45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
als iemand de karper al heeft doorbladerd heeft die waarschijnlijk al gezien dat Mary weer eens op topgewicht is gevangen door Markus Pelzer. iemand iets te zeggen daarover? |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ja, het is al een beetje gedateerd, maar dat is het nadeel van een magazine. Het is niet zo'n snel medium . Mary wordt tegenwoordig om het half jaar wel een keer gevangen en bijna altijd verbeterd ze haar eigen gewicht. Het Wereld record schubkarper! Weegt nou 40,2 kg. Ben benieuwd hoe lang die "groei" blijft doorzetten! De Duitser Markus Pelzer heeft haar op 12 oktober 2010. Het is volgens mij al de derde keer dat Mary een record gewicht neerzet. Deze vis zwemt rond op een privewater waar maar een paar mensen mogen vissen.....helaas
|
|
|
|
|
hmmm... damned, daarmee dat ik hier alle nieuwtjes lees en niet in de magazines leuk om dan zon snel medium als deze website te hebben |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
er is ook een klein artikel over de vis "Shoulders". ben eens benieuwd hoeveel die vis nog gaat groeien! van 75lb naar 80lb in 2 maanden. en er word ook gesproken over "Humpy". die is sinds vorig jaar niet meer gevangen geweest en had bij zijn vorige vangst het gewicht van "Shoulders". ben echt benieuwd wat dat gaat opleveren! |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
chiele schreef:hmmm... damned, daarmee dat ik hier alle nieuwtjes lees en niet in de magazines leuk om dan zon snel medium als deze website te hebben Lang leve het internet Ik denk zelf dat het niet lang meer duurt voordat de eerste 100 pond vis wordt gevangen. Ik gok voorjaar volgend jaar Bewerkt door de gebruiker vrijdag 17 december 2010 16:57:06(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
bedoel je schub? want spiegelkarper was er al over, niet? |
|
|
|
|
chiele schreef:bedoel je schub? want spiegelkarper was er al over, niet? kan goed zijn |
|
|
|
|
is zo, 100% (of moet ik 100pond zeggen?) zeker van! |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 974
|
Ik dacht dat de grootste spiegel (Scar) 99lb woog de laatste keer dat ze gevangen is.
|
|
|
|
|
nee stond in de vorige karper d8 ik |
|
|
|
|
Arnold schreef:Ik dacht dat de grootste spiegel (Scar) 99lb woog de laatste keer dat ze gevangen is. Klopt Arnold. Het wereld record is nog steeds 99 lb.
|
|
|
|
|
heb het net eens opgezocht in de vorige karper. idd, het wereldrecord. maar het wereldrecord schubkarper is toch Mary . |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
tsja dat is toch wat hee...moet je je voorstellen dat je zo'n vis op je mat legt!!!als ik een vis van dat kaliber vang in europa horen ze me thuis nog schreeuwen haha....ben er wel van overtuigd dat er genoeg van zulke vissen rond zwemmen op de aarde maar wij vissers hebben uiteraard nog lang niet alles gevonden... |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
|
het spreekwoordelijke topje van de ijsberg |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 30-8-2010(UTC) Berichten: 516
|
Erwin schreef:chiele schreef:hmmm... damned, daarmee dat ik hier alle nieuwtjes lees en niet in de magazines leuk om dan zon snel medium als deze website te hebben Lang leve het internet Ik denk zelf dat het niet lang meer duurt voordat de eerste 100 pond vis wordt gevangen. Ik gok voorjaar volgend jaar Klopt, ergens rond 13 t/m 16 mei verwacht ik |
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Tja, de potentiele toppers momenteel. - scar (Les Graviers) - The briggs fish (Rainbow) - The Generals mate ( Teillats) - De mohikaan (onbekend) - Big one (VK) - Mary (Baggersee) - Black eye ( geen idee eigenlijk ) allemaal topvissen met een heldenstatus. ze blijven groeien en zullen steeds weer enorme proporties bereiken totdat ze komen op het punt waar het voor ons allemaal eindigt. de dood. ze zijn de legendarische vissen. de vissen met een ongekende geschiedenis. ik heb alleen maar respect voor ze hoevaak ze er ook uitkomen. ze zijn iconen in onze wereld! Bewerkt door de gebruiker zaterdag 18 december 2010 20:02:10(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 2-3-2010(UTC) Berichten: 363
|
de Eburoon valt ook niet te vergeten volgens mij grtz
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-2-2010(UTC) Berichten: 67
|
En je vergeet een aantal nederlandse vissen Tim. Groeten, René |
|
|
|
|
|
René schreef:En je vergeet een aantal nederlandse vissen Tim. Groeten, René wat is eigenlijk de recordvis in Nederland? want als ik me niet kon vergissen is in België de grootste vis gevangen van de Benelux |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
ik had ook niet de intentie om een volledige lijst te maken hea heren anders ben ik nog wel even bezig. de Eburoon is trouwens een 40'er geloof ik en past qua gewicht niet in het rijtje. het ging mij meer om de legendarische vissen.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.