Net terug van een instant nachtje Frankrijk.
Na lang info te zoeken en te plannen is de eerste sessie een feit.
Nadat we enkele problemen gehad hebben ivm de online vergunningen moesten we eerst langs een jachtwinkel.
Bij de opening om 9u stonden we al aan de ingang te wachten, we wilden namelijk zo snel mogelijk aan het water staan.
Eenmaal binnen waren we best onder de indruk : het was echt een grote en complete hengelport/jachtwinkel. Jammergenoeg genoeg hadden we geen tijd om de winkel te bezichtigen.
De vergunningen waren op 5 min in orde en om 9u20 staan we al aan het water.
Het is er helemaal stil en afgelegen, ons optimisme kan niet op.
Na rap een toertje langs het water te doen vinden we een geschikte stek die gemakkelijk ruimte biedt aan 2 vissers.
Het water zelf is zo'n 5 hectare groot en heeft zat veel eilandjes, inhammen etc... dus mogelijkheden genoeg om de hengels kwijt te geraken.
We besluiten om met zowel boilies als mais te vissen.
We varen de hengels uit met de voerboot en rond 11u30 zijn we helemaal geïnstalleerd.
Af en toe zien we activiteit, we hebben er hoop in.
Het blijft echter de ganse namiddag stil, op enkele biepjes van witvis na.
Tegen de avond maken we nog een kampvuurtje zodat we langer kunnen buiten blijven zitten (best koud)
Rond u 23u30 besluiten we te gaan slapen. Ik zit nog maar net in mijn slaapzak of ik krijg een zakker.
Als ik bij de hengel toekom zie ik de waker stijgen en sla ik aan. Yes vis ! Al snelvoel ik echter de deze veel te gemakkelijk meekomt en een brasem komt op de kant.
Niet wat we gehoopt hadden, maar kom, er is tenminste activiteit.
Nog geen half uur later krijg ik opnieuw enkele biepjes... die overgaan in een run!
Bij het aanslaan voel ik direct dat het goed zit! Eindelijk die eerste Franse karper van openbaar water drillen.
Er mag even gesleurd worden, de vis komt namelijk van 150m ver en ik moet zorgen dat hij niet achter een eiland verdwijnt.
Even later wordt deze genet en het is gelijk een mooie.
Een prachtige slanke schub met een grote muil!
Een echte gigant is dit niet, maar de voldoening van deze vis is enorm. Het doet deugd als alle deeltjes van je plan op z'n plaats vallen.
Om de sessie af te maken moet mijn vismaat er ook nog ene vangen.
Heel lang moet er niet gewacht worden.
Rond 3u krijg ik opnieuw een aanbeet. Deze is voor m'n maat want we vissen run om run!
Een prachtige spiegel met toch al een buikje is het resultaat!
Voldaan gaan we terug slapen.
De rest van de dag (en ochtend) leveren niets meer op, maar who cares !
Enorm tevreden met dit instant nachtje. De komende maanden probeer ik nog verschillende wateren in die buurt dus heel benieuwd naar wat het geeft!
Bewerkt door de gebruiker maandag 14 maart 2016 23:32:35(UTC)
| Reden: Niet aangegeven