logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Gies  
#1 Gepost : donderdag 20 augustus 2015 18:46:37(UTC)
Gies

15 ponder

Man
België

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Beste mensen

Ik was gisteren gaan (roof)vissen met m'n spinhengeltje (waar ik overigens ook mee pen), maar het viel me op hoe broos m'n lijn is geworden. Jullie zullen misschien raar opkijken als ik zeg dat de lijn al ongeveer 7 jaarShhh op de spoel zat maar zolang ik niks merkte dat de lijn broos werd zou ik ook geen nieuwe opspoellen (ik bewaarde de hengel altijd in de kelder in het pikdonker). Maar omdat ik gisteren 2 spinners het kanaal in heb gesmeten zonder dat er nog lijn aan hing had ik toch een licht vermoeden dat het wel eens tijd werd voor nieuwe lijn. Ik heb nog een klos nylon lijn liggen van 0,25mm, zou ik deze er op zetten (een beetje als allround hengeltje)? Maar hoe moet je eigenlijk een lijn tegoei opspoelen? Ik had al gehoord van de klos in een emmer water leggen en dan binnenspoelen, maar ik hoorde dat dit schimmel kon opleveren. Wat kan je nogal doen om je lijn op een veilige manier op te spoelen?

sorry dat dit niet echt over karpervissen gaat maar ik denk toch dat de manier van lijn opspoelen wel overal hetzelfde zou zijnSchamen .
met vriendelijke groeten
Gies
Vissen is zoeken!!
Sponsor
whitey  
#2 Gepost : donderdag 20 augustus 2015 19:01:30(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Gies,

Op uw vraag ga je waarschijnlijk uiteenlopende antwoorden krijgen, ieder zal wel zijn eigen manier hebben om zijn molens van nieuwe draad te voorzien, dat gaat dan gaan van laten spoelen in de winkel tot zelf uitproberen.....wat de meeste voldoening heeft.

Jaren terug heb ik ze ook laten spoelen in de winkel, dan heb ik het maar zelf geprobeerd, en een paar keer herbegonnen natuurlijk, een fout die velen maken is dat ze teveel draad op hun molen spoelen, met de bekende "pruik" tot (1 van de) gevolg(en)

Ik heb onderstaand adres al es eerder gepost, en zo doe ik het ook thuis: http://www.karpervissers...lens-opnieuw-volspoelen/

suc6 alvast!
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 20-8-2015(UTC)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.