Erwin schreef:Dingen die jullie opvallen, systemen, aasgedrag, enz.
Voorzetje:
- Waarom deed semifixed lood 2 keer achter elkaar niet waarvoor het is bedoeld?
- De gelosde graskarper was na een uur weer aan het azen, net als de grote schub die niet veel later weer langs kwam....
Ik heb met name film 1 even goed zitten te bekijken...
wat mij opvalt is dat de vis vrijwel direct weet dat ze de "verkeerde" boillie hebben, en het dus gelijk weer uitspugen.
Hierop zul je moeten anticiperen, wat je naar mijn idee ook goed deed, de rig verkorten naar 8cm maar nu komt het punt wat in mijn optiek het zetje had kunnen geven naar het haken van de vis.
Ik heb even terug gespoeld naar de rig, nu weet ik niet precies hoe lang de hair is, maar het lijkt mij dat je die net iets langer had moeten houden zodat de rig direct vlees had kunnen pakken.
Zoals iedereen weet bepaalt de hair ook voor een groot gedeelte of de haak snel genoeg draait.
Nu ik aan het typen ben heb ik het even naar de rigs van jullie gekeken die waren allemaal met een goede hair, wat mij gelijk opviel is het vissen van jullie:
De cam staat lang een "oever/stijger/???" dus langs de kant, dat kunnen we zien omdat de rig verticaal naar beneden zakt. Er wordt iedere dag gevoerd met boillies 500gr en partikels 500gr (als ik het goed heb)
Dat voer wordt dus ook zo op de plek naar beneden gegooit, nu komt er in mijn gedachten dat al het voer maximaal op een vierkantemeter ligt. Nu levert dat voor de cam wel spectaculere beelden op, maar op het moment van vissen ben je daar niet zo blij mee.
Dus de tip die ik je ni kan mee geven is gewoon lekker blijven voeren vlak voor de cam en dan een paar dagen voordat er gevist gaat worden gewoon steeds breder weg voeren, de vissen zullen moet zwemmen en niet zo loom voor de cam azen.
Doordat je dit zal toepassen zul je zien dat de vissen zullen verplaatsen als ze je aas opgenomen hebben, dus de rig word strak getrokken, dus met een goede rig is het; zoals jullie vertellen; HANGEN!!!
Een goed verbeeld van het perfecte azen is de schub die wordt gevangen.
Erwin, misschien is het ook een idee om met een shocker-rig te vissen.
Je heb hier meerdere artikels over geschreven, ikzelf heb je nog een paar vragen gesteld via de PM, deze heb je werkelijk goed beantwoord.
Sinds die tijd ben ik dit systeem veel meer vertrouwen gaan geven. Waar de bodem het toelaat wil ik dit systeem gebruiken.
maar dan kom ik zelf weer bij de vraag van lukt dat wel als je het systeem recht naar beneden laat zakken?
misschien dat het lukt met een korda safezone kamo leader, deze schijn goed weg te zakken naar de bodem en zul je goed kunnen gebruiken voor de volgende sessies.
ik ben benieuwd
nog op en of aanmerkingen?
Bewerkt door de gebruiker maandag 20 december 2010 12:27:47(UTC)
| Reden: Niet aangegeven