logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Roeland  
#1 Gepost : woensdag 26 augustus 2015 20:08:16(UTC)
Roeland

10 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 20 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Beste karpervissers,

Ik ben opzoek naar een nieuw setje beetmelders,mijn eisen zijn dat de beetmelders een ontvanger moeten hebben en op toon, gevoeligheid en volume instelbaar moeten zijn ook moeten ze tegen water kunnen en een bereik van 100 meter of groter hebben.

Nu heb ik al twee setjes op het oog:

Piet Vogel Bite Alarm Set 3+1, 79,95 euro http://www.hengelsport-shop.com...l-bite-alarm-set-31.html

Sebone Radar Set 3+1, 74,95 euro http://www.hengelsport-shop.com...sebone-radar-set-31.html

Over de beide beetmelders kan ik helaas niet veel vinden. De sebone beetmelders zijn volgens mij remakes van de jrc radar ds beetmelders. Hierdoor ben ik wel benieuwd naar de kwaliteit van deze set. Van de pietvogel set weet ik wel dat deze waterdicht is en een bereik van + 100 meter heeft.

Misschien kan iemand mij hier meer over vertellen of heeft iemand een andere suggestie dan hoor ik het graag!

Gr. Roeland

Bewerkt door de gebruiker woensdag 26 augustus 2015 20:10:55(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
whitey  
#2 Gepost : woensdag 26 augustus 2015 21:11:48(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Roeland,

Dan zijn de beetmelders van Markerworld volgens mijn bescheiden mening een goede keuze voor jou, http://www.markerworld.nl/c-2282295/beetmelder/

Markerworld is ook sponsor van CF, en uit ervaring kan ik je zeggen dat de service TOP is.

Suc6 alvast.Like
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
Roeland op 27-8-2015(UTC), Erwin Krijgsman op 29-8-2015(UTC)
Roeland  
#3 Gepost : donderdag 27 augustus 2015 16:12:56(UTC)
Roeland

10 ponder

Man
Nederland

@whitey, heb je zelf ook ervaring met deze beetmelders? Er staat in ieder geval een duidelijke beschrijving bij en ze hebben een goed bereik dus daae zit zeker weten wel wat tussen!!
whitey  
#4 Gepost : donderdag 27 augustus 2015 16:27:51(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Eerst geschreven door: Roeland Ga naar gequote bericht
@whitey, heb je zelf ook ervaring met deze beetmelders? Er staat in ieder geval een duidelijke beschrijving bij en ze hebben een goed bereik dus daae zit zeker weten wel wat tussen!!

Roeland, nee geen ervaring mee, maar wel enkel goeds over gehoord, ik heb me meer gebaseerd op uw prijsklasse, ik heb daar ooit een tent gekocht en de dag erop reeds geleverd in België, vandaar dat ik zei dat de service er top is, een pb naar Erwin Krijgsman zou je ook verder helpen, hij is eigenaar van Markerworld.

suc6 alvast

PS. efkes vergeten, ik gebruik de solars van JRC, maar kon die u niet aanbevelen, wegens te ver boven uw budget.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 27 augustus 2015 16:29:49(UTC)  | Reden: !!aanvulling!!

Roeland  
#5 Gepost : donderdag 27 augustus 2015 16:39:01(UTC)
Roeland

10 ponder

Man
Nederland

Oke bedankt voor de tip! Ja dat ligt inderdaad ver boven mijn budget. Goed om tw horen dat de service goed is Like
HarryO  
#6 Gepost : donderdag 27 augustus 2015 19:47:18(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Roeland
Mocht je voor een setje van Markerwold gaan, neem dan niet de BM 1-3 RGB (79,95) of de BM 1-4 AC. (94,95)
Deze beetmelders moet je bij regen een "hoedje" op zetten omdat ze niet waterdicht zijn.
Verder zijn het prima beetmelders, alles instelbaar en een dubbele toon bij een inkomer.
Ook zit er een range tester op. Mocht je een wandeling maken naar een mede visser kun je testen of je nog binnen het straalgebied van de zender bent. Maar zoals gezegd, en dat is heel jammer, niet (regen) waterdicht.

Wat ik je zeker ook niet zal aanbevelen zijn de beetmelders van X2 (setje van 3 voor ca 100 euro)
zien er leuk uit straalgebied van de zender is groot.
Maar 1 biepje van je beetmelder geeft zeker 3 tot zes biepjes op je ontvanger. En, geloof mij, daar word je echt tureluurs van.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Roeland op 27-8-2015(UTC)
Roeland  
#7 Gepost : donderdag 27 augustus 2015 20:17:53(UTC)
Roeland

10 ponder

Man
Nederland

@HarryO is de MarkerWorld BM 3-3RGB (Rood, Groen & Blauw) voor 84,95 dan wel (regen) water dicht? zo lijkt het wel te staan in de beschrijving.
HarryO  
#8 Gepost : vrijdag 28 augustus 2015 23:26:48(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Durf ik niet te zeggen Roeland.
Het setje BM1-3RGB gekocht via CarpControl en daar stond toen ook bij waterdicht.
Daarmee bedoelen ze Ip55 en dat is spatwater dicht. Maar bij een fikse regenbui begonnen ze vanzelf piepjes af te geven.En bij een run hoorde ik niets. (gelukkig zag ik het nog op tijd)
Zodra ze er bij durven te zetten Ip65 heb je pas een echt waterdicht setje.
Hier in dit kikkerlandje regent het veel, dus zou je, of een duurder setje moeten kopen dat wel
(regen) waterdicht is. (setje van X2 is dat wel maar dan zit je met die vervelende piepjes)
Of je neemt een paar petflesjes van 1 ltr snij er de bodem er af, maak er aan twee zijden een sleuf in waar je hengel door kan en bevestig aan de dop een touwtje drie-vier keer zolang als het flesje. zet het bij regen over je beetmelder en bevestig het andere eind van het touwtje onder je beetmelder.
Bij een aanbeet kun je gewoon je hengel opnemen het touwtje spant en trekt het flesje van je hengel.
Is minder mooi, maar ach wie komt er bij regen nou kijken.
Dat is ook het enige nadeel aan de set BM1-3RGB. Heb het nu al 4 jaar en gebruik het nog steeds (als het niet regent)
Als jij het setje BM3-3RGB mooi vind zou ik gokken of het spatwater dicht is.
Al helemaal als er bij staat waterdicht.
Krijg je ze binnen meteen opstellen in de tuin en beregenen met de tuinslang, moeten ze toch een half uurtje tegen kunnen dacht ik.
Als de service zo goed is als Whitey zegt, ik geloof hem direct, nemen ze het terug.
Geeft die set ook bij een inkomer twee verschillende tonen en heeft die ook een range tester?
thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Roeland op 29-8-2015(UTC)
Roeland  
#9 Gepost : zaterdag 29 augustus 2015 15:46:03(UTC)
Roeland

10 ponder

Man
Nederland

MarkerWorld BM 3-3RGB (Rood, Groen & Blauw)
Artikel 28 van 36
MarkerWorld BM 3-3RGB (Rood, Groen & Blauw)
MarkerWorld BM 3-3RGB (Rood, Groen & Blauw) MarkerWorld BM 3-3RGB (Rood, Groen & Blauw)
€ 169,95
€ 84,95
(inclusief 21% BTW)
Aantal
Voeg toe aan winkelwagen
Overzicht
BM 3-3 Rood, Groen & Blauw. Deze sets worden compleet en werkend (getest) geleverd.

Handleiding MarkerWorld BM3 serie.
Ontvanger:
Plaats de 9v batterij, let goed op de + en -. De ontvanger gaat na het plaatsen van de batterij automatisch aan. Door toets 1 wat langer ingedrukt te houden gaat de ontvanger uit, wederom ingedrukt houden om aan te schakelen. Het volume kan in 8 stappen ingesteld worden, inclusief stil (trilstand) en wordt aangegeven op de speed line (4). Toets 2 is om het volume te verhogen, toets 3 om te verlagen. Het bereik van de ontvanger is ongeveer 200 meter in omstandigheden zonder storende elementen (muren, zendmasten, bomen enz.)
Door toets 1 nog een keer even in te toetsen gaat de groene LED branden (5). Dit is de test mode. Alle zenders die aan staan zullen op ontvangst getest worden en de gekleurde LED`s (6) zullen even oplichten. Op de speed line (4) wordt ook de run aangegeven. Van beneden naar boven voor een normale run, van boven naar beneden voor een drop back. De onderkant is vlak zodat rechtop kan staan. Tenslotte wordt de ontvanger geleverd met een draagkoord, makkelijk om hem op te hangen.
Zenders:
Plaats de 9v batterij door het schuifje aan de achterkant te verwijderen en weer goed te sluiten. Bij plaatsing van een batterij gaat de zender gelijk aan. Door toets (1) 2 seconden ingedrukt te houden gaat de zender in eerste instantie naar de nachtverlichting, door deze toets nogmaals langer ingedrukt te houden zet je de zender uit. Wanneer de zender aangezet wordt zal er een geluidssignaal klinken de witte LED 2 knipperen. Met de zelfde toets regel je het volume in 8 stappen. Stand 1 is geluid uit, 8 is maximaal. Door toets (2) telkens even in te drukken verander je de toonhoogte, ook deze is in 8 stappen te verstellen. Toets (3) is om de gevoeligheid in te stellen. Wanneer er slechts 1 LED aanstaat zal de gevoeligheid zeer hoog zijn, bij weergave van allen staat de zender op de minst gevoelige stand. Ook hier zijn in totaal 8 standen. Alle instellingen worden dus op de running-LED (4) aangegeven en opgeslagen. Wanneer de batterij losgekoppeld wordt zijn de instellingen uit het geheugen. De running-LED geeft dus alle instellingen weer en zal bij een aanbeet ook “lopen”. Bij een terugzwemmer van boven naar beneden, bij een run van beneden naar boven.
Door toets 1 nogmaals ingedrukt te houden gaat de zender in “nachtstand”. De blauwe LED brand op de zender (5), echter alleen wanneer het donker is. Achterop de zender zit een daglichtsensor (7) die er voor zorgt dat bij voldoende licht de nachtverlichting LED automatisch uitschakelt en bij onvoldoende weer aan. Onder de blauwe nachtstand Led zit de witte nagloei LED (6). Deze zal 15 seconden branden na een beetsignaal. Dit signaal staat ook op de swinger/hanger aansluiting, dus ook de verlichting in deze beetmelders zullen oplichten wanneer de beetmelder LED of nagloei LED in werking is.
Rechts onder de beetmelder zit een 2.5mm aansluiting voor verlichte swingers of hangers. Deze aansluiting is schuin geplaatst zodat alle tag`s gebruikt kunnen worden en je dus geen last hebt van het stekkertje bij plaatsing. De zenders zijn rondom voorzien van een rubber bescherm ring. Deze maakt de zenders minder stoot en regenwater gevoelig.

De BM3 serie is zo afgesteld dat 1 piep op de zender ook 1 piep op de ontvanger is. Dit is een dubbeltoon die verschillend is voor een oploper en een drop back. Wij leveren de BM3 serie inclusief batterijen. Deze zijn niet van geweldige kwaliteit maar zullen zeker voldoen om de apparaten te testen en een korte sessies mee te vissen. Momenteel hebben wij Duracell batterijen los in de aanbieding, dus is het verstandig er gelijk wat reserve bij te bestellen. De complete set wordt in een box van goede kwaliteit geleverd. Wanneer je de set niet gebruikt is het te adviseren alles hierin op te bergen en de batterijen eventueel los te koppelen.
De set is regen- of spatwater dicht. Dat betekent dat dit set onder alle weersomstandigheden te gebruiken is. Het set is niet waterdicht. In de praktijk zijn dit slecht enkele sets en deze verkeren in een andere prijsklasse.

De garantie termijn is 12 maanden en wij houden het mail verkeer aan als garantie bewijs. De 12 maanden gaan in vanaf ontvangst per post of ophalen. Garantie wordt verstrekt op technische mankementen.
Rest ons nog je heel erg veel plezier toe te wensen met de aankoop en af te sluiten met: Vang ze!
Met vriendelijke groet,

Dit is de beschrijving bij die zet harryO. Dus ik ga er van uit dat ie regenwaterdicht is.
whitey  
#10 Gepost : zaterdag 29 augustus 2015 16:08:19(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Roeland,

Stuur gewoon een mailtje of PB naar Erwin Krijgsman, das de eigenaar van Markerworld, http://www.carpfeeling.c...977_Erwin-Krijgsman.aspx

Hij zal je wel met raad en daad bijstaan, en u meteen kunnen bevestigen welke beetmelders van het merk Markerworld wel/of niet 100% waterdicht zijn.

suc6!
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Erwin Krijgsman op 30-8-2015(UTC)
Roeland  
#11 Gepost : zaterdag 29 augustus 2015 16:35:23(UTC)
Roeland

10 ponder

Man
Nederland

Ik heb een mailtje verstuurt whitey! Dus dan moet het goed komen!
HarryO  
#12 Gepost : zaterdag 29 augustus 2015 22:48:10(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Patrick
Ik denk niet dat Markerwold of welke andere aanbieder van beetmelders onder de 100 of zelf 200 euro waterdichte beetmelders heeft.
Ze zullen zeker beetmelders hebben die een fikse regen bui kunnen doorstaan. Maar zoals ik al eerder aangaf dat werd ook gezegd van het setje BM1-3 RGB. Maar die had ik gekocht bij CarpControl. (heb toen geen aanspraak gedaan op garantie, dus wil ik de firma niet aanvallen, constateer alleen een feit)

Dus als Roeland straks advies krijgt over een setje in zijn prijsklasse dat die regenwater dicht zijn, en ze zijn het niet
verwacht jij dus dat de service zo goed is dat Markerwold deze terug neemt.

Roeland
Het setje dat jij beschrijft de BM3 serie heeft dus ook een range tester en geeft ook een dubbele toon aan bij een inkomer.
Eigenlijk het zelfde als de BM1 serie.
Het enige overbodige op deze beide serie beetmelders zijn de looplichtjes bij een run of inkomer, deze mogen ze wat mij betreft weglaten
scheelt weer in energie verbruik evenals de mogelijkheid van verlichte beetmelders.
Je bent aan het vissen en niet op een Kermis Angel
Eigenlijk is het eerder hinderlijk als je midden in de nacht een run krijgt en je naar die toch wel felle lampjes toe moet lopen
ze geven je geen (loop)licht maar verblinden wel een beetje.

suc6 bij je aankoop

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 29 augustus 2015 22:49:45(UTC)  | Reden: a

Erwin Krijgsman  
#13 Gepost : zondag 30 augustus 2015 00:01:09(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Mag ik even reageren.
Aan de Hr Harry O:
Wanneer een andere firma een set verkoopt die op de BM1-3 lijkt... wil dat niet zeggen dat het `t zelfde set is.
Wij zetten er ook niet bij dat het set waterdicht is, wij schrijven regen en spatwater dicht. Dat is juiste informatie
en wij zijn niet verantwoordelijk voor wat andere bedrijven bij een set schrijven.
Waterdicht zijn er naar mijn weten maar 2, ATT en Carp Sounder.
Het is m.i. onzin om te schrijven dat wanneer de service goed is het set terug genomen moet worden.
U zou daar eerder aanspraak op kunnen maken bij de firma waar u hem gekocht heeft, omdat volgens uw schrijven,
deze firma onjuiste informatie heeft verstrekt. In 5 jaar hebben wij dit set nog nooit terug hoeven nemen.
Ten slotte... de running LED`s van de BM1 serie zijn uit te schakelen zijn. Gaat inderdaad niet met alle sets die op
de BM1 lijken!

Mail van Roeland is inmiddels beantwoord.
Mvg Erwin

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
thanks Erwin Krijgsman is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 30-8-2015(UTC), Roeland op 30-8-2015(UTC)
HarryO  
#14 Gepost : zondag 30 augustus 2015 08:18:08(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Erwin
Ik denk dat je mijn antwoorden niet goed gelezen hebt of verkeerd uitlegt.
Ik heb er altijd bijgezegd dat ik deze set bij een andere firma gekocht heb en ook heb ik nergens vermeld
dat IK bij uw firma aanspraak op garantie zou willen hebben.
Zelfs ik weet dat als ik bij bv. de Firma Jansen een Mercedes koop, ik bij de Fa Jansen moet zijn voor de garantie
aanvraag en niet rechtstreeks bij Mercedes.

Uit uw antwoord maak ik op dat er imitatie setjes in de handel zijn en dat ik die mogelijk gekocht zou hebben.
Dit laatste is denk het geval omdat nergens in de,overigens gebrekkige, uitleg stond hoe je de leds evt. kunt uitschakelen.
NB. In de gebruiksaanwijzing van deze set, (heb ik later van internet geplukt, volgens mij van uw site maar daar doe ik geen eed op.) stond niets over het uitschakelen van de leds. Ook niet in de internet versie.

Ook heb ik voor zover ik mij kan herinneren nooit gezegd dat uw beschrijving qua waterdichtheid niet klopte. Altijd heb ik de naam van CarpControl er bij gezet. Zelf bij deze firma heb ik extra genoemd dat ik daar GEEN aanspraak op garantie heb gedaan.
Bij elke mailing heb ik het verschil aangegeven tussen spatwater dicht (IP55) en waterdicht (IP65 (en hoger))

Whitey roemde in zijn eerste reactie al over uw garantie, en leest u mijn reactie hierop maar na, daar heb ik vermeld dat ik niet twijfelde aan zijn woorden.

Ik vind het netjes dat u reageert in deze topic maar vind het jammer en onterecht dat u denkt dat ik uw Firma of beetmelders in diskrediet zou willen brengen. Wij hebben nog geen zaken gedaan dus kan ik daar niet over oordelen.
Wederom leest u mijn antwoorden maar na, daar heb ik letterlijk gezegd na 4 jaar deze set nog steeds te gebruiken (alleen niet als het regent)

tot slot nog een advies.
Op uw site zou ik zeker melding maken van het feit dat er imitaties van bepaalde setjes in de handel zijn.
Het is hier dat ik er iets van verneem.

Roeland  
#15 Gepost : zondag 30 augustus 2015 11:25:05(UTC)
Roeland

10 ponder

Man
Nederland

Nog bedankt voor de snelle reactie Erwin! En mijn keuze is nu wel definitief denk ik, dus dat wordt die set van markerworld.
whitey  
#16 Gepost : maandag 31 augustus 2015 14:53:03(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Eerst geschreven door: Roeland Ga naar gequote bericht
Nog bedankt voor de snelle reactie Erwin! En mijn keuze is nu wel definitief denk ik, dus dat wordt die set van markerworld.

Roeland: laat ze maar knallen, ik bedoel "fluiten"! Like
Roeland  
#17 Gepost : maandag 31 augustus 2015 16:20:54(UTC)
Roeland

10 ponder

Man
Nederland

Dat moet goed komen whitey!!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (7)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.