5 ponder Lid sinds: 5-3-2010(UTC) Berichten: 18
|
ik ben op zoek naar een mooi viswater in vlaams brabant
met en mooi karperbestand liefst met enkele topvissen van boven de 20 kg
kan iemand mij helpen
ben maar 13 en karpervissen is mijn leven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 2-3-2010(UTC) Berichten: 363
|
ik denk niet dat je snel aan informatie kan geraken op deze manier waters waar zulke grote vissen zitten, worden vaak stilgehouden. met google earth kan je alvast in je buurt al wat wateren zoeken en dan komt het plezantste van allemaal: Alles zelf uitzoeken Een bezoekje in de lokale hengelsportwinkel kan ook al wat meer informatie vrijgeven. Een gesprek met lokale vissers kan ook informatie vrijgeven, maar gezien je jonge leeftijd verwacht ik dat er toch velen hun mond zullen houden. Ikzelf ken geen wateren in Vlaams-Brabant, dus kan je niet verder helpen Grtz
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 1-12-2010(UTC) Berichten: 78
|
Jordy,
ik ben afkomstig van west-vlaanderen en weet toch enkele waters in jouw provincie waar dikke vissen zwemmen. Maar ik vermoed dat je dezelfde gast bent als vanop karperwereld.nl. Daar vertel je dat je nog nooit een vis van 10kg+ hebt gevangen. Ik zou je de drang naar 20kg vissen afraden. Bouw alles gestaag op zodat je leert omgaan met grotere vissen. Ik heb het al meermaals gezien, kleine gasten zoals vangen op zulke water dan wel eens die dikke vis. Maar ze zijn niet bekwaam om een dikke vis goed en veilig terug te zetten. Hierdoor is het beter om stap voor stap een leerproces te doorlopen en geen stap over te slaan.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 836
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
13 jaar en dan 20kg op tillen zo zo dikke spierballen zeker?
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Hoeveel weeg je zelf als ik vragen mag? Je mag wel een grote gozer zijn als je op die vissen gaat vissen. Ik zou de raad van de anderen opvolgen, je loopt vanzelf wel een keer tegen die 20kg vis aan.
Succes! |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
had die ingesteldheid ook op jouw leeftijd, snel afleren zou ik zeggen! heb sindsdien alleen maar op moeilijke wateren gevist, en de vangsten vielen natuurlijk serieus tegen. ben sinds vorig jaar met een nieuwe start begonnen en men visserij is er zwaar op vooruit gegaan! ik vang nu liever 10 vissen van 10kg dan 1 vis van 20kg. voor mij telt het gewicht ook niet meer.... de schoonheid, en schubbenpatroon, nog nooit gevangen vis,.... daar gaat het om bij mij. die 20kg vis komt wel, eerst ervaring op doen en dan zo'n stap durven nemen. mijn record staat na 4 jaar nog steeds op 13.5, dit jaar heb ik pas een doelstelling gezet om een vis te vangen van 15kg+, maar alles komt met de tijd en dan nu de wateren = zoals eerder gezecht zou ik eens gaan vragen bij je viswinkel ofzo... maar zoals ook al is gezegd ga je dit niet rap te weten komen. Op de meeste (oudere) wateren zit wel een vis rond de 20 kg (18-22), maar niemand gaat dit je zeggen of foto's laten zien. kies gewoon een water uit waar je jezelf goed bij voelt en die ene dikke vis komt wel |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 26-2-2010(UTC) Berichten: 263
|
XX_JORDI_CLAESSENS_XX schreef:ik ben op zoek naar een mooi viswater in vlaams brabant
met en mooi karperbestand liefst met enkele topvissen van boven de 20 kg
kan iemand mij helpen
ben maar 13 en karpervissen is mijn leven tijd zat om die 20 kg vis te vangen toch? Ga niet alleen voor de groten want dan hou je geen plezier meer over in het vangen van de "kleinere" vissen! |
Life is a game, fishing is serious |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
vind ik ook niet echt het moment om 40ponders te pakken, tenzij je al vist sinds je uit je pampers bent en alle andere wateren al hebt leeggevist waar juist in vlaams-brabant? want woon er ook maar wel erg zuidelijk |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 5-3-2010(UTC) Berichten: 18
|
chiele schreef:vind ik ook niet echt het moment om 40ponders te pakken, tenzij je al vist sinds je uit je pampers bent en alle andere wateren al hebt leeggevist waar juist in vlaams-brabant? want woon er ook maar wel erg zuidelijk in herent de kanten van leuven
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
hmm nee daar in de buurt weet ik niet echt veel.
7bronnen, weet niet of je dat kent. ligt wat ver van je maar is een mooi vijvertje met een bestand tot 18kg (misschien zelfs meer) + er zou een meerval van 30kg rondzwemmen |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.