logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Patrick Wolters  
#1 Gepost : maandag 24 augustus 2015 19:15:30(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Hé mede forummers ,
Ik wil dit jaar nog n nieuwe set hengels gaan halen en daar handbouw boven mijn budget ligt heb ik mijn lijstje teruggebracht naar deze 3 merken.
Wat ik zoek is n parabolische hengel maar wel met genoeg reserve.
Verder dan n meter of 80 hoeft ie niet te kunnen gooien want als ik verder vis wordt er uitgevaren.
Graag hoor ik jullie ervaringen dus niet dat je n bepaalde hengel mooi vindt maar echte praktijk ervaring.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Sponsor
remon v wanrooij  
#2 Gepost : maandag 24 augustus 2015 20:36:36(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Ik zou eerder voor sportex gaan. Daar kan geen 1 van de bovenste merken tegen op. Succes
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Patrick Wolters  
#3 Gepost : maandag 24 augustus 2015 21:12:50(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Hoor over sportex weinig goeds tegenwoordig dus waar baseer je die mening op?
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
PatricS  
#4 Gepost : dinsdag 25 augustus 2015 09:56:36(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Ik heb de century armalite MK3. 2.75lbs

Bevallen zeer goed. Zijn zeer parabolisch en vissen tot een meter of 80 is prima. Wil je echter verder vissen dan zijn ze wat te zacht.
Ik vis op korte afstanden en max 80meter (echt max). Hiervoor zijn de stokken naar mijn mening echt gemaakt.
Wil je verder, zou ik voor of 3.00/3.25lbs gaan. Eerder zou ik nog de fbs of de C2 van Century dan gaan halen.

Om het even algemeen te houden. De Century zijn naar mijn mening mooie stokken van goede kwaliteit.

Sportex blanks heb ik gehad (3 handgebouwde hengels uit de '80er jaren) ook heerlijke hengels. Alleen mij wat te schokkerig. Maar dat waren oude blanks.
Deze zullen ook wel doorontwikkeld zijn.

PS. Bij de Century heb je de mogelijkheid om rvs grepen erop te laten zetten met gaten erin. Ik zou dit niet doen. Hengel wordt zwaar, wordt heet in de zon, koud in de winter en de gaten zijn scherp geslepen.

Wat is je werpgewicht en wil je kunnen smijten met pva enzo + 100gr lood?
Wil je vis hard kunnen blokken op afstand en uit de boot drillen?
Dit is handig voor andere mensen om je een advies te kunnen geven.

De Armalite MK3 is niet een goede boothengel ;-)

Succes!Like
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
thanks PatricS is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 25-8-2015(UTC), Patrick Wolters op 25-8-2015(UTC)
Patrick Wolters  
#5 Gepost : dinsdag 25 augustus 2015 13:56:31(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Thnks patric s daar heb ik wat aan en niet een comment van neem sportex want ..... denk dat sportex ook n beetje achterop bij de rest is geraakt en vraag me ook af of degene die me dat aanraad ooit een hengel van century in handen heeft gehad.
Mijn gevoel zegt ook de fbs alleen twijfel ik nog welke de 2.75 of de 3.5 , ook de c2 vindt ik erg mooi maar daar hangt wel weer n heel ander prijskaartje aan.
Ik vis meestal binnen de 80 meter range met loodgewichten rond de 100 gram alles boven de 80 meter zou ik toch uitroeien met de boot.
Met vissende groet patrick
remon v wanrooij  
#6 Gepost : dinsdag 25 augustus 2015 17:27:42(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Sportex loopt net voorop op de rest met hun blanks.. Zoals de carbon kruiswikkelringen. En wat de meeste niet weten is dat er een heleboel hengelbouwers, waaronder ook grote bedrijven gebruik maken van de blanks van sportex en dan daar hun eigen ding mee gaan doen.
Ik zie nergens en ken niemand die niet te vrede is over sportex.. Ik vis met 2,5lb en andere stokken van 3.5lb, waaronder bijv. die ven Century en free spirit kunnen niet tippen aan de kracht onderin de hengel. Ik weet 100% zeker dat ik de stokken van Century door midden trek. Heb ze op de beurs in mijn handen gehad, krom getrokken en de boel begon al met kraken. Dat zal je met sportex niet lukken.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Patrick Wolters  
#7 Gepost : dinsdag 25 augustus 2015 19:33:47(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Remon ik hoor wel n hoop over de slechte lak op de sportexhengels van tegenwoordig.
De autoclave techniek waarmee de blanks van century gebakken worden spreekt mij behoorlijk aan is ook maar een in iig europa met deze techniek.
Ik zeg niet dat sportex niks is maar ik neig toch naar de century.
Kan me ook niet vinden in t verhaal dat je de century kapot zou trekken want denk als dat je lukt je de vis ook al aan gort hebt getrokken.
Maar ik ga zeker niet over 1 dag ijs en zal dr ook zeker op letten bij aanschaf.
Als ik t goed heb zit er bij mij in de buurt n winkel die alle sportex hengels op voorraad heeft dus zal ook daar is n bezoekje brengen.
Praat toch over n prijs rond de 400€ per hengel die ik als budget aan wil houden dus zal alle opties openhouden.
Maar op dit moment neig ik naar de century fbs 3.5 lbs thnks voor je input.
Mvg Patrick
remon v wanrooij  
#8 Gepost : woensdag 26 augustus 2015 17:48:36(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Ik heb sportex, mijn vismaten ook allemaal en hebben geen van alle last van lak schade. Ook op lak schade heb je gewoon 10 jaar garantie.. Maar de meeste schades komen door het verkeerd ( de hengel delen tegen elkaar aan ) vervoeren. Maar dat is bij alle hengels en daar geeft niemand garantie op. Ik had het zelfde budget echter blijf ik bij sportex hangen. Scheelde me zeker 200 euro per hengel maar heb er meer power voor terug gekregen. Je zegt zelf dat je niet ver wilt gooien en toch reserve wilt en een mooie actie.. Waarom ga je dan voor 3,5lb? totaal overbodig, veel te zwaar. Ik gooi met mijn 2,5lb ook makkelijk 80 meter en weet zeker dat de actie in de top beter is, en de kracht onderin de hengel sterker dan de hengels die jij op het oog hebt.. Probeer het zelf als ze hem hebben liggen. Morion 2,5lb
z2h-productions
Patrick Wolters  
#9 Gepost : maandag 31 augustus 2015 17:47:38(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Het wordt waarschijnlijk geen van de 3.
Ga morgen kijken voor n setje 2e hands cjw stokken.
Als die bevallen dan worden dat ze.
Gaat om de Mac's brother.
Toevallig iemand bekend mee?
Mvg Patrick
Patrick Wolters  
#10 Gepost : woensdag 2 september 2015 09:00:59(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Gister wezen kijken bij de cjw mac brothers en deze gaan t worden.
wat n geweldige hengels zijn dat daar kan geen fabriekshengel tegenop.
volgende week haal ik ze op als ik de cash compleet heb.
DavidT  
#11 Gepost : woensdag 2 september 2015 17:36:28(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Als je het over parabolische hengels hebt, zit je nu goed. Heel lang geleden heb ik een set Mac Brothers zelf afgebouwd. Jaren plezier van gehad en eigenlijk met spijt verkocht. Daarna heel veel Engelse hengels gehad die met de tijd alleen maar harder worden en nu weer terug bij Hollandse custom built hengels.

De Armalite komt een beetje in de buurt van een parabolische hengel maar is niet meer de parabolische hengel van vroeger.

De FBS met de groen/bruine blank was een fijne hengel om mee te drillen maar ook niet echt parabolisch. Tegenwoordig is het een kneiterharde stok.

Je hebt een uitstekende keuze gemaakt als je een parabolische hengel het belangrijkst vindt.

De afstand die je kan werpen wordt wel bepaald door o.a. het loodgewicht. Of je dan de juiste hengel hebt om te werpen, weet ik niet. 80 Gram en een boilie moet prima lukken.

Veel plezier ermee.
Say hello to my little friend
thanks DavidT is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Patrick Wolters op 3-9-2015(UTC)
Patrick Wolters  
#12 Gepost : donderdag 3 september 2015 05:40:25(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Ga ik ook zeker geen spijt van krijgen David.
Kan ook niet w88 om ze op te kunnen halen.
Ook de service van cor is top hij heeft me al veel advies gegeven ondanks dat ik de hengels 2 e hands koop hij wil ze zelfs kosteloos even grondig nalopen voor me.
Tis n gouwe kerel!!!
En voor langere afstand gebruik ik zwz de boot dus werpkannonen heb ik niet nodig.
Mvg Patrick

Bewerkt door de gebruiker donderdag 3 september 2015 05:42:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.