logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
leotje1  
#1 Gepost : woensdag 2 februari 2011 11:14:15(UTC)
leotje1

5 ponder

Hallo vissers.
Mijn naam is Leo, en wil dit jaar met karpervissen beginnen.
Het probleem is eigenlijk de keuze van mijn hengels.
Inmiddels heb ik 2x shimano 3500b op de kop kunnen tikken, dus die heb ik binnen.
Nu wil ik niet op hele grote karper vissen dus lijkt het mij goed om een lichte hengel te nemen.

Misschien een barbeelhengel???
Of zou ik met een penhengel ook statisch kunnen vissen?
Hebben jullie suggesties?
Welke lbs hengel en welke lijndikte.
Het liefst niet al te dure hengels, zodat ik er 2 kan halen. rond de 100 euro per stuk.

Ik denk dat ik begin met een schuivend lood systeem en een zakje pva eraan, dat lijkt mij het makkelijkst om te beginnen.
Of is dit helemaal geen goede combinatie?

Een hoop vragen dus.
Hopenlijk een paar leuke tips van jullie kant.

Groeten

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 februari 2011 23:59:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Jerry  
#2 Gepost : woensdag 2 februari 2011 11:34:13(UTC)
Jerry

35 ponder

Kijk voor hengels eens op marktplaats hier staan ook vaak hengels voor niet veel
Groeten,

Jerry
timvanzanten  
#3 Gepost : woensdag 2 februari 2011 11:48:36(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik zou kiezen voor een hengel in de 2.5 ponds klasse. zo heb je een allround stok waarmee je zowel kan pennen, vlokken als statisch vissen. Ik zou eens kijken naar een instapmodelletje van Shimano. Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn. qua lijn voldoe je op de meeste wateren met 30 nylon. lijn is zeer afhankelijk van hoe je vist en op wat voor water. in de meeste gevallen volstaat simpel nylon nog prima. Een pva zakje en een schuivend lood systeem voldoen ook in de meeste gevallen. er staan op de site diverse andere systemen. denk alleen ook een beetje aan de visveiligheid!

gr.
Arnold  
#4 Gepost : woensdag 2 februari 2011 11:49:26(UTC)
Arnold

35 ponder

Ik zou wat betreft de hengels gaan voor 2,25 of 2,5lb. Er zijn genoeg merken die deze hengels aanbieden voor minder dan 100 Euro per stuk. Penhengels zijn naar mijn idee niet geschikt voor het statisch vissen. Ligt er natuurlijk ook helemaal aan op welke afstanden je gaat vissen.

Groeten
leotje1  
#5 Gepost : woensdag 2 februari 2011 11:50:18(UTC)
leotje1

5 ponder

Jerry schreef:
Kijk voor hengels eens op marktplaats hier staan ook vaak hengels voor niet veel

Hallo Jerry,
Daar kijk ik ook dagelijks op, maar in de meeste gevallen hengels van 2,75 lbs en meer.
Dit is niet echt wat ik zoek denk ik.
Wil wel een beetje sport hebben, vandaar.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 februari 2011 11:52:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

leotje1  
#6 Gepost : woensdag 2 februari 2011 11:52:31(UTC)
leotje1

5 ponder

Arnold schreef:
Ik zou wat betreft de hengels gaan voor 2,25 of 2,5lb. Er zijn genoeg merken die deze hengels aanbieden voor minder dan 100 Euro per stuk. Penhengels zijn naar mijn idee niet geschikt voor het statisch vissen. Ligt er natuurlijk ook helemaal aan op welke afstanden je gaat vissen.

Groeten

de afstand zal een meter of 25 zijn denk ik.
leotje1  
#7 Gepost : woensdag 2 februari 2011 11:58:50(UTC)
leotje1

5 ponder

timvanzanten schreef:
ik zou kiezen voor een hengel in de 2.5 ponds klasse. zo heb je een allround stok waarmee je zowel kan pennen, vlokken als statisch vissen. Ik zou eens kijken naar een instapmodelletje van Shimano. Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn. qua lijn voldoe je op de meeste wateren met 30 nylon. lijn is zeer afhankelijk van hoe je vist en op wat voor water. in de meeste gevallen volstaat simpel nylon nog prima. Een pva zakje en een schuivend lood systeem voldoen ook in de meeste gevallen. er staan op de site diverse andere systemen. denk alleen ook een beetje aan de visveiligheid!

gr.

Oke Tim, Bedankt. Maar wat bedoel je eigenlijk met visveiligheid?
Ik ben niet van plan om kilo's voer in het water te mikken en zal ook geen lange sessies gaan maken met vissen. Tenminste in het begin niet. Eerst maar eens kijken hoe het gaat.
peter servais  
#8 Gepost : woensdag 2 februari 2011 12:08:46(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
er word met visveiligheid bedoeld, dat de vis bij het breken van de lijn niet met het lood rond zwemt, maar er hier dan ook weer gemakkelijk van af kan komen.

Verder zou ik ook met 2,5lbs stokken gaan vissen, er staan er toch genoeg op marktplaats.

2,75lbs verschilt nog niet zo veel met 2,5lbs dus die zouden ook heel goed moeten kunnen. Vooral als je met een flinke bonk lood gaat vissen moet je hengel het werpen ook een beetje aan kunnen.

Ik ben ook beginnend visser en ik heb ook gekozen voor 2,75lbs.

Ik kijk ook regelmatig op marktplaats en daar staat genoeg in jouw prijsklasse, (voor 100eu per hengel kan je heel wat moois kopen.) Kijk lekker rond zou ik zeggen en koop niet overhaast.

mvg Peter

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 februari 2011 12:09:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Lodewijk  
#9 Gepost : woensdag 2 februari 2011 12:24:53(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
met een hengel van 2.75 heb je ook sport hoor Knipoog
en het is in de meeste gevallen gewoon een allround hengel waar je alle kanten mee op kan!
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
leotje1  
#10 Gepost : woensdag 2 februari 2011 19:43:50(UTC)
leotje1

5 ponder

peter servais schreef:
er word met visveiligheid bedoeld, dat de vis bij het breken van de lijn niet met het lood rond zwemt, maar er hier dan ook weer gemakkelijk van af kan komen.

Verder zou ik ook met 2,5lbs stokken gaan vissen, er staan er toch genoeg op marktplaats.

2,75lbs verschilt nog niet zo veel met 2,5lbs dus die zouden ook heel goed moeten kunnen. Vooral als je met een flinke bonk lood gaat vissen moet je hengel het werpen ook een beetje aan kunnen.

Ik ben ook beginnend visser en ik heb ook gekozen voor 2,75lbs.

Ik kijk ook regelmatig op marktplaats en daar staat genoeg in jouw prijsklasse, (voor 100eu per hengel kan je heel wat moois kopen.) Kijk lekker rond zou ik zeggen en koop niet overhaast.

mvg Peter

oke Peter, bedankt.
Maar ik ben niet van plan om met een stuk lood van 100 gram te gooien.
Heb die Marco Kraal zien vissen op vis tv, maar die vist met allerlei hengels en dan lichte zegt hij.
Daar heb je meer plezier van zegt hij, of kraamt hij onzin uit?
peter servais  
#11 Gepost : woensdag 2 februari 2011 20:01:43(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Carp93  
#12 Gepost : woensdag 2 februari 2011 21:14:05(UTC)
Carp93

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
Dit staat er onder ....

Hengels en molens worden samen verkocht (( NIET LOS VAN ELKAAR ))
reden hiervoor dat als ik de hengels niet verkoop ik er geen molens meer voor heb.
En er dan gewoon zelf weer gebruik van ga maken.

>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
leotje1  
#13 Gepost : woensdag 2 februari 2011 23:54:34(UTC)
leotje1

5 ponder

ja en ik heb al 2 molens, maar ik heb hem een mail gestuurd. misschiein word het wat. in ieder geval bedankt
Julien  
#14 Gepost : donderdag 3 februari 2011 02:02:24(UTC)
Julien

20 ponder

waarom moeilijk doen,als een forumlid deze 2 hengels aanbiedt voor niet te veel. ik zou zeggen stuur Melvin Verhoeven ff een pb.
kijk bij topic aanbod.

2X hengel shimano forcemaster 2,5LB 3dlig

Bewerkt door de gebruiker donderdag 3 februari 2011 02:05:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

LAC DE GROSLEY
BOYSAWAY CARPFISHING
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.