20 ponder Lid sinds: 30-6-2010(UTC) Berichten: 221
|
heey Ik wil deze zomer op een water gaan vissen waar toch wel aardig wat gevist word maar toch mooie vissen zwemmen en omdat met de boillie daar veel gevist word wil ik niet gaan voorvoeren maar als ik aankom gewoon een paar handjes spodmix inm het water gooien mijn vraag : wat is een goede spod mix? ( niet te duur ):-" ik had wel het artikel op de hoofd pagina gelezen maar was toch nog even benieuwd naar jullie "mixje" Gr Brian(vissen) Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 februari 2011 20:23:59(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper ! Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-)) |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 836
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
duiven mix of anders mais hennep en tijgers en wat pellets
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
gwn verschillende partikels mengen en pellets toevoegen en je hebt een zalige spotmix zelf experimenteren
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
duivenvoer aangemengd met hennep en een beetje grondvoer doet het altijd goed. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Om de mix goed in de spod te houden heb je een basis nodig van grondvoer en/of pellets. Deze basis kun je aanvullen met het aas waar je vertrouwen in hebt en waarmee je gaat vissen. Gebroken en hele boilies, mais, hennep, maden, meaples, tijgernoten, enz.
Ik mag er altijd graag tonijn bij doen. Hier zijn vissen gek op!! Ook gebruik ik veel verschillende formaten. Hierdoor zullen ze je haakaas minder snel opmerken.
Ga lekker spelen met het aas dat werkt op het water en wat je gebruikt als haakaas.
Gr. Erwin
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 30-6-2010(UTC) Berichten: 221
|
Hhmm ik ga met mais/mais boillies vissen dus als basis maismeel met mais/duivenvoer en tonijn moet goed zijn ??
Gr Brian |
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper ! Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-)) |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Vorig jaar zomer gebruik gemaakt van duivenmix kruiden pellets & olijfolie toevoeging met pinda's & grondvoer. Waneer de partikels klaar zijn verming hier knoflook zwarte- witte peper pikant paprika door. Je kan het zo gek maken als je wil zoet mix of 50%50 zoet & scherp of alleen zoet. Verming het zaakje met voldoend olijfolie let wel op het gaat goed stinken & je handen krijgen een kleurtje ok! Het is nu tijd voor de pellets je kan ook boilies toevoegen gecrunsht heel of halfe boilies. Mijn advies laat het rusten in de pan met gesloten deksel ongeveer 12 uur alles kan nu rustig goed vermengen! Last but not least grondvoer kan je de volgend dag bijvoegen tot je mix mooie is van structuur. Vergeet geen zout dit heeft zeker een meer waarden man gedachten gang bereid het voer met liefde en passie waar mogelijk streef naar klasse! Variatie in de keuken wordt het gezond eten of snacks voor de vis. Hopelijk kan je hier iets mee Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 januari 2011 14:53:52(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
zout is een goed toevoeging maar niet teveel! zorg ervoor dat je zout gedoseerd toevoegt. net als elk ander levend organisme, kunnen karpers grotere hoeveelheden niet verdragen.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 205
|
Probeer eens cashewnoten , bruine bonen kikkererwten , en doperwten. Allemaal van de euroshopper. |
Carpfishing is an important thing of living. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
verschilende soort particals ( wel minimaal 24 tot 48 uur wekene en 3 kwartier koken) met kleine pellets 2 mm halibut, met ge cructe boillie's en eventueel nog een blikje tonijn uit water Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 februari 2011 19:59:39(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
jori schreef:verschilende soort particals ( wel minimaal 24 uur wekene en 3 kwartier koken) met kleine pellets 2 mm halibut, met ge cructe boillie's en eventueel nog een blikje tonijn uit water sommige particles moet je toch langer weken? |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
ja weet ik maar ik schreef daar (minimaal 24 uur) ik doe ze altijd 48 uur weken |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.