Nieuwe uitzetting Lid sinds: 8-10-2018(UTC) Berichten: 3
|
Beste leden.
Ik ben opzoek naar een nieuwe karperboot, maar weet niet zo goed welke. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik kwam zelf terecht bij een Kolibri. Heb hier alleen geen ervaringen mee
Jullie wel?
Mvg, Timo
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 28-8-2012(UTC) Berichten: 725
Bedankjes: 8 keer Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
|
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 28-5-2014(UTC) Berichten: 1.103 Locatie: Lochem Bedankjes: 25 keer Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
|
hallo Timo Zoek je in een bepaald prijsklasse? De Kolibri ken ik, net als lorenzo niet persoonlijk. Wel kan ik je aanraden om niet te groot te nemen. 230 is een hele mooie maat en, ik neem aan dat je hem alleen voor het (karper)vissen gaat gebruiken, zou ik hem nemen met 1 roeiplank. En ook met een airdeck ipv een alu, hout of lattenbodem. Wil je ook een stabiel bootje, dan is een opblaaskiel een must. De airdeck bodem heeft als voordeel dat de boot licht blijft, wat wel erg handig is bij het in en uit het water halen. en scheelt enorm in tijdwinst bij het opbouwen en afbreken. De opblaaskiel houd je bootje beter in bedwang, vooral bij het uitvaren/droppen van je lijn. Zoder deze kiel is je bootje net een dweil op het water en al helemaal bij een beetje wind. Ga je dan ook nog drillen vanuit je boot, dwarrel je alle kanten op. Hopelijk helpen bovenstaande opmerkingen je een beetje bij je keuze. groetjes HarryO |
geniet aan het water, bewaar de stress voor later. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
|
|
|
|
|
Eerst geschreven door: HarryO hallo Timo Zoek je in een bepaald prijsklasse? De Kolibri ken ik, net als lorenzo niet persoonlijk. Wel kan ik je aanraden om niet te groot te nemen. 230 is een hele mooie maat en, ik neem aan dat je hem alleen voor het (karper)vissen gaat gebruiken, zou ik hem nemen met 1 roeiplank. En ook met een airdeck ipv een alu, hout of lattenbodem. Wil je ook een stabiel bootje, dan is een opblaaskiel een must. De airdeck bodem heeft als voordeel dat de boot licht blijft, wat wel erg handig is bij het in en uit het water halen. en scheelt enorm in tijdwinst bij het opbouwen en afbreken. De opblaaskiel houd je bootje beter in bedwang, vooral bij het uitvaren/droppen van je lijn. Zoder deze kiel is je bootje net een dweil op het water en al helemaal bij een beetje wind. Ga je dan ook nog drillen vanuit je boot, dwarrel je alle kanten op. Hopelijk helpen bovenstaande opmerkingen je een beetje bij je keuze. groetjes HarryO Hi Harry, bedankt voor je uitgebnreide info. Prijsklasse maakt nietzoveel uit, maar het moet goed zijn. Heb ik in deze Kolibri rubberboot genoeg ruimte of is dit weer te klein? Deze heeft volgens mij een lattenbodem.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 28-5-2014(UTC) Berichten: 1.103 Locatie: Lochem Bedankjes: 25 keer Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
|
|
|
|
|
|
Eerst geschreven door: HarryO Hey Harry, Bedankt voor je antwoord. Opzich wel leuk model. Ga daar naar kijken. Lattenbodem is bij nader inzien inderdaad geen goed plan. Ik zou wel graag voor Kolibri willen gaan, omdat mijn maten daar goede ervaringen mee hebben. Deze heeft wel zo'n vaste bodem: https://www.rubberbootshop.nl/kolibri-karperboot-km-330d-professional Is dit een idee? Ga ik wel gelijk een meter groter maja Timo
|
|
|
|
|
Timo Als jij voor die kolibri wil gaan zal ik je niet tegen houden en deze boot heeft een inlegbodem, dus heel wat beter dan een lattenbodem. Maar het woord inlegbodem kun je beter vervangen voor inwurm bodem. want het vraagt nogal enige moeite om die bodem er in te krijgen. 330 is een redelijke maat, alhoewel ik persoonlijk voor een 230 of 270 zou gaan. Gezien de prijs van deze boot, zou ik zeker ook eens kijken naar een Bombard, dit is het zusje van Zodiak maar dan veel goedkoper. Maar nogmaals als jij graag een kolibri wil..... |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.