Een mening moet bestaan daarom hier even mijn persoonlijke visie op de gelbaits. Na de ganse topic te hebben gelezen vind ik dat jullie je allemaal enorm positief uitspreken over deze gelbaits.
Ik ben er echter geen voorstander van en sta er eerder negatief tegenover.
Toeval of niet maar ik zie dat er enige vissen zijn gevangen in combinatie met deze gelbaits. Zit het nu niet eerder in het koppeke dat het met deze baits is dat ze zijn gevangen, was het zonder deze gelbaits te gebruiken ook niet gebeurd? Er staat natuurlijk een grote naam achter, Frank Warwick en alles wat hij aanraakt blijkt goud te zijn.
Mijn echtgenote had hier voor kerstmis versiering gekocht en dit waren bolletjes als je deze in water legde zwollen deze op en waren ze onzichtbaar in het water. In die mate dat je voorwerpen binnenin een vaas kon laten zweven. Optisch bedrog natuurlijk.
Toen ze bij ons de gelbaits kwamen voorstellen zag ik onmiddellijk de gelijkenis. Ik heb toen de proef op de som genomen en beide getest.
Eerst qua oplossing, ik kon door de warmte van mijn hand beide doen oplossen en waren identiek.
Ik heb alsook de versiering in kleurstof en geurstof gedrenkt en inderdaad ik kwam tot hetzelfde resultaat.
Dus mijn opinie hieromtrent is dat er veel geld betaald word voor iets wat in feite maar een peulschil kost. Die versiering kan je kopen per kg en betaal je absoluut heel weinig voor, schrik niet van het bedrag: 2.00 € voor 2.5 kg wel nog in gekrompen toestand. Dwz als je een handvol van die versiering in een halve emmer doet met water dat deze bijna overloopt, beetje het principe van chickpeas. Je hoeft enkel kleurstof en geurstof toe te dienen en je hebt gelbaits.
Ik heb alsook alles nagecheckt qua gevaarlijke stoffen, wel moet eerlijk zijn beide zijn hetzelfde maar dit wordt minimaal door dat ze op een groot wateroppervlak gebruikt worden.
Momenteel heb ik één enkele gelbait en één versiering uit liggen en beide worden getest op bewaarbaarheid, beide zijn nog steeds hetzelfde en dit na reeds 30 dagen.
Mijn conclusie is dat deze gelbaits geen lang leven beschoren is en een soort hype is waar meer vissers dan vissen zullen mee gevangen worden.
Dit is wel mijn persoonlijke en ongezouten mening over deze gelbaits, toch maar eens om aan te tonen dat ik niet alles slik dat me voorgeschoteld word.
Een gezegde dat me door een groot karpervisser ooit gezegd werd: “Keep it simple and why change a winning team!”.
Kind regards,
Frank
Bewerkt door de gebruiker zondag 9 januari 2011 14:58:56(UTC)
| Reden: Niet aangegeven