15 ponder Lid sinds: 5-4-2010(UTC) Berichten: 165
|
Hallo,
Afgelopen zaterdag besloten om met zijn drieen in week 32 naar Metz te rijden voor een week vissen. Ons oog is gevallen op de 'Holcim' putten bij Maizières-lès-Metz. Heeft iemand hier al eens gevist of kan iemand info verschaffen over deze, ik dacht 22 putten? Zoals vergunnigen, nachtvissen etc.
Bedankt!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 15-2-2010(UTC) Berichten: 207
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
TSC Peche in Mazieres-les-Metz. Daar kun je de vergunning krijgen. Niet op alle 22 putten mag gevist worden. Nachtvissen geen probleem, geen boten, voerboot geen probleem, periodes met veel wier, dwergmeerval kan actief zijn, bepaalde stekken vang je meer beverratten dan karper. Kan er behoorlijk druk zijn, over het algemeen veel rommel, veel ratten, maar wel schitterende vissen. Er heeft in de Karper een artikel gestaan, gok ergens in nummer 36 ofzo. Mijn wonderputje ofzo heette dat. Dat speelde zich af in put 19. |
Linkloos |
|
|
|
|
|
Linkloos |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Heb hier zelf eenmaal gevist in het verleden. Erg druk met vele nationaliteiten. Streng beleid met boten (niet erop!) en gedresseerde vis. Zitten inderdaad wel een paar mooie karpers.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-4-2010(UTC) Berichten: 165
|
He Matthijs en Frank, Bedankt voor jullie antwoord! Matthijs, als ik mij niet vergis ben jij van de CTD en hebt daar enkele keren gevist en zelfs je PR gevangen van 56 pond? Kun je, wellicht via PB een tipje van de sluier oplichten wat betreft de putten? En wat betreft de Moselle, waar te vissen? Groeten, Dennis Bewerkt door de gebruiker maandag 26 juli 2010 14:25:27(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Dennis,
Dat heb je behoorlijk goed. Mail me maar even met wat je specifiek wilt weten. |
Linkloos |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
mijn ervaringen zijn dat er best een boot gebruikt kan worden hoor zolang het niet te druk is daar... verder een gigantische dikke tering zooi aan het water en het stikt er van de ratten!! put 18,22 en de kleine putjes vooraan herbergen de grootste vissen... als het eerste putje vooraan(put 19) vrij is dan zou ik het daar zeker even proberen,vrij grote kans op een dikke 40-ger iederen zegt dat het daar hartstikke druk is maar ik ben er enkele keren geweest en zelfs in de bouwvak was ik er samen met een maat van me en toen waren we op 2 andere vissers na de enigen daar!! verder is het vrij standaard wat betreft de meeste putten daar in de buurt probeer in ieder geval je best te doen tegen de dressuur want het is er wel latig vissen!! enne die 56 pond van matthijs????komt daar ook uit de buurt haha waren mooie tijden he kerel!! |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
|
Hahaha, aan iedere goede oude tijd komt eind helaas. Wat een aanslag op je lever...... hahaha Zoals gezegd, met de drukte moet je wel een beetje mazzel hebben! (vissen) |
Linkloos |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 16-7-2009(UTC) Berichten: 12
|
He jongens, helaas zijn de putten 19/20 de vissen eruit gejat. Zwemmen nu in een betaalwater in frankrijk. Ook me mooie visje van 28 kg is er niet meer. De vissen zijn door nederlanders gejat. Helaas weet ik de naam niet van het betaal water!
Tja Matthijs helaas voor ons is het afgelopen daar, toch hebben we mooie vissen gevangen daar he.
gr Reinbert Ras
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 28-12-2009(UTC) Berichten: 239
|
Niet te bevatten dat mensen vissen wegjatten, al vraag ik me af op die zware vissen oorspronkelijk uit die kleine putjes komen. Mooie vissen gevangen op de putten daar, maar heb geen behoefte om er terug te keren. Je zit toch altijd in de rotzooi van een ander te vissen daarzo! |
|
|
|
|
|
Hey Reinbert,
Dat heb ik inderdaad ook gehoord, maar ook al wel eerder zeg maar. Vraag me altijd weer af wat er waar van is, al verbaast het me niets. Sommige vissen waren al behoorlijke puttenhoppers geworden zeg maar. |
Linkloos |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 16-7-2009(UTC) Berichten: 12
|
Matthijs,
Geloof me maar want heb die jongens zelf betrapt met wat locals daar. En het waren jammer genoeg nederlanders. Ben volkomen gek geworden maar wij waren met z'n 6 en en hun stonden daar al met z'n twaalfen. We konden niks doen alleen hebben we de kentekens opgeschreven van de franse autos en de nederlandse, en toen aangifte gedaan in Metz. Weet niet of daar wat uitgekomen is want ben niet meer teruggeweest. Volgende de week weer lekker naar france. Me teammaatje pascal zit er al en heeft al 3 kg+ vissen dus dat beloofd wat.
P.s die nieuw wr spiegel weet ik ook waar die zwemt. Als je dr belang bij hebt mail me maar ff. Tis een mooi water waar die op zwemt.
gr Rein
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 27-9-2009(UTC) Berichten: 39
|
Hey 19 / 20 IS NIEUWE VIS UITGEZET,DAT JE HET EFFE WEET VAN EEN PUT WELKE MATTIJS WEL KENT GEEN KLEINE VIS GR,EMIL
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
de put der putten |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-2-2010(UTC) Berichten: 67
|
Ik lees dat hier de vissen van 19 en 20 gejat zijn, maar wanneer heeft dat moeten plaatsvinden??
2 weken terug zijn ze nog gevangen??????? |
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 1-9-2010(UTC) Berichten: 93
|
Wel erg druk daar op die putten. Ik zoek de mooie vissen elders.... |
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 27-9-2009(UTC) Berichten: 39
|
Het Er wordt veel gelult over de putten daar,vaak heen gaan dan kom je er achter.Zit goede vis daar je moet alleen de goede tijd er vissen kom je er weinig tot geen tegen.Dus niet in de vakantie's. gr,emil
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-2-2010(UTC) Berichten: 67
|
Jammer dat je er niet op reageert Selfmade baits...... |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Stuur hem anders even een PM
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.