CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
iemand een koi karper kopen?
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik zoek namelijk een blauw met witte |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-6-2010(UTC) Berichten: 332
|
Koivariëteiten worden onder meer onderscheiden door hun kleuren, patronen en onderlinge verhoudingen.
Dit zijn de belangrijkste hoofdvariëteiten:
Kohaku - Witte Koi met rode patronen Taisho Sanshoku (Sanke) - Witte Koi met rode en zwarte patronen — Het zwart mag niet onder de laterale lijn (zijlijn) komen — het zwart op de borstvinnen ligt erop als een soort streepjes, en deze streepjes hoeven niet te beginnen bij het aanhechtingspunt van de borstvin maar het mag wel — Het zwart mag niet op het hoofd komen. Showa Sanshoku (Showa) - Zwarte Koi met witte en rode patronen — Het zwart komt tot onder de laterale lijn (zijlijn). — Het zwart ligt op de borstvinnen als een soort vlek, en deze vlek begint bij het aanhechtings punt van de borstvin. — Het zwart loop door tot op de kop. Asagi - Koi met licht blauwe schijn aan de bovenkant en rode schijn aan de onderkant Shusui - Koi met een lijn met blauwe schubben op de rug, netjes gelijk verdeeld. En de staartvin, borstvinnen en kieuwdeksel hebben vaak een rood of oranje kleur. Kruising van een Asagi en een Doitsu. Bekko - Witte, rode of gele Koi met zwarte vlekken Utsurimono - Zwarte Koi met rode, witte of gele patronen Goshiki - een (gedeeltelijk) zwarte Koi met rode, witten, bruine en blauwe accenten Ogon - een Koi met een eentonig kleurpatroon, al dan niet metaalachtig. Gekende kleuren zijn rood, oranje, platinum, geel en zilver Kawarimono - de niet-geklasseerde soorten/patronen In principe verdient alleen Koi, die in Japan gekweekt wordt de term 'Japanse koi'
Bron: Wikipedia |
I swore I'd never fall again in love. But this don't even feel like falling.* |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
@ loedel: ik heb een blauw witte maar wel met een oranje onder buik. |
|
|
|
|
|
nog iemand interesse in koi's??
ik heb een aantal die ik weg doe, iemand interesse? het betreft meerdere 50cm+ verschillende soorten zal ze van de week eens meten foto maken enz.
mail maar mocht je interesse hebben of nieuwschierig zijn. |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 974
|
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 15-9-2010(UTC) Berichten: 648
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
mooie shiro en inazuma kohaku |
steel niet de overheid dult geen concurentie
gr paul |
|
|
|
|
bij koi gaat het niet alleen om de tekening body is nr 1 huidkwaliteit is nr 2 dan komt de tekening
en wou dat ik de kohaku van de film in de vijver had wit is gewoon wit en rood is mooi diep
|
gr paul |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 30-8-2010(UTC) Berichten: 516
|
Ik stop met de koi's. heb er 10 van gerenomeerde kwekers (foto's volgen nog) allemaal gekocht bij Nord Chakoi in Zwolle. De vijver zelf is rond, kunstof en 1.5 meter diep met een diameter van 2,5 meter. Er zit een pomp (8000 liter), uv-lamp (35 watt), een warmteregelaar (overbodig maar wil die ook verkopen) en een 4-kamerfilter inclusief vortex, matten etc. De werkelijke waarde is ongeveer 7000 euro maar ik weet ook dat dat bedrag veel te hoog is. Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 september 2010 01:21:33(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
waarom stop je met de koi's anne? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
stoppen er heel veel mee vanwege kosten elektra en ziektes en anne hoelang kom je al bij piet dan mischien heb ik je er wel eens gezien gesproken maar is wel jammer dat je er mee stopt is toch ook een moie hobby |
gr paul |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 30-8-2010(UTC) Berichten: 516
|
Het kost mij op dit moment gewoon teveel tijd om werk, vissen, kids, vrouw en kois to combineren. + ik heb een aantal plannen met detuin die niet kunnen worden uitgevoerd zoland de vijver er staat. Tis of het 1 of het ander hé |
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden |
|
|
|
|
poosje geleden is deze koi van 43cm nieuwe bewoner van de vijver geworden. maar voor de mensen die er verstand van hebben. is dit een, Yamabuki Ogon ?? ik weet het niet zeker. |
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
wij hebben nooit echt last van ziektes of hoge kosten voor de vissen... en als er een erge ziekte is (zoals enkele weken geleden) laten we meteen de visdokter komen. en @Frank: waar koop je zon spiegels, ik wil er zo ook best wel een in mn vijver |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
iemand een koi karper kopen?
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.