Om half zeven vrijdagavond snel mijn spullen bij elkaar gezocht en mezelf omgekleed, alle spullen op de fiets geplaatst en vertrokken. Ik vis een nacht waar ik vorige week ook heb gevist, helaas zonder resultaat.
Het water is een kanalenstelsel de kanaaltjes zijn 8 tot 4 meter breed, ik vis in het kanaal wat 8 meter breed is. Ik fiets langs het water naar mijn stek toe en zie tot mijn verbazing aasbellen, dit geeft me goede moed.
Hengels te water gelaten, het is nu rond 8 uur, op de meeste spullen zit al een laagje ijs. Ik denk bij mezelf: dit hebben we niet afgesproken, het zou 2 graden worden niet -2! Het water is nu significant warmer dan de lucht eromheen en mijn visstek wordt omringt door mist. Ik vraag me af of de koude omstandigheden de vissen zal doen besluiten om inactief te worden, mijn vertrouwen slinkt.
Dan om 11 s'avonds als ik warm in mijn slaapzak lig krijg ik 3 piepjes, ik draai me om en kijk welke kleur mijn sounderbox aangeeft. Het groene ligt knippert, ik besluit om toch even te gaan kijken, ik heb in het verleden mooie vissen gevangen op 3 piepjes. Uiteindelijk zie ik dat een rietstengel tegen mijn lijn aanligt, ik besluit om opnieuw in te gooien en wat 15mm boillies bij de groene beetmelder te strooien.
Om half 3 krijg ik een piepje, ik draai me om en zie dat het groen is, Piep.piep.piep, kan een vis zijn en ik trek mijn slaapzak rustig open. Piep, piep ik zet mijn hoofdlamp op, piep. piep, ik probeer mijn laarzen aan te krijgen, piep. piep, het lukt niet echt, ik ben net wakker, piep, piep snel naar mijn hengel, zou hij er nog aanzitten?
Ik ren naar buiten en wordt verblind door mijn felle lamp die in de dichte mist schijnt, ik zie geen hand voor ogen. Mijn hartslag schiet omhoog, de vis heeft nu veel tijd gekregen, misschien te veel tijd. Gedesoriënteerd zoek ik mijn weg naar de piepende beetmelder met het groene lampje. Ik pak de hengel op en sla aan! Ik voel weerstand maar kan niet met zekerheid zeggen of het een grote vis is, het water stroomt hier vaak en hard dus de vissen zijn oersterk.
De vis trekt een paar keer door de slip, maar ik heb de vis toch al gouw onder de top. Toch wilt de vis niet het schepnet in, na 10 minuten krijg ik de kans om de vis te landen. Ik kijk in het net, een mooie schub van rond de 10 kilo.
Bewerkt door de gebruiker zaterdag 26 maart 2016 15:38:29(UTC)
| Reden: Niet aangegeven