logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

27 Pagina's«<910111213>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
leen  
#201 Gepost : donderdag 30 december 2010 20:34:17(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
jari bonouvrie schreef:
leen dat elastiek wat je had meegegeven is volgens mij perfect voor dit systeem!
rekt echt mooi ver uit bij weinig weerstand!
nog bedankt Knipoog
vooral die van 0,42mm rekt echt mooi!

ik zal binnekort even het systeem maken en hem gaan testen!

Mooi !

Ik wilde dat ook gaan doen.. helaas ontbraken in mijn bestelling het inline lood en de shok (schok?) Bead :-(.
Viste tot nu toe met vastlood..
Jammer dat de leverancier op de site aangaf dat t op voorraad was en bij de melding dat het geleverd ging worden de manco's niet aangaf.
Was ook nog eens de laatste die leverde van de 3.

Laatste keer daar dus v.w.b. online bestelling.

Ik denk overigens dat Weinig weerstand niet goed is. Teveel ook niet. Bij te weinig komt er te weinig druk op de haak en dat moet juzit wel, maar net zoveel dat het slepen van het lood niet (of nog lang niet) plaatsvindt. Teveel druk zorgt ervoor dat tie t lood snel kan slepen en kopschudden weer lucratief voor El Carpo wordt.. :-(.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 december 2010 21:29:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#202 Gepost : donderdag 30 december 2010 20:40:18(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En waar heb je dat gekocht Leen? Is er nog meer?

Gr. Erwin
leen  
#203 Gepost : donderdag 30 december 2010 21:15:13(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Erwin schreef:
En waar heb je dat gekocht Leen? Is er nog meer?

Gr. Erwin

Bij iemand uit Tilburg die gestopt is met zijn (vis- annex dierenwinkel).
Hij had er nog maar enkele over.
Hij heeft nu niets meer.

Volledige merknaam is "future High Performance pole elastic" Bij maatje 2 staat ook nog CANAL.
En bij 1 "FINE".

Google maar eens met zoeksleutel "future pole elastic".
Ik kies links dan ook nog op In nederland om de buitenlandse meuk zoveel mogelijk uit te sluiten.
Je komt dan bv op :
http://stores.ebay.nl/An...mp;_trksid=p4634.c0.m322

Ik had overigens een "Gezocht" advertentie op Marktplaats gezet. Had ik nog nooit gedaan.. alleen maar om te verkopen (als er iemand nog Windows Vista zoekt.. helemaal ingepakt .. http://verkopers.marktplaats.nl/1434486 ). Bleek te werken :-)

Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 december 2010 21:26:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jvs  
#204 Gepost : donderdag 30 december 2010 21:47:03(UTC)
jvs

40 ponder

stiek kun je toch overal kopen? ik heb de rode(hele dikke)
ik heb in mijn (karper) vaste stok van 11 meter ook stiek zitten speciaal voor karper.
met die stiek trek ik ze zo op de kant.(de hele grote niet want die gaan door mijn 18mm vislijn heen)
houdoe en bedankt
leen  
#205 Gepost : donderdag 30 december 2010 21:52:28(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

jvs schreef:
ik heb in mijn (karper) vaste stok van 11 meter ook stiek zitten speciaal voor karper.
met die stiek trek ik ze zo op de kant.(de hele grote niet want die gaan door mijn 18mm vislijn heen)

Ja. Klopt. Maar nie die hele dunne.. bv maatje 2 van Preston.
Waarom zo fijn? Zie eerder in dit CF-Systeem draadje.

V.w.b. Zo op de kant trekken. Dan kan je ook het Poolse-systeem gebruiken. Bezemsteel, 60/100 (vismes verplicht) :-( ;-)
jvs  
#206 Gepost : donderdag 30 december 2010 22:12:15(UTC)
jvs

40 ponder

leen schreef:
jvs schreef:

Ja. Klopt. Maar nie die hele dunne.. bv maatje 2 van Preston.
Waarom zo fijn? Zie eerder in dit CF-Systeem draadje.

V.w.b. Zo op de kant trekken. Dan kan je ook het Poolse-systeem gebruiken. Bezemsteel, 60/100 (vismes verplicht) :-( ;-)

ja Leen,ik snap wat je bedoeld,maar hier kan ik ook hele dunne stiek halen,ik zal eens kijken wat ik nog heb liggen.
en van dat op de kant trekken,ik moet dikke stiek hebben in mijn vaste stok,anders hou je ze niet.
ik ben er dan gemiddeld toch nog wel 10 min mee bezig,maar als ik dunnere stiek neem(had ik eerst) dan lopen ze zo erdoorheen.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 december 2010 22:12:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

houdoe en bedankt
Erwin  
#207 Gepost : donderdag 30 december 2010 22:24:24(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Hoe bedoel je JVS? Maakt jij het systeem met tube of leadcore?

Gr. Erwin
jvs  
#208 Gepost : donderdag 30 december 2010 23:09:16(UTC)
jvs

40 ponder

Erwin schreef:

Gr. Erwin

ik vis altijd met leadcore,maar ik vis ook (wedstrijden) met de vaste stok op karper,
en daar vis ik dan altijd met een hele dikke stiek
die stiek die gebruikt word op de plaatjes van het cf systeem(die paarse) heb ik zo liggen.
zocht je die erwin?

Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 december 2010 23:14:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

houdoe en bedankt
leen  
#209 Gepost : donderdag 30 december 2010 23:21:59(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

jvs schreef:
Erwin schreef:

Gr. Erwin

ik vis altijd met leadcore,maar ik vis ook (wedstrijden) met de vaste stok op karper,
en daar vis ik dan altijd met een hele dikke stiek
die stiek die gebruikt word op de plaatjes van het cf systeem(die paarse) heb ik zo liggen.
zocht je die erwin?

Paars. Da's vlgs mij 1.8 mm. Ik denk dat de kleur die gebruikt is in het voorbeeld (mooi gedaan dank u) slecht een technische demo is.
Ik kan de verwarring daardoor begrijpen, maar des te dunner deste beter in dit geval vlgs mij.

Maar ik ben niet de uitvinder.
Daarom nu het woord aan Erwin. ;-).

Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 december 2010 23:22:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jvs  
#210 Gepost : donderdag 30 december 2010 23:26:28(UTC)
jvs

40 ponder

Oke Leen.wist niet dat het voorbeeld stiek was d'oh!
ik haal mijn stiek altijd in gestel bij vd vreede,zal wel eens vragen wat de dunste is die hij heeft.
houdoe en bedankt
michelmoeskops  
#211 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 12:58:10(UTC)
michelmoeskops

10 ponder

heykes wat is nog steeds niet snap na het maken van het cf systeem is hoe nemen jullie de elastiek trug mee inde tube?
telkens na het uitrekken gaat de elastiek mooi trug in de tube? maar waar zit dan jullie onderlijn materiaal? die komt dan tog in een boogje er buiten te liggen? dit snap ik niet goed .

vriendelijke groeten michel
Erwin  
#212 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 13:50:01(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

@ Leen. De elastiek uit het voorbeeld is ook echt de elastiek die ik gebruik. Het is wat ouder elastiek van cormoran geloof ik. Daar is de kleurstelling anders dan bij de meeste andere merken. Dit elastiek (paars) heeft een diameter van 0,60 mm.

@ Michelmoeskops. He Michel. Ik begrijp je vraag niet echt. Welk CF-system heb je nagebouwd? Als het goed is komt er namelijk geen onderlijnmateriaal aan te pas.

Gr. Erwin
michelmoeskops  
#213 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 15:24:54(UTC)
michelmoeskops

10 ponder

had het cf systeem gezien met leadcore
dus jullie drillen de karper enkel opde trekkracht vande elastiek? of hoe houwje anders de onderlijn vast aan het geheel? groetjes
Erwin  
#214 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 15:52:45(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

De leadcore leader zit vast aan de kwiklink. Aan deze kwiklink bevestig je de rig. Eigenlijk is het dus zo dat het lood los over de leadcore leader schuift en met het elastiekje aan de kwiklink zit.

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

Klik hier voor de hele omschrijving

Gr. Erwin
chiele  
#215 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 15:58:00(UTC)
chiele

45 ponder

erwin, ik zie dat je om de elastiek 8eraan vast te houden ook gewoon een stukje rubber rond het spare insert doet.
maar bij mij komt dit altijd los Think
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Erwin  
#216 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 15:59:49(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Het mag ook los komen Chiele. Al gebeurt het met deze elastiekjes pas onder maximale spanning. Als hij los komt (na een keer flink schudden met zijn kop) kan hij het loodgewicht niet meer gebruiken om de haak los te krijgen. Ideaal toch?

Gr. Erwin
chiele  
#217 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 16:07:20(UTC)
chiele

45 ponder

ja maar bij mij gebeurd het ook wanneer ik de lijn gewoon binnenhaal...
en waarom zou het moeten loskomen? het elastiek zorgt er toch al voor dat de karper het lood niet kan gebruiken?
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Erwin  
#218 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 16:13:18(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Klopt helemaal. Het elastiek zorgt daarvoor. Maar wanneer een karper heel erg hard schud is het beter dat hij loskomt. Wat voor rubbertjes gebruik je hiervoor dan? Bij het binnenhalen moet hij gewoon blijven zitten hoor. Dat heb ik namelijk nooit gehad. Kan me voorstellen dat dat niet handig is.

Ik knip zelf altijd het uiteinde van een anti tangle sleeve af en dit gebruik ik als rubbertje. Die knellen nog beter. Dan komt het elastiek niet zomaar los.

Gr. Erwin
chiele  
#219 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 16:20:51(UTC)
chiele

45 ponder

ik gebruik een stukje van een safety-rubber of een stukje dikkere siliconentube, maar beiden kwamen los, zou een volledig safety-rubber over het einde schuiven niet beter knellen? Think

Patrick Wolters  
#220 Gepost : vrijdag 7 januari 2011 16:28:23(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
chiele schreef:
ik gebruik een stukje van een safety-rubber of een stukje dikkere siliconentube, maar beiden kwamen los, zou een volledig safety-rubber over het einde schuiven niet beter knellen? Think

Als je niet wil dat het loskomt kun je natuurlijk ook nog fixeren met een druppeltje secondelijmKnipoog
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
27 Pagina's«<910111213>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.