35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
We weten inmiddels allemaal dat The Scare (91 lbs) van Les Graviers momenteel de wereldrecordvis is. Hoe zit het met de records per land? Onderstaand een overzicht van laatste stand van zaken voor zover bekend. maar eerst de 91 lbs als recordvis op foto Duitsland 86 lb 6 oz, wereldrecord schubkarper, op privé water door Nermin Caro in 2009 (Mary) België 82lb 5 oz, V-kanaal, Peter Kuppens, 2009 (The Big One) 82lb, 25-hectare meer, Marc Pansar, 2009 (De Mohikaan) Engeland 67lb 14 oz, Conningbrook, Ozz Holness, 2008 (Two Tone) Nederland 69lb 3oz, Nieuwkoopse Plassen, Joop Butselaar, 2000 Italië 76lb, Po rivier, Massimo Mantovani, 2006 Spanje 76lb 15 oz, Embalse del Negratin/Zujar, 2008 Zuid-Afrika 63lb 15oz, Klaserie Dam, Hennie du Preez Roemenië 82lb 3oz, Raduta Meer, Christian Baldemair, 1998 grtzzz Bewerkt door de gebruiker woensdag 30 december 2009 17:30:36(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
|
tzijn engelse ponden hé mannen grtzzz |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Een erg mooie lijst carpfighter! Nou is het nog afwachten tot iemand hier in die lijst komt te staan
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
mooie onderzoekje Carpfighter! Interessant om te bekijken en lezen!
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-7-2009(UTC) Berichten: 1.525
|
Bakbeesten hoor.. pfff Ik hou niet zo van dik,maar zo'n dikkerd wil ik best ff vasthouden hoor hihi |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
|
wat ik me afvraag , het nederlands record leeft die nog ? is zo al een 9jaar geleden mischien word het wel schrikken van het gewicht als die nog in leven is monkey grtzz |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
wat ik hoorde zou het nederlands record nog steeds leven en hebben een paar vissers hem al weer gevangen maar dit niet bekend gemaakt ivm stekkenpezers en om de drukte op het water te weren |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 18-10-2009(UTC) Berichten: 219
|
Ja joh? Kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen, maar ik weet niet of ik mijn mond zou kunnen houden. Weet jij dan ook hoe zwaar hij is gevangen Steef?
|
|
|
|
|
ik kreeg niet te horen hoe zwaar die was maar wel die ie gevangen was...
Er zijn vissers die liever anoniem willen blijven en niet bekend maken hoe zwaar de karpers zijn die ze vangen om de rust op hun water te houden. Ik kan dat begrijpen, ik ken diverse wateren die verpest werden toen bekend werd wat de populatie van zware karpers van het water is, voornamelijk qua rust, troep, beschadiging van karper,nieuwe regels aan het water zoals geen nachtvissen meer. |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-9-2009(UTC) Berichten: 338
|
Ik vermoed dat er her en der in nederland al grotere karpers gevangen zijn maar dat dit angstvallig stil word gehouden.
Met de nodige goede reden...
Maar gelukkig komen er steeds meer vissen richting de magische grenzen en zal iedereen zijn pb steeds verbeteren.
|
des te harder des te gaat ie...
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 131
|
Ik deel Steef z'n mening!
|
|
|
|
20 ponder Je bent lid sinds:: 14-12-2009(UTC) Berichten: 274
|
ik heb ook wel geruchten gehoord/gelezen dat die gejat zou zijn op een engels water zou zwemmen maar of dit waar is kweet nie
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 29-12-2009(UTC) Berichten: 99
|
Speelt dat nog steeds zo erg dat er met regelmaat grote vis naar Engeland verdwijnt? |
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat |
|
|
|
|
Er worden regelmatig engelsen gepakt met een vracht, zegt dat genoeg.... Er is laatst een zware karper gevangen in Engeland, deze is afkomstig van een bekend water en daar dachten ze dat deze karper gestorven was |
|
|
|
|
20 ponder Je bent lid sinds:: 14-12-2009(UTC) Berichten: 274
|
een vis uit welke gewicht klasse?
|
|
|
|
|
zijn dingen die jammergenoeg blijven gebeuren waar ze van mijn part gerust strenger zouden mogen tegen optreden , mijn menig is dat het kan om vis over te zetten maar dan enkel in noodsituaties waar onze vriend de karper ter dood zou opgeschreven zijn bijvoorbeeld dan is het voor mij geen probleem maar als het niet noodzakelijk is laat onze vrienden terug vrij in hun eigen element grtz |
|
|
|
|
ik deel de mening van carpfigter van het overzetten in enkel noodsituaties. Dat hebben ze dit jaar gedaan in de oude parkvijver waar ik ben begonnen met karpervissen, daar hebben ze alle karpers en andere vissen eruit gehaald en over gezet naar een ander water ivm dat regelmatig met een regenbui het rioolwater in de vijver en zorgde voor vissterfte |
|
|
|
|
|
steef zenden schreef:ik deel de mening van carpfigter van het overzetten in enkel noodsituaties. Dat hebben ze dit jaar gedaan in de oude parkvijver waar ik ben begonnen met karpervissen, daar hebben ze alle karpers en andere vissen eruit gehaald en over gezet naar een ander water ivm dat regelmatig met een regenbui het rioolwater in de vijver en zorgde voor vissterfte das altijd jammer dat zoiets moet gebeuren , maar beter zo dan een hoop dode vissen natuurlijk grtzz |
|
|
|
|
dat zeker dat het beter zo gebeurde, was tevens en stomme fout van de gemeente die de riolering anders had laten leggen. De gemeente moest de kosten die er gemaakt werden van het overzetten en het veranderen van viswater van de hengelsportverening en nieuwe visuitzet betalen |
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.