25 ponder Lid sinds: 30-8-2010(UTC) Berichten: 516
|
Er zijn nog steeds vissers die zelfs met -5 nog stug doorvissen. De echte bikkels zullen we maar zeggen . Daarom een woord van advies over de temperatuur onder water en de temperatuur boven water. Karpers hebben een hekel aan ijskoud water. Ze trekken niet voor niets de diepte in omdat daar de temperatuur hoger ligt in de winter dan aan de oppervlakte. Vang je dus een karper, Zorg dat je camera en weegzak klaar liggen. Zorg ook dat de onthaakmat niet bevroren is. Ten eerste mist een bevroren mat al zijn beschermende funkties maar is ook extreem koud waarddoor de shock alleen maar groter is voor de karper. Kort samengevat: Ze snel mogelijk de vis weer terug het water in en hou de vis weg van bevroren voorwerpen. Hoe minder stress, hoe beter. Veel visplezier Bewerkt door de gebruiker vrijdag 26 november 2010 22:11:35(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 72
|
Thx voor de tips Anne!!!! =d> Persoonlijk vind ik dit voor zichzelf spreken echter is het goed om dit nog eens onder de aandacht te brengen!!! Ik vind dat het onderstaande dan ook never-de-never-de-never vergeten mag worden. Welzijn van (karper) en visveiligheid zijn belangrijk, tenslotte willen we toch zo lang mogelijk van onze dierbare visjes genieten en ze in de toekomst nog eens kunnen vangen! Tight lines en succes deze winter allemaal! Bewerkt door de gebruiker zaterdag 27 november 2010 19:00:41(UTC)
Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt! |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
gewoon niet vissen. Is mij al een maand te koud whehe |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
Voor mij ook Vorige week nog een dagje geweest, maar was mij veels te koud. Kan niet wachten tot dat het of 10 graden vriest en dan schaatsen of meer dan 10 graden boven nul zodat we weer lekker kun vissen.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
wat dacht je van je eigen veilgheid!! gaskacheltjes!!!
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 30-8-2010(UTC) Berichten: 516
|
Koop dan niet die kleine van 35 eurie (die zwarte). Heb er zelf ook 1tje maar veilig zijn ze niet. Even te lang wachten met aansteken en je krijgt me toch een steekvlam. Bij Vos in Almelo zijn ze allemaal weggehaald vanwege het feit dat ze niet goedgekeurd zijn. Mijn tip, wacht ff wat langer als je geen geld hebt voor een duurdere kachel maar het is wel je eigen veiligheid/gezondheid waar je mee speeld Bewerkt door de gebruiker zaterdag 27 november 2010 22:48:58(UTC)
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 2-3-2010(UTC) Berichten: 363
|
ook nog een tip op gebied van visveiligheid:
bij vriesweer zeker de karper overvloedig met water begieten. Dit doe je het best om te voorkomen dat de vis zijn kieuwen bevriezen.
Grtz
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.