logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
AppieHeijn  
#1 Gepost : dinsdag 7 juli 2015 15:17:01(UTC)
AppieHeijn

Nieuwe uitzetting

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Hallo,

Heeft iemand ervaring met deze bewaarzak?
http://www.spro.nl/EN_GB...gy-sezzion-keepsack.html
UserPostedImage
Strategy Sezzion Keepsack

Ziet er mijn inziens wel degelijk uit:
+ marker
+ 2 banden eronder door
+ ritsvergrendeling
+ formaat

En niet minder belangrijk ook gunstig geprijsd. Vraag me alleen af of er ook een fatsoenlijke "tas" bij zit. En uiteraard of iemand ervaringen met deze zakjes heeft.

Uiteraard ben ik op de hoogte van de beperkingen en nadelen van een bewaarzak. Angel

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 juli 2015 15:19:53(UTC)  | Reden: + merk en model (zoek)

Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : dinsdag 7 juli 2015 19:45:00(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Beste
Als je nu zonodig een vis wil in aan bewaarzak steken doe het dan zo veilig mogelijk zo een strategy zak kan gewoon met vis en zak gewoon naar de bodem zinken met alle beschadigingen van dien , de vis kan gewoon op een steen gaan liggen en zich ernstig kwetsen.
Daarom raad ik zoiets aan ik heb die ook en ze voldoen prima, ik gebruik hem enkel om een vis in te steken om mijn fototoestel eventueel klaar te zetten indien nodig zak drijft vanzelf en de vis zit veilig.(kost wat maar dan heb je ook wat)
http://www.pacificpeche....cocoon-weight-sling.html ze bestaan nog van andere merken maar ik vindt dat één van de betere.
MVG Lorenzo
AppieHeijn  
#3 Gepost : dinsdag 7 juli 2015 22:31:04(UTC)
AppieHeijn

Nieuwe uitzetting

Bedankt voor je reactie,
Waar ik vis is een zandbodem met hier en daar wat wier. We lopen hier zelf ook op blote voeten. Uiteraard wel goed dat je het mede deelt! Op vakantie zal het wel lastiger worden en zal ik onderstaande gebruiken welke ik doorgaans ook gebruik in NL.
UserPostedImage
Echter voor de uitzonderingen dat de karper iets langer moet zitten wil ik een betrouwbare bewaarzak. Heel veel geld daar aan uitgeven wil ik niet omdat ik het toch nauwelijks gebruik.
Maxweasel  
#4 Gepost : zondag 12 juli 2015 09:42:43(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
In mijn ogen is er slechts 1 manier om een karper, ook voor iets langere periode (Bij mij is de regel meestal nooit langer dan 5u), te bewaren. En dat is zoals Lorenzo al zei een degelijke sling.

Persoonlijk vind ik de Trakker Sanctuary XL Retention Sling zowat de enige correcte sling, al zijn er nog wel een paar.
thanks Maxweasel is 1x bedankt voor deze nuttige post.
AppieHeijn op 13-7-2015(UTC)
AppieHeijn  
#5 Gepost : zondag 12 juli 2015 20:15:01(UTC)
AppieHeijn

Nieuwe uitzetting

@Maxweasel
Deze blijft drijven als ik het goed heb. Je leest echt compleet verschillende zaken omtrend dit onderwerp. Er zijn er ook vele die zeggen dat die retention slings, het woord zegt het al voor korte tijd is om je camera klaar te zetten. Als motivatie geven ze aan dat de vis net onder het oppervlakte verblijft en niet naar een wat diepere waterlaag kan gaan. met een "normale" bewaarzak zou dit wel enigszins mogelijk zijn. Echter kom je dan weer te zitten met eventuele scherpe delen op de bodem.

Bij mij gaat het ook om max 4-5 uur bewaren. En dan alleen ook voor de echt mooie vissen.
Maxweasel  
#6 Gepost : maandag 13 juli 2015 06:09:11(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Die Strategy blijft idd drijven. Je vis heeft steeds alle vrijheid die hij moet hebben, zowel voor kieuwen als voor vinnen, de sling heeft een zeer goede doorstroming en is vrij diep waardoor de vis niet in de rechtstreekse toplaag van het water hangt. Sinds dat ik er zo een paar heb gebruik ik enkel en alleen nog een zak als het echt nodig is. Maar ik heb altijd bang bij een zak dat ik een dode karper uit het water ga tillen, slaap dan amper en ga bijna elk uur controleren. In de sling heb ik het volste vertrouwen Blij
AppieHeijn  
#7 Gepost : maandag 13 juli 2015 17:38:06(UTC)
AppieHeijn

Nieuwe uitzetting

De strategy blijft niet drijven Knipoog De trakker daarentegen WEL, beide hebben voor en nadelen blijkt wel weer. Ik denk dat ik toch zo'n trakker ga halen, een vergelijkbare strategy bewaarzak heb ik al en zou ik incidenteel kunnen gebruiken op diep water.
Maxweasel  
#8 Gepost : maandag 13 juli 2015 19:07:20(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Lol, idd, foutje Blij Ga je geen spijt van hebben!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.