CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Wat is de lengte van jullie rigs, en waarom?
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-9-2009(UTC) Berichten: 338
|
Lengte van je rig is wel een heel belangrijk onderdeel van je systeem. Met mijn opservatie's, op het water waar ik eerder over vertelde, is dat wel duidelijk geworden dat het een groot verschil uit kan maken tussen een treiter piepje (zonder aanbeet) of een volle fluiter. Ook is het altijd maar weer relatief aan het water!!! Als de Karper traag of verzichtig aast is het vaak een uitkomst om korte rigs te gebruiken 5-10cm. Zodra de vis het aas oppakt word hij bijna direct geprikt en daarbij speeld het gewicht van het lood ook weer een rol. 120gr. kan dan beter zijn dan 60gr. Bij een zachte of ligt begroeide bodem gebruik ik weer een lange rig. Dit om te voorkomen dat haak het vuil wordt ingetrokken. Als mijn vangsten anders lopen dan normaal/verwacht en ik veel treiter piepjes krijg of klappen op de top, zonder aanbeet tot gevolg, pas ik vaak de lengte van mijn rig's aan. Over het algemeen is mijn basis 15 tot 20 cm. Size does matter!!! :^o Bewerkt door de gebruiker zaterdag 17 oktober 2009 11:01:23(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
des te harder des te gaat ie...
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 78
|
Meestal gebruik ik rigs van ongeveer 15 cm. Niet te kort en niet te lang. Het hangt natuurlijk erg af van de bodem. Hoe zachter, hoe langer
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 18-10-2009(UTC) Berichten: 219
|
Ik ongeveer tussen de 15 en 20 cm. Een standaard onderlijn met braid. Werkt voor mij perfect (never change a winning team!)
Niels
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-9-2009(UTC) Berichten: 367
|
Mijn onderlijnen zijn zonder aanpasingen aan de bodem etc. Zo'n 15cm met een hair van zo'n 1,5cm.
Mvg
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 974
|
Ongeveer 15 Centimeter. De hair pas ik zo aan, dat er ruim 1 centimeter ruimte tussen aas en haak zit.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik houd ook mijn hair erg kort. Mijn boilie begint al bij de bocht van de haak. Lekker kort.
|
|
|
|
|
Ik zorg, in de meeste gevallen, dat de lengte van mijn hair 2X de diameter van mijn aas is. Zodat de haak vrij om het aas kan bewegen en het aas geen invloed heeft op het draaien van de haak. Of ga ik nou weer te diep op de materie in......... |
|
|
|
|
|
maak ik daar toch een nieuwe topic voor aan
|
|
|
|
|
volgens mij was daar al ergens wat over geschreven of nie... |
|
|
|
|
|
Nee...dat was een algemene stelling over de lengte van je onderlijn/hair, en of vis hierdoor beschadig raakt. Ik heb wel een topic aangemaakt over hairs
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 14-12-2009(UTC) Berichten: 274
|
edwinbaaijens schreef:Ik zorg, in de meeste gevallen, dat de lengte van mijn hair 2X de diameter van mijn aas is. Zodat de haak vrij om het aas kan bewegen en het aas geen invloed heeft op het draaien van de haak. Of ga ik nou weer te diep op de materie in......... Dus bij een bol van 20 mm 40mm er tusse??:-s roy
|
|
|
|
|
@Roy Bij een 20mm bol is mijn hair 40mm lang en houd je dus 20mm hair over tussen je haak en aas.
pak je boilie maar eens vast en beweeg je haak er maar eens rond om heen. Als je hair te kort is KAN je haak zich verschuilen achter je aas. dat is mijn teorie er achter. pop up is een ander verhaal. |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 126
|
Mijn lengte van rig hangt af van de bodem en welke visserij er bij komt kijken , bij opstakelvisserij ga ik rapper naar een korte rig grijpen ... als het een slijk-bodem is ga ik een langere rig gaan gebruiken . als het een harde-bodem is ga ik kortere rig gaan gebruiken . Met langere bedoel ik dan 15-20 cm en kortere 5-10 cm.... Grtz K3nny.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
de lengte van mijn rig verschilt tussen de 10 en 30cm, ligt aan het water waar ik zit en hoe de vis aast. Maar normaal zit ik zo rond de 15cm voor mijn rig |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
hier ook tussen de 15 en 20 cm rigs , grtzz |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-2-2010(UTC) Berichten: 117
|
Mijn rig's zijn tussen 6 en 15 cm max. bij 95 % van men vistijd.
Ik gebruik zowel stiff als soepel maar de laatste tijd wel erg veel soepel. |
www.ccmoore.be / www.exclusivebaits.be / www.riviervissen.be |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.