35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Hallo
Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met tijgernoten die je (niet in de vriezer) bewaart. Afgelopen twee jaar heb ik gevist met tijgers die tot veertien dagen onder water in de emmer hebben gestaan. Van die lekkere slijmerige en ook schoongespoelde. Volgens veel berichten zijn die slijmers de beste. Toch bleek bij mij een paar keer dat vers gekookte tijgers (maximaal een dag in de emmer) meer aanbeten opleverden. Ben dus benieuwd of er meer zijn die verschil in runs hebben bij gebruik van verse en/of bewaarde tijgers.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Merk geen verschil enkel zorg ik er wel voor dat ik de tijgernoten binnen een week gebruikt heb. Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Zelf nog nooit gevist met tijgernoten dit jaar samen met en maat en partij inkopen gezien het fijt ik ben startend visser. Gedachten kook je niet het goed uit de noten waneer je op zoek bent naar een slijmlaag of zie ik dit verkeerd? Waar door krijg je eigenlijk die slijmlaag komt dit door gisting? Die slijmlaag is dat wel/niet het goede van de noten kan dit niet beter in de noten blijfen. Misschien dat je met dit gegeven wel/niet meer vis vangt? Het zijn maar gedachtes misschien kan je er iets mee Bewerkt door de gebruiker maandag 17 januari 2011 23:16:33(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Jowan, bedankt, maar het gaat me niet om het klaarmaken of bewaren op zich. Ik wilde wel eens weten wat de ervaringen zijn van degenen die met vers klaargemaakte, maar ook met gegiste noten vissen. Of die verschil merken in het aantal aanbeten. (Bij mij doen de verse het veel beter dan de gegiste, maar ik hoor ook wel eens andersom)
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-7-2009(UTC) Berichten: 1.525
|
Hee Ruud, Ik vis ook regelmatig met tijgers. Met verse,maar ook met tijgers die al een behoorlijke tijd in de emmer zaten en die dus ook niet meer zo fris eruitzagen en niet bepaald lekker meer ruikte Hoe meer ze slijmen en hoe meer ze stinken hoe beter,dat vind ik! Er zijn ook mensen die na 1 week hun nootjes weggooien.. Nou,ikke niet! Dan vind ik ze juist beter worden. Misschien dat het ook per water of zelfs per vis kan verschillen of ze verse lekkerder vinden dan bewaarde en andersom. |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
|
Tim, betekent dit dat je meer vangt aan de 'oude' noten, dan aan de verse?
Ik gooi ze ook niet weg, maar na de ervaringen van de laatste twee jaar (en dat betrof maar op één water, elders vang ik zeer slecht op noten) gooi ik wat er over is in de vriezer.
|
|
|
|
|
Hee Ruud,
Ik heb liever wat oudere nootjes dan verse. Ze hoeven niet te rotten hoor maar nootjes van een aantal weken oud maar ook zelfs die 2 maanden in de emmer zitten met een dikke draplaag eromheen doen het in mijn ogen juist heel goed.
|
Groetjes, Tim
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
Wij vissen ook het liefst met de tijgers die plakken van het slijm. En je hebt natuurlijk niet voor niets potten te koop met tijgernotenslijm. Het liefst maken wij ze met suiker (rietsuiker) en oud bruin bier erbij. Hebben we veel succes mee gehad op een carpodrome in Belgie. Er waren diverse karpervissers die vroegen waar we mee visten want wij vingen en zij niet. De tijgers op zich waren niet het geheim maar wel de lekkere slijmspoor die er om heen zat. En hoe ouder de tijgers des te meer sijm, super. (vissen) |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
|
wij kunnen elkaar de hand schudden Ronald hahaha |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
|
Wel eerst wassen, want die oude nootjes stinken behoorlijk......
|
|
|
|
|
Heb idd regelmatig half kokhalzend boven de emmer met noten gehangen ja.. hihi |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
En als je echt lang genoeg wacht springen ze vanzelf uit de emmer in je boot om vervolgens boven je stek overboord te springen Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-9-2009(UTC) Berichten: 338
|
Ik heb noten die al een jaar in de week staan en helemaal naar alcohol ruiken door de gisting.
Deze nootjes zijn voor mij goud waard en ook het sap is een hele goede atractor!
dus niet wegspoelen maar gebruiken die sappen.
dus voor mij geld ook hij langer op de week hoe beter.
Het zelfde geld voor mais, als de buren beginnen te klagen over de stank zijn ze op hun best. |
des te harder des te gaat ie...
|
|
|
|
|
Idd,hoe viezer hoe beter |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 879
|
Ook ik wil dit wel eens gaan proberen denk alleen niet dat moeders het leuk ga vinden als ik het binnen kook hoe doen jullie dat?? |
Groeten,
Jerry |
|
|
|
|
Geef desnoods maar n seintje lange. Zorg ik dat ik een berg noten klaar heb staan voor je.. Het scheelt,ik heb geen moeder hier die loopt te zeuren Eerste nootjes gaan binnenkort in de week.. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 21 januari 2011 22:39:51(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 879
|
Bel even kom ik keer kijke hoe het gebeurd |
Groeten,
Jerry |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 9-9-2013(UTC) Berichten: 9 Bedankjes: 3 keer
|
Kan je de tijgernoten ook invriezen? Zo ja, hoe lang kan je de tijgers in de vriezer bewaren?
Mvg Danny
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 28-8-2012(UTC) Berichten: 725
Bedankjes: 8 keer Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
|
Je kan ze zeker invriezen blijven minimaal 6 maanden goed , invriezen met slijm erbij . Mvg Lorenzo
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 9-9-2013(UTC) Berichten: 9 Bedankjes: 3 keer
|
Bedankt voor je antwoord l-o-r-e-n-z-o!
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.