CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
probleem of geen probleem ?
5 ponder Lid sinds: 16-9-2010(UTC) Berichten: 31
|
dag iedereen ik ben volop bezig met het maken van m'n rigs. Hier gebruik ik coated draad voor. Ik neem ene goeie 25 cm draad en doe er een goeie 12 cm coat van. Ik maak m'n rig en wanneer ik deze boven stoom hou zit er plots rek op men ondelrijn ( de draad is dus niet meer zo strak) Het gaat wel maar om een klein beetje rek egt niet veel maar ik vraag me af of dit normaal is en wat ik er eventueel aan kan doen. Nog een vraag welke afstand neem je ong tussen je haak en dan terug je gecaote draad dus hoe lang strip je ze ? Vele Groeten BRAM
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
|
|
|
|
louiskruyfhooft schreef:welk merk van draad? suffix heavy skin
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
geen ervaring mee, kgebruik de jelly wire van PB. dat de onderlijn begint te rekken na stomen vind ik niet echt normaal, maar wrm stoom je het? normaal kan je de onderlijn gewoon recht krijgen door er een paar keer mee tussen u vingers te wrijven, en dan strak in een rigbox opbergen....
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
BramCarp schreef:dag iedereen ik ben volop bezig met het maken van m'n rigs. Hier gebruik ik coated draad voor. Ik neem ene goeie 25 cm draad en doe er een goeie 12 cm coat van. Ik maak m'n rig en wanneer ik deze boven stoom hou zit er plots rek op men ondelrijn ( de draad is dus niet meer zo strak) Het gaat wel maar om een klein beetje rek egt niet veel maar ik vraag me af of dit normaal is en wat ik er eventueel aan kan doen. Nog een vraag welke afstand neem je ong tussen je haak en dan terug je gecaote draad dus hoe lang strip je ze ? Vele Groeten BRAM
Denk dat je dan toch je braid iets heb laten verschroeien. Zou er nu zeker niet meer mee vissen. Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
|
heb ze al weer uitelkaar gehaald si
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
suffix is van... carp spirit neem ik aan? ik heb niet echt heel veel vertrouwen in hun producten heb liever skinless vn PB |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 1-12-2010(UTC) Berichten: 78
|
suffix is een onderdeel van shimano.
als je de onderlijn onder de stoom gehouden hebt kun je nog altijd eens kijken of deze nog altijd even sterk is. Normaal gezien zal er geen probleem mogen zijn tenzij je de onderlijn verschroeid hebt. Ik heb enkele jaren met dit onderlijnmateriaal gevist ook met de heavy skin en het dit nooit mogen ervaren.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
niet stomen! het is geen fluorcarcon...het is een coating, dus een dun laagje, door deze te verhitten wordt deze elastisch..dus niet stomen, gewoon recht in je rigbox doen en klaar...
|
|
|
|
|
Frank Penning schreef:niet stomen! het is geen fluorcarcon...het is een coating, dus een dun laagje, door deze te verhitten wordt deze elastisch..dus niet stomen, gewoon recht in je rigbox doen en klaar... op dvd van korda staat er als tip je coate draad te stomen alle ja de knopen boven stoom houden omdat deze dan aantrekt....
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 1-12-2010(UTC) Berichten: 78
|
dat is voor hun hybrid materiaal Ik heb dat nog nooit gedaan. Enkel trek ik de knoop goed strak met zo'n knot pulla van korda
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 2-1-2011(UTC) Berichten: 956
Bedankjes: 1 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
je krimpkous moet je alleen onder stoom houden en je knopen een beetje nat maken en dan aan trekken |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 205
|
zou opzich geen probleem moeten vormen :S , heb vroeger ook veel met suffix gevist |
Carpfishing is an important thing of living. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik strek al me rigs boven de stoom.
je coating krijgt mss wat rek, maar de binnenkern niet dus er is geen enkel probleem. en suffix is goed spul. |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
probleem of geen probleem ?
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.