10 ponder Lid sinds: 11-7-2009(UTC) Berichten: 72
|
Jagend langs de waterkant Zie ik daar het water bewegen een schaduw onder het oppervlak Graag wil ik weten wat
Mijn dobber deinend op het water Zat jij nou aan mijn aas te vreten
Starend naar het niets Wachtend op iets
Maar mijn dobber bleef deinend op het water Rusteloos hoop ik op later
|
Groetjes
Reclin |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Mooi hoor! wat ben je toch een romanticus!! / Vis je trouwens wel eens met de pen? Erwin
|
|
|
|
|
Of ik met de pen vis? :-s Hahah nee ik vis met een dobber :-"
Jah af en toe er even opuit. Niet een hele plan de campagne hoeve maken. Lekker weinig spulletjes mee.
Vind ik ook heerlijk.
Groetjes Reclin |
Groetjes
Reclin |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Wist ik niet joh. Zijn daar wel leuke wateren voor in het hoge noorden?
Erwin
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 94
|
Ik wil ook eens experimenteren met de pen, maar heb geen zin (oke, wel zin maar geen geld) om een nieuwe lichtere hengel aan te schaffen.
Vaak worden er lichtere hengels gebruikt (2 lbs ofzo) voor penvissen toch?? enig idee waarom?
|
|
|
|
|
Omdat je vaak onder eigen kant vist. Lekker dichtbij. Je hoeft dus niet ver te gooien met een flink gewicht(lood). Met lichtere hengels heb je ook een leukere dril.
Erwin
|
|
|
|
|
Of hier leuke waterenen zijn?? Denk dat Friesland beschik over veel mooi water! Ik heb zelf twee penhengels. 1 van 1,5 pond En een hele oude Lavis hengels zit meer tegen een vliegvis hengel aan. Tot welke catagorie deze behoord weet ik niet. Maar super super actie!! en zorgt voor een heftige dril. Met deze kan ik eventueel ook oppervlakte vissen. Heb ik 1 keer gedaan maar vond dat wel heel anders vissen. Plus had gevoelsmatig het idee dat ik nooit ergens kon liggen waar ik graag wou. Ach jah zo zijn er nog veel dingen die ik wil doen en leren. Ooit wil ik nog eens in de bellyboat naar alle onbegaanbare plekken gaan. Ik hoop dit jaar te leren meervallen. Dus ben toch wel veelzijdiger dan je denk Erwin / Groetjes Reclin |
Groetjes
Reclin |
|
|
|
|
hahaha...ik had ook niet anders van je verwacht!
|
|
|
|
|
CrapFish schreef:Ik wil ook eens experimenteren met de pen, maar heb geen zin (oke, wel zin maar geen geld) om een nieuwe lichtere hengel aan te schaffen.
Vaak worden er lichtere hengels gebruikt (2 lbs ofzo) voor penvissen toch?? enig idee waarom?
Als je niet zeker weet of je penvissen leuk vind zijn er wel setjes hengel+ molen tegen de 30 euro te koop. Maar daar moet je niet te veel van verwachten natuurlijk. Maar dan kan je het in iedergeval proberen. Tsja wie zei dat een hobby als vissen goedkoop zou zijn... altijd lastig. Want het is allemaal erg duur! Groetjes Reclin |
Groetjes
Reclin |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 2-8-2009(UTC) Berichten: 17
|
Hallo luitjes,....
pen vissen kan je met elke hengel het is maar net wat je fijn vind... persoonlijk vind ik de hengels van shimano wel mooi... hier een paar voorbeeldjes
SHIMANO Hyperloop AX Float Het lage gewicht is het kenmerk van deze krachtige hengel. De snelle actie biedt de mogelijkheid om over lange afstanden te werpen. Vissers die met een dobber op karper vissen kunnen met deze hengel zonder probleem een duurzame relatie aangaan.
Type: HPAXFL360 SHIMANO Hyperloop AX Float 3.6m lengte: 3.60 (aangegeven in m.) transportlengte: 124 (aangegeven in cm.) gewicht: 258 aantal ogen: 9 aantal delen: 3 werpgewicht: 10-30 EUR 69.95
Type: HPAXFL390 SHIMANO Hyperloop AX Float 3.9m lengte: 3.90 (aangegeven in m.) transportlengte: 134 (aangegeven in cm.) gewicht: 272 aantal ogen: 9 aantal delen: 3 werpgewicht: 10-30 EUR 74.95
Type: HPAXFL420 SHIMANO Hyperloop AX Float 4.2m lengte: 4.20 (aangegeven in m.) transportlengte: 144 (aangegeven in cm.) gewicht: 310 aantal ogen: 10 aantal delen: 3 werpgewicht: 10-30 CFT
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
ik vind dit nog altijd de mooiste manier van op karpervissen lekker struinen en jagen op de karper, vooral als je kan zien dat er een karper naar je aas gaat en je pen beweegt en wegtrekt...... En vergeet ook niet het drijvendvissen..... Het grote voordeel is dat je niet zoveel zooi mee moet slepen naar de waterkant |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 386
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
Vette hengel BFPenning , maar dat wist je al natuurlijk |
Helemaal zelf bedacht.........
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.