Bedankt voor de reacties.
Tja het belangrijkste denk ik is juiste aas en presentatie op de juiste plek. Daarna scherpe haak goed geknoopte rig, en systeem wat je gebruikt.
Ik wil eens wat vangen bij onze karperput hier, watergoor Nijkerk.
Denk dat er aardig wat mensen zijn die het kennen of er wel eens langs zijn gereden.
Als je hier in de regio over een dresuur put kan spreken is het die wel.
Vis het liefste met combi rig 8/12 t/m 20 cm of gewone braid en met soft/stijfe coating met 2 cm gestript idd, ca 12 tot 15 cm lang, 2 tot 5 cm flex. bij de combi. Haken zijn ook altijd goed, meestal uit de Fox arma point reeks, of Korda.
Die antitangle sleve doe ik er op omdat ik veel met die quickchange swivels vis, en dus iets over de wartel moet schuiven (snap dat je daar ook gewoon een stukje tube voor kan gebruiken). Ook is het meer dat ik dan denk dat alles mooi recht op de bodem ligt en het je rig weg duwed van het lood.
Maar de vissen daar zijn niet (voor mij dan) makkelijk te vangen.
En als ik dan een rondje loop en een beetje aan de praat raak vist bijna iedereen met een korte onderlijn en boilies. Ook word dat overal op het internet aangeraden en zie je het in de vis filmpjes.
De 1 vangt als een gek, de ander (ik dus) helemaal niks daar. En van bijna iedereen hoor je en zie ik ze gooien naar het talud, of vlak onder de kant.
Heb er nu 6 x een hele nacht gezeten zelfs 1 x uit frustratie met 6 hengels, maar het wil maar niet daar, heb echt van alles geprobeerd in de zin van rigs aas systemen dieptes enz enz. Heb ook een voerboot met diepte meter/vis scanner, dus weet zeker dat ik op dat talud lig.
Verder een hoop uitgeprobeerd, boilies mais tijgernoten enz. Vlak voor de kant in het midden het talud. Helikopter rig, chod rig maar deze 2 genieten mijn voorkeur:
1. Leadcore leader, met inline lood en dan met fox multi bead in het lood.
2. Leader van fluorcarbon (fox ilusion 30 LB) met safty clip.
Maar ja ben nu dus mijn rigs onder de loep aan het nemen, kan ze knopen als de beste maar als je niks vangt en je hebt bijna alles al geprobeerd.
Bewerkt door de gebruiker dinsdag 29 maart 2016 17:39:12(UTC)
| Reden: Niet aangegeven