5 ponder Lid sinds: 16-9-2010(UTC) Berichten: 31
|
dag iedereen verkiezen jullie flavours bij jullie bollen ? of vissen er onder jullie ook mensen zonder flavours ? Normaal gezien gebruik ik altijd flavours maar ga nu eens proberen zonder dit ga ik met simpele dingen doen. Dit is m'n mix enkel twijfel ik nog of ik er look zou bij doen... Als iemand tips of zo heeft, laat maar komen!
Tarwe Griesmeel 1Kg Maismeel 1Kg Soyabloem (volvet) 600 gr Vismeel 400gr Robin Red 300gr Lijnzaad (gemalen) 200gr Chilli poeder 200gr Zout 150gr
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 19-12-2010(UTC) Berichten: 24
|
Gebruik eigenlijk alleen flavours wanneer ik op een (niet te veel beviste)rivier vis. Op zandafgravingen of kanalen heb ik niet het gevoel dat de (wat meer geconditioneerde)vissen er harder op gaan azen. Investeer dan liever wat meer in natuurlijke ingredienten. Maar ja het is natuurlijk allemaal een kwestie van gevoel en vertrouwen: erg moeilijk om te bewijzen. Je zou eventueel kunnen gaan voeren met geflavourde en ongeflavourde boilies en met beide gaan vissen. Wees dan ook zo vriendelijk om de resultaten met ons te delen Succes!
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 10
|
BramCarp schreef:dag iedereen verkiezen jullie flavours bij jullie bollen ? of vissen er onder jullie ook mensen zonder flavours ? Normaal gezien gebruik ik altijd flavours maar ga nu eens proberen zonder dit ga ik met simpele dingen doen. Dit is m'n mix enkel twijfel ik nog of ik er look zou bij doen... Als iemand tips of zo heeft, laat maar komen!
Tarwe Griesmeel 1Kg Maismeel 1Kg Soyabloem (volvet) 600 gr Vismeel 400gr Robin Red 300gr Lijnzaad (gemalen) 200gr Chilli poeder 200gr Zout 150gr
als je deze mix gebruikt heb je geen flavour nodig want je zit met goeie smaken grtz
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
ik ben het daar mee eens, de vismeel, de robin red en de chilipoeder geven genoeg geur en smaak aan je boilie.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 12-1-2011(UTC) Berichten: 333
Bedankjes: 2 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Hallo Bram. ik vind dit ook een interessant item. Ik ben zelf pas bolies aan het draaien en heb ook de neiging (omdat ik niet beter weet/ geen ervaring heb) om van alles in de bolie te stoppen om deze aantrekkelijker te maken. Ik kan je geen advies geven maar volg wel dit onderwerp en hoop dat je veel reacties krijgt.128fs31818 |
Het is zoals het is.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-5-2010(UTC) Berichten: 481
|
Hoi Bram, Ik vindt wel dat je er veel Robin Red en zout in je mix doet, Ik denk als je de 150gr robin red en 75 gr zout doet ook meer dan genoeg is, want zout is geen geurstof maar dit is voor de smaak De mix ziet er verder goed uit. Mvg Ger Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 februari 2011 19:46:20(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
10% Robin Red volstaat meer is overkill (voegt geen extra waarde toe) veelste veel zout ook naar mijn mening ik zou het op 50 gr houden
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
ik zou ook het zoutgehalte drastisch naar beneden gooien! denk dat 150 gram niet eens lekker meer rolt. Karper kan absoluut niet tegen teveel zout. houdt daar rekening mee! Zout wordt toegevoegd om verschillende redenen overigens: - als conserveerder - om je vismeel iets meer smaak toe te voegen ( smaakversterker) - is je boilie te zoet, compenseer met zout, het tegenstelde werkt ook - als eetlustopwekker in mindere mate een laatste tip: gebruik eens mineraalzout om de voedingswaardes weer iets op te krikken! Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 februari 2011 19:50:10(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 205
|
Probeer eens een zoete flavour |
Carpfishing is an important thing of living. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.