Terug van een driedaagse Frankrijk, dus daar hoort een verslagje bij :
We hadden enkele waters in gedachten en hebben daar een volgorde in gemaakt. Is er volk op water A, dan rijden we door naar B etc...
Het is een prachtige dag om te vertrekken en ondanks dat het dit weekend uittocht is van de vakantiegangers verloopt de rit zeer vlot.
Eenmaal ter plekke passeren we langs enkele waters, er zit amper volk te vissen dus vrije keuze voor ons.
We besluiten de eerste nacht op een kleiner meer te doen, maar waar we weten dat er dikke vis zit.
Het is een wat vreemde stek, met net ruimte genoeg voor 6 hengels, maar met veel hotspots om naar te vissen.
Het is rustig aan het wateroppervlak... te rustig naar ons gedacht.
We blijven nog tot even in de nacht bij de hengels zitten en besluiten dan maar de tent op te zoeken.
Voor het licht uitgaat, lees ik naar goede gewoonte nog wat in mijn boek,als ik een biep krijg.
Direct uit de tent en hurken naast de hengel. Deze beweegt niet meer.
Plots zie ik de waker lichtjes klimmen en krijg ik nog 2 biepjes. Aanslaan dan maar, want deze ligt richting takken.
Yes karper! Zonder teveel moeite komt de vis dichter en pas onder de top begint hij wat te beuken.
Als hij zich laat zien is er geen twijfel mogelijk, dit is een bak!!
Nog enkele minuten later ligt deze in het net en is het tijd voor de eerste high-five van de sessie
Deze oud strijder zal ook de grootste vis van de sessie blijken en de armen verzuren tijdens de foto/filmsessie.
Na deze vangst blijft het lang stil. De dag erna hangen de swingers nog onveranderd.
We besluiten alles binnen te draaien, de tent te sluiten en even te gaan stalken op een water dat er vlak naast ligt (zodat we horen als er iemand in de buurt zou komen van de tent)
We spotten wel wat activiteit, maar kunnen geen aanbeet verzilveren.
Tegen de middag wordt het vrij heet dus we zoeken de koelte van de bomen op, waar ook de tent staat.
De hengels gaan weer te water, maar met zeer weinig voer.
Rond 18u, wanneer we het niet echt verwachten, vertrekt er een hengel.
Deze is voor mijn maat en hij laat de stok goed doorplooien. Na een zenuwslopende dril met veel rushes, scheppen we met enige moeite een dino van een gras. Deze gaat vlot over de 30 pond. Niet slecht : 2 vissen en direct 2 bakken.
Net zoals mezelf vorige week, verpulvert ook Thibault zijn PB gras.
De avond en nacht die daarop volgen geven helaas niets meer. Het water lijkt precies dood.
Daar we zoveel mogelijk uit onze driedaagse willen halen, besluiten we 's morgens op te kuisen, om overdag ergens te gaan vissen waar nachten niet is toegestaan. Het water is vrij anders dan waar we eerst zaten, we een steil aflopende kant en veel helderder water.
De hengels worden gepositioneerd en we genieten van ons nieuw uitzicht.
De rust is echter van korte duur, want na 10 min krijgt mijn maat een krijser van een run.
Hij kan de vis met veel moeite blokken en uit de takken houden en na een kwartier vissen kan de eerste op de foto, wat is met dat?
Veel tijd om na te denken hebben we niet, de eerste is nog maar teruggezet of ik krijg ook een harde run. Zelfde scenario als de vorige : nipt uit de takken gehouden. Deze is iets groter en is na 24u zonder aanbeet (run om run) voor mij zeer welkom.
Om het kort te houden : 5 van de 6 hengels zijn één of meerdere keren afgegaan en allemaal full-tilt krijsers.
We slagen er in enkele vissen te landen, maar verspelen er jammergenoeg ook. Die onderwaterstruiken blijken geduchte tegenstanders.
Voldaan besluiten we rond 19u op te kuisen, om een stek te gaan zoeken waar we een laatste nachtje kunnen doen.
We komen hier wel nog terug, maar zullen moeten nadenken over aanpak om minder vis te verliezen.
De regenbuien gooien roet in het eten qua keuze van water/stek. Velen zijn namelijk niet bereikbaar als het ferm regent.
We besluiten onze laatste nacht op een iets toegankelijker water te spenderen.
Ik kan daar nog 1 run forceren. De vis in kwestie is een spiegel van 22 pond, helaas heeft deze een lelijke vergroeing aan z'n onderlip
De rest van de nacht en ochtend is enkel regen, regen en nog eens regen. Gans het boeltje wordt kletsnat weggestoken en de rit naar huis kan beginnen.
Al bij al een goede sessie gehad, met elk een bak en elk meerdere vissen.
Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 augustus 2016 12:49:41(UTC)
| Reden: Niet aangegeven