45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
ik heb mijn tijgernoten +- 60uur laten weken in lauw water in een gesloten emmer. nu haal ik ze er uit en ruik ik dat ze allemaal stinken als de pest en sommige al witte, slymerige plekjes hebben. wat kan ik verkeerd gedaan hebben? mocht ik de emmer niet gesloten houden of mocht ik ze niet in lauw water laten weken? op zon korte tijd kan er zich tog nog geen schimmel gevormd hebben? de vorige keer heb ik ze +-48u laten weken in warm/lauw water en ze waren perfect! Bewerkt door de gebruiker zondag 3 oktober 2010 16:33:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Heb je ze na het koken in een gesloten emmer bewaard? Of waren ze nog ongekookt? Deze witte gist laag is in mijn ogen helemaal niet erg. Vinden ze vaak zelfs lekker. Een natuurlijke flavour.
|
|
|
|
|
ik heb ze in een emmer met warm/lauw water gezet en dan deksel erop voor 2dagen.
en het is niet echt een laagje maar eerder schimmel-achtige puntjes :s |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Geeft helemaal niets Chiele. Ze worden wat zuurder omdat ze aan het gisten zijn. Dit zie je aan de witte stukjes. Hoe langer je ze in het water houd hoe troebeler het water wordt. Je kunt ze nog gewoon koken en dan zijn ze helemaal goed. Ik laat ze het liefst 3 weken in het water staan. Het water is dan zelfs helemaal bruin (met de witte stipjes die jij ook hebt). Dan zwellen ze helemaal op, gaan ze gisten en hoef je ze nog maar even te koken (waardoor er meer smaak in blijft zitten).
Niets aan de hand dus. Je kunt ze nog prima gebruiken.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
wel koken he die zooi...:-"
|
|
|
|
|
tuurlijk, heb ik gedaan... en ja de geur is wat meer weg, ik heb er wat suiker bijgedaan. bedankt voor de goeie raad |
|
|
|
|
En, is het allemaal gelukt Chiele?
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.