Moe en gebroken, maar wat een sessie hebben we terug achter de rug.
Ik heb zeer weinig gevist de laatste tijd, laat staan nachtjes doen, dus deze 3-daagse deed deugd.
We hebben deze goed op voorhand gepland en besloten 2 nachten te doen op het kanaal, 1 dagsessie op een hard water, om dan af te sluiten met een 24u op het thuiswater.
We hebben 3 dagen voorgevoerd op kanaal, wat we normaal amper doen, maar we wisten dat er zich op dat moment veel vies ophield.
Na zo'n 400m zeulen met materiaal komen we toe op de stek. Eerst op ons gemak alles opzetten en rond 17u gaan de hengels er in.
Na 20 min ( !!) vertrekt de eerste hengel. Compleet verrast sla ik aan en de vis bonkt direct door de oevervegetatie heen...ping.
Serieus? Al zo vroeg een run krijgen en deze knullig verspelen is wel heel zuur.
Aan de andere kant geeft dit ons wel moed voor de rest van de sessie, de vis zit duidelijk op ons aas!
Overdreven lang moeten we niet wachten. Rond 19u krijgt m'n maat z'n eerste aanbeet, dewelke hij wel kan verzilveren.
Het blijkt een heel mooi spiegeltje te zijn. De kop is er af.
Niet zoveel later is het terug prijs. Het resultaat is opnieuw een kleine spiegel. Allemaal goed en wel, maar de big momma's mogen zich ook wel laten zien
Het is al een lange (werk)dag geweest, dus we besluiten niet te laat te gaan slapen. De rust is echter kan korte duur...
Tijdens de nacht mag m'n maat terug aan de bak. Deze voelt al beter aan! Een mooie schub gaat even in de zak.
We liggen nog niet lang terug in de tent als ik plots ook in actie mag schieten. Opnieuw een schub van een mooi kaliber!
In de vroege uurtjes lost Thibault helaas nog een goeie en bij het krieken van de dag gaan beide schubs op foto.
Direct na de foto/filmsessie pakken we ons boeltje en zeulen we alles terug naar de auto om na een ritje van 20min toe te komen op een water waar we weten dat er moeilijk vangbare, maar stevige vis zit.
Helaas wordt het daar een blankje en rond 15u ruimen we daar ook op. Even via thuis rijden om te douchen en hup terug gans het gesleur naar de kanaalstek.
Deze keer moeten we iets langer wachten tot de eerste aanbeet. Tijdens de nacht krijg ik de verlossende run en na een ferme dril zien we een korte dikke spiegel verschijnen. Een echte oude krijger met een megabrede rug ! Supercontent met deze vis!
De vis trekt blijkbaar weer over de stek, want niet zoveel later krijgt m'n maat een aanbeet. De vis geeft een hevige dril en na enkele spannende momenten kan hij deze meterlange schub landen !
Nog wat later mag ik ook terug aan de bak. Weeral een vis die een ferm gevecht geeft ,maar na een tijdje moet een prachtige 30'er schub zijn meerder erkennen. Helaas hebben we geen foto want, door mijn onhandigheid heeft deze het water teruggezien voor hij op de gevoelige plaat kon worden vastgelegd...
's Morgens lossen we nog een vis, kruipen we nog even in onze bedchair, om rond de middag te herbronnen en het laatste deel van ons plan uit te voeren : 24u op het thuiswater !
Ik was er al even niet geweest, dus het deed direct deugd om er terug te komen. Behalve een visser aan de andere kant die weldra wegging hadden we het rijk voor ons alleen ! Lekker verspreid vissen.
We scouten eerst het water en voeren daarna enkele spots aan. Geen vis gezien, maar we kennen dit water goed en weten waar we wanneer de beste kans maken!
Na een uurtje of 4 is het al prijs, enkele tuutjes en een kromme hengeltop verraden een aanbeet.
Het wordt pompen want de hengels liggen tussen de 120 en de 150m ver.
Als de vis rond de 30m van de kant verwijderd is slaat de horror toe...muurvast !
Ik probeer uit verschillende hoeken te trekken maar krijg er geen beweging in. Dan maar evend e hengel op de steunen leggen.
Ook dan geen beweging dus ik laat de draad helemaal slap hangen.
En ja hoor... heeeeeeeel traag zie ik de draad terug rechtkomen, zonder dat er echt aan getrokken wordt. Zou het?
Hengel terug in de hand en nog eens proberen. Op het "make or break"- punt komt er plots beweging in. Eindelijk, de vis komt los!
Ik voel direct dat het een log gewicht is en de vermoedens blijken te kloppen als ik de topvis van het water in het net zie verschijnen.
Deze heb ik al meermaals op de mat gehad, maar ik blijf er nog steeds zeer blij mee.
Daarna terug enkele uren rust. De volgende aanbeet komt van dezelfde hengel en opnieuw voel ik dat het een bak is !
Deze keer minder problemen met de dril en het is effectief de nr 2 van het water ! Wat een brace op enkele uren
Een beetje later kunnen we de slaap niet vatten, want mijn maat krijgt een aanbeet. Ook deze voelt terug goed aan, maar vindt z'n weg in een wierbed. Zelfde scenario als voordien : vis muurvast en even wachten. Gelukkig lukt het om de vis los te krijgen en weeral is het een oude bekende die ons op de mat komt begroeten
free photo hostingNet voor we deze beide vissen gingen documenteren stonden we in het ochtendzonnetje te genieten als we plots nog een laatste run kregen.
Deze kwam van de verste hengel en het duurde toch even voor hij op de kant was.
Met een laatste mooi schub werd deze schitterende sessie afgesloten.
Eerst vonden we het jammer dat we niet naar Frankrijk konden gaan, maar wie maalt erom na zo'n 3-daagse