5 ponder Lid sinds: 16-9-2010(UTC) Berichten: 31
|
Dag iedereen.
Heb gisteren bollen gedraaid. Het is goed gelukt en ik ben er best tevreden over dit is m'n mix
Tarwe griesmeel: 250 gr Maismeel: 250 gr Sojabloem (vet): 125 gr Vismeel: 125 gr Lijnzaad (gemalen): 100 gr Robin Red: 50 gr Chillipoeder: 50 gr Zout: 50 gr
Nu wil ik hier voor een dip maken. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik er het best aanbegin hoe ik het bewaar,....?
Dan nog een andere vraag over iets heel anders... Wanneer kan je spreken over eiwit arm of eiwit rijke boilies of hoe je het ook zegt. Zat hier onlangs over na te denken.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
BramCarp schreef:Dag iedereen.
Heb gisteren bollen gedraaid. Het is goed gelukt en ik ben er best tevreden over dit is m'n mix
Tarwe griesmeel: 250 gr Maismeel: 250 gr Sojabloem (vet): 125 gr Vismeel: 125 gr Lijnzaad (gemalen): 100 gr Robin Red: 50 gr Chillipoeder: 50 gr Zout: 50 gr
Nu wil ik hier voor een dip maken. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik er het best aanbegin hoe ik het bewaar,....?
Dan nog een andere vraag over iets heel anders... Wanneer kan je spreken over eiwit arm of eiwit rijke boilies of hoe je het ook zegt. Zat hier onlangs over na te denken. gewoon olie pakken (keuken olie eh dus zoals bv: olijfolie maar zonder de olijf) en voeg gewoon de dingen toe of experimenteer heb zelf al eens gewoon sappen van verschillende soorten fruit in de olie gedaan, mooie vissen opgevangen |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
|
Hoe lang laat je ze dan in de dip en is het een goed idee om de boilies te laten marineren direct na het koken of geen ervaring mee ?
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
BramCarp schreef:Hoe lang laat je ze dan in de dip en is het een goed idee om de boilies te laten marineren direct na het koken of geen ervaring mee ?
ik laat ze gewoon een dag daarvoor soaken. maar je kan ze er ook een week van te voren in doen, dan is het super instant! maar na het koken direct marineren heb ik helaas geen ervaring mee. lijkt me ook niet zo slim, dan kan de boilie niet zo goed uitharden |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
|
Jorden schreef:BramCarp schreef:Hoe lang laat je ze dan in de dip en is het een goed idee om de boilies te laten marineren direct na het koken of geen ervaring mee ?
ik laat ze gewoon een dag daarvoor soaken. maar je kan ze er ook een week van te voren in doen, dan is het super instant! maar na het koken direct marineren heb ik helaas geen ervaring mee. lijkt me ook niet zo slim, dan kan de boilie niet zo goed uitharden das inderdaad waar. Zal me er eens in verdiepen. Vraag me juist af of er niet meer mogelijkheden zijn om dips te maken. Messschien hebben er nog andere mensen ervaring mee. Nu ja we zien wel, alvast bedankt voor de info!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
maggi..
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
bron: karperwereld Flavours maken wordt inderdaad wat pittig. Een favoriete flavour van mij is stroop. Zo in de winkel te koop.. En duur kun je het niet noemen. Wel heb ik een tip om zelf dipjes te maken. Die zijn ook nogal prijzig in de winkel, terwijl het bijna allemaal oliën zijn met daarin ook een beetje flavour. Ik koop gewoon een fles sla-olie en voeg daar mijn, uit de supermarkt gekochte flavour bij. Laat het goedje een poosje staan zodat de olie goed naar de flavour ruikt. En voila: je eigen dip. Een echte knaller is notenolie. Maar die combineerd niet goed met alle flavours. Zo kun je dus ook boilies draaien zonder flavour en toch attractie meegeven door middel van een goeie dip. Hoe langer je je boilie(s) in de dip houd, hoe meer ze opnemen (dus meer/langer ze uitlekken). naja beter zo: karperwereldvraag daar maar verder niks, want die gasten daar zitten alleen maar te zeiken de hele tijd. |
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
|
davey knol schreef:http://www.flevobaits.nl/index2.htm alstu Merci ! groeten bram
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 31-10-2010(UTC) Berichten: 214
|
davey dat is een goede ik ga die zeker een keer maken met die oil of zo kan je ook met mais combineren
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.