.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 256
|
He, Ik denk dat de lengte van de dagen nog te kort is. In het voorjaar kan de watertemperaruur ook maar 6 of 7 graden zijn maar is het over het algemeen toch makkelijk om weer vis te vangen.
Eind februari kun je wel weer beginnen met weinig voeren. Ik voer rond die tijd op een water met een goede bezetting niet meer als 30 a 40 boilies waarvan ik de helft in stukjes hak. Uiteindelijk begint het erg traag maar het lukt wel. Over het algemeen krijg ik dan 1 op de 2 visbeurten een goede aanbeet. Je zult ook zien dat de aanbeten rustig zijn. Volle runs krijg ik bijna niet in de winter.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
ja of gewoon voor voeren en dan met kleine beetjes aas en licht verteer baar aas |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.