logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Lodewijk  
#1 Gepost : zondag 9 januari 2011 17:34:15(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
hey carpfeelers!
we hebben afgelopen jaar veel vissen verkloot op een zandput hier in zwolle.
we visten allemaal zo'n beetje achter de zandplaat en steeds was het weer mis met een run
nu zat ik is te kijken naar een voorslag of iets dergelijks.
weten jullie een goeie???
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Sponsor
sven vq  
#2 Gepost : zondag 9 januari 2011 17:37:34(UTC)
sven vq

20 ponder

in concludeer hieruit dat de lijn afschuurt op de talud?
Heb hier vroeger op een water ook mee te kampen gehad. Voorslag kan helpen, maar van zodra de vis verder achter de plateau zwemt dan de voorslag heb je weer hetzelfde probleem (en de vis een groter door al die voorslag die hij meetrekt).

Heb je mogelijkheid om er met een zodiac op te gaan?

Grtz
Lodewijk  
#3 Gepost : zondag 9 januari 2011 18:00:05(UTC)
Lodewijk

55 ponder

sven vq schreef:
in concludeer hieruit dat de lijn afschuurt op de talud?
Heb hier vroeger op een water ook mee te kampen gehad. Voorslag kan helpen, maar van zodra de vis verder achter de plateau zwemt dan de voorslag heb je weer hetzelfde probleem (en de vis een groter door al die voorslag die hij meetrekt).

Heb je mogelijkheid om er met een zodiac op te gaan?

Grtz

dr is een mogelijkheid voor een bootje ja. alleen heb ik die niet
maar het plato zelf is erg groot en dr staat nog geen meter water.
heb ook al vaak zat geprobeerd de hengels in het water te zetten maar verkloot dan de vis omdat ik dr te laat bij was
( is toch zeker een meter een of 20 door het water rennen )
dus ik zocht meer een goedkope practische oplossing Blij
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Frank  
#4 Gepost : zondag 9 januari 2011 18:01:53(UTC)
Frank

20 ponder

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Hier denk ik twee oplossing gevonden te hebben, dit werd getest en gevonden op de Maas.

Hier hadden we het probleem dat we niet al onze aanbeten konden verzilveren. Dit kwam alsook omdat de vis achter het talud vluchtte waar die verrekte scherpe driehoeksmosseltjes op stonden. Soms tijdens de aanbeet was de lijn al aan flarden.

Ik kan je verzekeren het is zielig als je enorm veel aanbeten krijgt en deze amper kan verzilveren, dus moesten we een oplossing vinden.

We gebruikten safetyclips maar in die mate dat het klipje niet in de rubbertail kwam, dus kwam het lood onmiddellijk los zodat de vis naar boven komt. Hier werd geen gebruik gemaakt van voorslag maar wel van leadcore.
Met de boot het water op en pas maar de lijn onder spanning brengen als we het talud voorbij waren was een oplossing, maar hier hadden we nog steeds te maken met aanbeten waar de lijn al op knapte.
Dus verder zoeken was de boodschap.
Na enkele bedenkingen en proeven kwamen we tot de volgende oplossing, ten eerste sowieso moest het lood los komen van de rig en ten tweede hebben we dan op de verbinding tussen monolijn en leadcore een wijnkurk geplaatst.
Doordat het lood los kwam van onze lijn kwam de vis omhoog maar de lijn kwam volledig mee omhoog door het wijnkurk en kon dus absoluut niet meer over de mosseltjes heen schrapen.
Hier konden we nu zelfs onze aanbeten verzilveren zonder in de boot te moeten springen en telkens de afstand voorbij het talud te moeten varen wat toch zo’n 150 meter verder lag.

Deze oplossing werkt dus prima!
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

ronald kingma  
#5 Gepost : zondag 9 januari 2011 18:07:47(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
hmmmmmmmmm....................goed alternatief Frank, daar kun je vast wel iets mee Lodewijk. Ga het zelf ook eens proberen in de praktijk want wij kennen dit probleem ook. Thanx. Breede lach

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Lodewijk  
#6 Gepost : zondag 9 januari 2011 18:10:53(UTC)
Lodewijk

55 ponder

een kurk joh ?
haha damn zeg de oplossingen liggen soms zo voor de vhand he haha Breede lach
ga dit zeker is proberen!
maar hoe monteer ik de kurk op de lijn? gewoon insnijden en er overheem schuiven ofzo??

bedankt voor de tip!
ronald kingma  
#7 Gepost : zondag 9 januari 2011 18:14:24(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
misschien door het midden heen en dan half nog een keer er door zit ie wel goed gefixeerd lijkt me, maar goed even wachten op Frank zijn antwoord. Ja is echt een praktische oplossing en zal zeker werken als het lood eenmaal weg is want dan wil de kurk omhoog. Ik zeg hulde Frank voor zo'n oplossing. Knipoog

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Lodewijk  
#8 Gepost : zondag 9 januari 2011 18:16:47(UTC)
Lodewijk

55 ponder

tot nu toe wel het leukste idee wat ik gehoord heb indd Breede lach
Frank  
#9 Gepost : zondag 9 januari 2011 18:31:42(UTC)
Frank

20 ponder

Het kurk monteren wij gewoon door de deze op de monolijn te rijgen, daarna knoop je je leadcore aan je hoofdlijn en verschuift het kurk tot over de verbinding. Is je knoop onmiddellijk beschermt ook.

Dit zijn enkele van de vissen die ik heb kunnen landen door gebruik te maken van deze methode:

UserPostedImage

En inderdaad soms ligt de oplossing nabij, je hoeft het niet ver te zoeken!

Kind regards,
Frank

Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Mister X  
#10 Gepost : zondag 9 januari 2011 18:55:04(UTC)
Mister X

50 ponder

Heel erg goed man onder de indruk van je simpelheid (niet slecht bedoeld) ok
vissen mogen er zeker zijn aan jou hebben wij een gooie op CF heel erg goed Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 9 januari 2011 19:24:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Lodewijk  
#11 Gepost : zondag 9 januari 2011 19:26:48(UTC)
Lodewijk

55 ponder

ideaal man.
en welk systeem raad je aan mbt tot het lood verliezen dan???
Frank  
#12 Gepost : zondag 9 januari 2011 20:34:26(UTC)
Frank

20 ponder

Lodewijk, als ik je vraag goed begrijp is dit het antwoord:

de safety leadclip van Korda vind ik nog steeds de beste, geen gewriemel met plugjes om je wartel vast te houden, gewoon een size 8 (bij Fox maat 7) aan je leadcore bevestigen en deze stevig in de leadclip trekken.
De clip waar je lood aankomt bevestig ik buiten de tailrubber en zo kan het lood makkelijk weg.

Het lood dat ik steeds gebruik waar veel stenen en dergerlijke zijn is altijd een plat muntlood, jammer genoeg niet makkelijk te vinden in de handel dus heb ik het maar zelf gemaakt.

Door verscheidene test uit te voeren met alle types lood heb ik opgemerkt dat dit lood zich heel makkelijk tussen de stenen heen beweegt, een ander lood zet zich vast. Door de ronde vorm van dit lood laat zich dit makkelijk leiden tussen de stenen door en gaat dit absoluut niet vast gaan zitten.

Je moet rekening houden dat je bij lijnbreuk een obstakel meer creërt in het water en obstakels liggen er al genoeg op vele plaatsen.

Kind regards,
Frank

Ron van Houtum  
#13 Gepost : zondag 9 januari 2011 20:53:23(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Frank schreef:
Het kurk monteren wij gewoon door de deze op de monolijn te rijgen, daarna knoop je je leadcore aan je hoofdlijn en verschuift het kurk tot over de verbinding. Is je knoop onmiddellijk beschermt ook.

Dit zijn enkele van de vissen die ik heb kunnen landen door gebruik te maken van deze methode:

UserPostedImage

En inderdaad soms ligt de oplossing nabij, je hoeft het niet ver te zoeken!

Kind regards,
Frank

Mooie vissen Frank
Is dat op die plaats waar je het toen over had bij KIka wedstrijd in Den Bosch?
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
peter van welij  
#14 Gepost : zondag 9 januari 2011 20:56:12(UTC)
peter van welij

15 ponder

Gaat je leadcore dan niet omhoog staan dan???

Frank  
#15 Gepost : zondag 9 januari 2011 21:29:33(UTC)
Frank

20 ponder

@ Ron, nee dit is niet op deze plaats gevangen, de plaats waar ik het over had op de KIKA wedstrijd was een plas.

@ Peter, we hebben er nog niet de minste problemen mee gekend, we maken gebruik van de helft van een wijnkurk en soms gaan we die nog een beetje bijknippen (had ik er eerst niet bij vermeld).
Door de redelijke afstand waarop we vissen ligt alles bij benadering toch op de grond, enkel bij de aanbeet komt alles in beweging en gaat zich dit opheffen.

Kind regards,
Frank

roy pluim  
#16 Gepost : zondag 9 januari 2011 22:05:50(UTC)
roy pluim

20 ponder

Lijkt me niet verstandig met die drop of systemen,lood is ook niet goed voor het water.

@Lodewijk ik denk dat op die plas een stukje goede voorslag prima voldoet.

Groeten
Frank  
#17 Gepost : maandag 10 januari 2011 00:18:17(UTC)
Frank

20 ponder

Roy, je kan ook een steen gebruiken maar dan dien je absoluut je lijn in te varen.

En op dat ene stukje lood zal het absoluut niet komen als ik zie welke troep er allemaal rondzwerft in de maas.

Kind regards,
Frank

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.