25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Welke knoop gebruiken jullie voor de haak op de rig te maken? Domhoff Knoop linkof wat else? |
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
denk dat 99% een knotless knot gebruikt. ik zelf wil ook weleens een Grinder gebruiken.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik zelf zit nogal te "kloten" om het zo maar toen noemen, met het strippen en dan het bepalen van de hair.
en met een knotless wil je nog wel een te kort zijn... als de knoop dan zit, heb ik naar mijn idee te weinig of te veel gestript.
met een domhoff heb je daar geen last van? |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
davey knol schreef:Welke knoop gebruiken jullie voor de haak op de rig te maken? Domhoff Knoop linkof wat else? edit verkeerd gelezen: mijn kleine broertje maakt die altijd voor mij :-" Bewerkt door de gebruiker dinsdag 21 december 2010 22:00:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
houdoe en bedankt |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
dan moet je het nu zelf leren, want je kleine broertje doet het niet goed..
|
|
|
|
|
met die knoop die ik in mijn eerste post noemde, kan je toch ook maken zonder eerst een hair te maken? en als je die knoop gedaan heb. later je hair op maat maken |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
Frank Penning schreef:dan moet je het nu zelf leren, want je kleine broertje doet het niet goed.. werkt perfect,en vang er volop mee,dus zoveel maakt dat niet uit lijkt mij |
houdoe en bedankt |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
het kan allemaal davey alleen de knotless knot is nog steeds de meest simpele en meestgebruikte manier hiervoor. in principe kan je elke reguliere knoop wel gebruiken ( bloedknoop, grinder, palomar, domhoff) als je de haak vervolgens verlengt met een krimkousje of aligner. hier doel ik dan ook op een losse hair die later nog moet worden geknoopt aan de haak.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 879
|
Ik moet zowiezo verschillende knopen gaan leren |
Groeten,
Jerry |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik gebruik knotless knot, en de reden is dat ik de hairlengte goed wil hebben (kwestie van vertrouwen) dus ik maak me rigs met boilie/tijgernoot aan de hair, bepaal dan de afstand tussen aas en haak en dan de knotless knot.
lijkt mij lastiger de goeie lengte hair te krijgen met de domhoff knoop |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-11-2010(UTC) Berichten: 350
|
ik gebruik ook de knotless knot, zoals al gezegd is is dit volgens mij de meest gebruikte en simpelste knoop
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
|
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Ik gebruik ook 99% van de keren een knotless knot. maar heb ook wel is het probleem dat het onderlijnmateriaal niet2x door het oogje past. Ik gebruik gewoon een nr.6 haakje...
Dan lijkt die domhoffknoop mij wel een uitkomst. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
timvanzanten schreef:denk dat 99% een knotless knot gebruikt. ik zelf wil ook weleens een Grinder gebruiken. Grinder of Grinner?
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.