Whitey
Om op jou topic terug te komen over wat te doen in je verlof.
Tja .....ik zou hier 4 A4tjes vol kunnen pennen. Ik heb 365 dagen per jaar (soms 1 meer) verlof.
Moet eerlijk bekennen dat heel veel van deze tijd word besteed aan vissen.
Heb sinds kort het nachtvissen herontdekt dus daar geniet ik nu ook weer van.
Maar deze hobby slaat zo'n enorm gat in mijn besteedbaar vermogen, dat ik maar weer ga werken.
Dus heb ik maar een baantje aangenomen voor twee dagen per week.
Er zit echter 1 maar aan. Het is vrijwilligerswerk.
Wel een goed betaald werk. Ik verdien er 60 euro per maand mee.
Wat vroeger mijn uurloon was is nu mijn maandloon|_
Maar ach ik ben van de straat.
Als je werkt verlang je naar je pensioen maar na een paar maanden verlangde ik alweer naar werk.
Toen ik pensioneerde heeft mijn vrouw meteen alle geraniums weg gedaan, zodat we daar niet achter kunnen gaan zitten.
Op dit moment is het dus zo dat ik 5 dagen van de week mijn normale "werk" doe. (pensioneren)
en twee dagen vakantie, of zoals jij het noemt, verlof heb.
Maar ook tijdens mijn "verlof" ben ik met vissen bezig.
Ik doe vrijwilligerswerk bij een kringloop bedrijf, waar ik alle elektrische/mechanische spullen controleer op bruikbaarheid en waar nodig repareer. (dat is mijn andere hobby dus vandaar dat ik dat werk doe)
Daar komen nog wel eens leuke dingen binnen die bruikbaar zijn voor mijn vishobby.
Voor mijn draaihobby bv. een keukenmachine om boiliemix te maken een blender en een koffiemolen om van alles fijn te malen.
Frituurpan en stoomapparaatje voor het koken/stomen van die bolletjes. elektrische koelbox 220V 12V en gas. met vrieselement in de box. elektrisch vleesmolentje voor de boilieworsten.
Moet deze dingen wel kopen maar al bij elkaar was het nog geen 15 euro.
Mensen doen spullen weg die het niet meer doen, kijken niet wat het is. zoals bij die koelbox. twee schroefjes waar het koelblok mee bevestigd was op het vrieselement waren los gelopen. even aandraaien en hij doet het weer. keukenmachine maakte veel herrie even openmaken smeren en weg herrie.