logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
N1ck  
#1 Gepost : woensdag 17 maart 2021 16:42:54(UTC)
N1ck


5 ponder

Lid sinds: 31-3-2020(UTC)
Berichten: 36

Dit jaar ga ik voor het eerst met de penhengel struinend vissen. Nu wil ik een makkelijk inklapbaar en uitschuifbaar schepnet meenemen en was op zoek gegaan op internet.
Nu kwam ik de Fox Rage Warrior tegen, een rubber net. Dit lijkt mij wel wat. Nu zie ik weinig rubbere netten voor karpervissen, maar dat maakt niet uit toch? Het schepnet is in 3 maten diameter, 50, 60 en 70cm. Hoe is deze diameter gemeten? Van hoek naar hoek? Heb ik aan een 60cm dan genoeg? Of zoch maar een 70cm zodat ik het ook voor statisch kan gebruiken? Of hebben jullie andere tips?

Sponsor
N1ck  
#2 Gepost : vrijdag 9 april 2021 22:08:42(UTC)
N1ck


5 ponder

Lid sinds: 31-3-2020(UTC)
Berichten: 36

Heb de 60 besteld. Achteraf had ik beter de 70 kunnen nemen. Een dikke brasem past er net in... maar eens kijken dit voorjaar of het handig is of dat ik een maatje groter wil.
N1ck  
#3 Gepost : dinsdag 1 november 2022 22:40:20(UTC)
N1ck


5 ponder

Lid sinds: 31-3-2020(UTC)
Berichten: 36

Ondertusssen zijn we 2 jaar verder. De 70cm heb ik ook maar aangeschaft.

Ja, het net is makkelijk inklapbaar en mee te nemen. Stinkt niet na een vis en snel droog en een lange uitschuifbare steel. Voordelen dus. Echter vind ik 1 (klein) nadeel.
Als je een dikke vis in het net hebt liggen en je wil het net omhoog uit het water trekken, waar normaal het spreidblok zit, klapt het net dicht door het gewicht van de vis. De armen worden uit het mechanisme getrokken waardoor het tillen naar de mat niet zo lekker gaat. Verder een topnet!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.