Ik heb ook niet gevraagd om je recept, ik was er alleen benieuwd naar omdat het zo goedkoop is.
(maar het verklaart wel waarom je geen antwoord krijgt op je vraag over het maken van Flavours)
Of ik nu ter vergelijk over boilie spreek of over mix, maakt bij mij niet veel uit.
De ca. 10 % water die na het drogen in de boilie over blijft verwaarloos ik gemakshalve, voor de berekening van de kostprijs maakt het niet veel uit.
Malen doe ik enkele ingredienten ook, en dan met name de pinda's en tijgernoten.
Is een heel geklieder maar de moeite wel waard.
Als ik eieren gebruik in mijn mix zijn dat er een stuk of 10 al naar gelang hoe groot ze zijn.
Dus met alleen de eieren ga ik al aardig richting de helft van de kostprijs van jou boilie.
met eicompound is dat maar ca. 65 cent per kg.
mijn duurste toevoeging kost ( buiten de flavours) ca 17 euro per kg. Gebruik daar per kg mix maar 5% van.
komt toch neer op ca 85 cent per kg mix/boilie.
dan gebruik ik nog 7 andere ingredienten waarvan er 3 rond de 4 euro per kg liggen. van deze 3 stop ik 600gr in mijn mix/boilie wat neer komt op 2,40 euro per kg mix/boilie houd ik de andere 3 op 1,50 per kg kom ik bij 400 gr op 60 cent.
Als ik dan ff snel optel is dat 4,50 per kg. daarbij komen dan nog de flavour(s)
Kan dus eigenlijk goedkoper de boilies kopen maar
a: weet ik dan niet wat er in zit bij boilies van ca 5,50 en
b: draaien is ook een hobby van mij.
Dan kom ik weer bij de Flavours.
Ik denk, maar dat zuiver als leek gezien, dat ook daar geld dat je goedkoper uit bent met kopen.
Ik denk zelfs dat de kwaliteit van de gekochte flavour beter en sterke zal zijn dan een zelf gemaakte. (als het je al lukt)