logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Flo  
#1 Gepost : donderdag 1 oktober 2015 06:09:27(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Beste collega vissers

Binnen enkele dagen vertrek ik voor een 3daagse naar Frankrijk.
Ik ben van plan om met m'n 4de hengel wat op snoek te vissen.
Aangezien ik hier een leek in ben kan ik misschien tips gebruiken van iemand die er meer van kent Blij
Wegens geen fan van 3hakers etc heb ik gewoon een stalen onderlijn met enkele haak op.
Mijn vraag is : hoe prik ik best een vis op zodat de inhaking optimaal is?
Zou gewoon statisch zijn zonder dobber.
Alsook qua aas? Ik zou een voorntje of dergelijke kunnen vangen, maar vroeg me af of een stuk makreel of haring niet even goed of beter zou zijn?
In mijn 20jarige viscarriere nog nooit een snoek gevangen dus daar mag eens verandering in komen Knipoog (ook wel nooit echt achter gevist)
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : donderdag 1 oktober 2015 08:09:42(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hallo Flo

Ik zou toch zeker overwegen om gebruik te maken van minimaal 1 dreg. Je gaat anders heel erg veel missen en zelfs met een dreg zul je statisch af en toe misslaan. Snoeken pakken een vis namelijk altijd eerst overdwars, keren de vis (met de kop eerst) en dan gaat hij pas naar binnen. Om slikken te voorkomen kun je het beste gebruik maken van een dreg en meteen slaan.

Je zou dan een enkele haak door de staart kunnen doen en een dreg in de rug of in de zij. Wanneer je meteen aanslaat zul je zien dat je hem netjes voor in de bek haakt en de vis geen last heeft van de dreg.
Erwin heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
5_67985.jpg
Flo  
#3 Gepost : vrijdag 2 oktober 2015 05:56:52(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
ok thx Blij
Benieuwd of het me zal lukken
Allesinds al iets om wat mee bezig te zijn aan het water
HarryO  
#4 Gepost : vrijdag 2 oktober 2015 06:37:02(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Flo
Ik vis regelmatig op snoek en weet ze te vangen ook.
In de meeste gevallen gebruik ik een "sta-op" loodkop met "soft bite".
In de onder staande link zie je een voorbeeld van een normale loodkop en de montage van de soft bite.



Voordeel van een "sta-op" loodkop is dat je er ook statisch mee kunt vissen. deze loodkop zal afzinken met het lood beneden en zal op de bodem gaan staan. Het visje staat dan op een natuurlijke manier met zijn kop naar beneden, alsof het aan het eten is.
Een ander voordeel van de loodkop of de "sta-op" loodkop is dat je bijna nooit vast komt te zitten in beplanting op de bodem.
Ik vis regelmatig in beekjes en gooi dan wel eens te ver. De shad komt dan in de rietkraag terecht, of je trekt bij het binnenhalen, vlak langs de kant de shad het riet in. Bijna nooit verspeel je hierbij je tuigje.
Zelf op een steiger of bruggetje kun je met deze montage prachtig vissen door langzaam over de steiger of brug lopend en telkens even je schad een half metertje omhoog te halen en weer op de bodem te laten zakken. Op deze manier kun je ook voorzichtig langs de oevers lopen en het visje laten "dansen". Maar schrik dan niet als er zo vlak voor je een snoek aanslaat.Bij een beetje snoek gaat dat met het nodige geweld. Angel
suc6 bij het snoeken. Bedenk wel dat, mocht je een flinke jongen verschalken, je er een verslaving bij hebt. Mee eens

Nog even extra info.
Zorg dat je een goede "beksprijder" en flinke onthaaktang bij je hebt.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 2 oktober 2015 06:47:44(UTC)  | Reden: v

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.