logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
RonG  
#1 Gepost : maandag 18 mei 2015 15:40:02(UTC)
RonG

5 ponder

Bedankjes: 3 keer
Hallo,

Heb het topic maar aangepast gezien het feit ik niet goed heb gekeken dat er al een topic over is.
Maar zo te zien heeft iedereen daar weer een andere mening over. Ik was kort samen gevad op zoek naar een boot met fishfinder.
Nou wou ik voor de nanotec voerboot gaan voor 400 (2014) gezien het feit ze alleen de besturing hebben veranderd volgens de verkoper. Maar zie dat de bood dus geschikt is voor fishfinder, echter vragen ze nogal wat voor het erin zetten.
Bestaat er geen 1tje die je er zelf makelijk op kunt zetten. Kan ik de boot vast kopen zet ik er later wel een fishfinder in. Anders ga ik maar voor 1 van die aanbiedingen waar ze ze voor je inbouwen, maar vind dat nogal prijzig.

M.V.G.

Ron

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 mei 2015 18:42:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : maandag 18 mei 2015 21:35:49(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Tja fishfun.nl heeft een opbouwsysteem http://www.fishfun.nl/in...uw-fishfinder-set-detail (die wordt gewoon met velcro aan de buitenkant van de boot bevestigd.)
Op marktplaats staan er ook een paar moet je maar eens opzoeken. MVG Lorenzo

HarryO  
#3 Gepost : maandag 18 mei 2015 22:21:24(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Hoe handig ben je.
Een fishfinder inbouwen is niet zo moeilijk als het lijkt.

http://www.fishfun.nl/im...GNQ0vWlCJ0lMpPgs8Qa5WFX9

Dit is een voorbeeld hoe makkelijk het eigenlijk is.
Alleen zijn ze vergeten te vermelden dat tussen punt 10 en 11 even de siliconen spuit gebruikt moet worden
aan de onderkant, rondom het geboorde gat. idem bij de antenne doorvoer.

Maar nogmaals hoe handig ben je zelf.

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 mei 2015 22:26:04(UTC)  | Reden: a

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Jeroen84  
#4 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 07:18:19(UTC)
Jeroen84

30 ponder

Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Bedankt voor de link Harry Like
Hier kan ik ook wel wat mee Blij
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
RonG  
#5 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 15:15:01(UTC)
RonG

5 ponder

Bedankt voor de reacties.

@lorenzo, bedankt voor de link maar zo te zien kan ik dan nog beter dit doen of zie ik iets over het hoofd?
http://www.fishfun.nl/in...inbouw-fishfinder-detail

Dan dan is dit goedkoper want nieuw bootje kost 479,- en dit ding (rf15 fishf.) kost los 475,- en word samen aangeboden voor 880,- in die link hierboven. Als je het los koopt zou dat dus 479,- (voor de nieuwe nanotec dan maar...) +475 voor de rf15 = 954 euro en dan moet je het er zelf nog in elkaar zetten, i.p.v. 879 euro.

@HarryO, bedankt voor je reactie. Opzich ben ik wel redelijk handig ja.
Maar is dat een uitleg voor de meeste bootjes of voor een 1 bepaald bootje/merk? Zie het al is een v.b.

Ik zit nu alleen nog te twijfelen welke fishfinder.
Of 1 van deze 2 en dan de 200 of 300 versie: http://www.fishfun.nl/in....php/fishfinders/vexilar
Maarja dat bedoel ik dus zou dit zelf moeten lukken? Want bootje kost 479,- + 240,- euro voor de Vexilar Sonarphone T-Box SP200 is 720 euro, dan betaal je dus 80 euro voor de inbouw terwijl ze overal op hun site zetten dat het zo gefixt is beetje duur naar mijn mening. En bij die rf15 krijg je weer korting.

Dus wat is aan te raden?
Deze + deze los kopen en zelf knutselen? Kosten 720 euro i.p.v. 800,- ingebouwd. (als dit makelijk is in te bouwen gaat hier mijn voorkeur naar uit). Ben ik voor 720,- euro klaar i.p.v. 800,- euro voor die andere fishfinder i.c.m. de 2015 uitvoering.
- http://www.fishfun.nl/in...phone-t-box-sp200-detail
- http://www.fishfun.nl/in...erboot-model-2015-detail

Of gewoon voor deze gaan die dus blijkbaar wel gratis word ingebouwd?
http://www.fishfun.nl/in...inbouw-fishfinder-detail

Hoor graag jullie mening hier over, wat me overgens wel opviel is dat de verkopers elkaar het licht in de ogen niet gunnen, maar goed dat terzijde..

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 mei 2015 18:20:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

l-o-r-e-n-z-o  
#6 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 20:00:26(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Ron
Met je eerste keuze zie je misschien één iets over het hoofd als je een opbouw aanschaft kan je hem later ook prima op een rubberboot gebruiken,met een inbouw kan dat niet een voerboot achter je rubberboot trekken zou toch maar een belachelijk zicht zijn vind ikBreede lachd .
Die vexilar van fishfun zo ik niet doen om de volgende reden op de site van ff lees ik toch nergens dat die omgebouwd is dat wil zeggen een maximum bereik van 90 meter ,link komt van een andere site http://www.voerboot4u.nl...5/sonarphone-sp200-t-box zoek maar eens bij functies.
En aangezien hij dezelfde prijs heeft als die van fishfun ga ik er vanuit dat hij niet omgebouwd is ,ik heb trouwens nog nergens gelezen dat hij succesvol werd omgebouwd.
MVG Lorenzo
HarryO  
#7 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 20:21:58(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

De sonar phone ken ik persoonlijk niet maar de combinatie fishfinder telefoon spreekt mij niet zo aan.
Maar dat is een persoonlijke kwestie.
Als het voor jou niet uitmaakt wat het kosten mag, zou ik je aanraden de nanotec met fishfinder te nemen.
Ik heb meer vertrouwen in de rf 15 dan die sonar phone.
En 80 euro voor het inbouwen van een fishfinder is echt niet duur.
Als je uitgaat van een uurloon van 65 euro, en een uurtje ben je zeker bezig, daarbij komt nog de garantie die ze moeten geven op de inbouw.
Reken je andersom, krijg je nog geld toe als zij hem inbouwen. 475(fishfinder) en 480 (bootje) is 955 en ingebouwd kom je op 880. Dus door hem ingebouwd te kopen bespaar je 75 euro.

De link die ik bijsloot is de makkelijke versie. de rf 15 heeft een "eitje" voor de sonar en er zijn bootjes die (nog) geen plaats hebben voor een "eitje". Dus dan zou je ook zo'n uitsparing in je boot moeten maken. Dan spreek je al gauw over een halve dag werk.
RonG  
#8 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 22:21:58(UTC)
RonG

5 ponder

Oke bedankt voor je reactie en uitleg lorenzo

En jij natuurlijk ook HarryO, dan word het deze denk ik dan maar:
Voerbootje

Echter 1 ding snap ik niet:
De link die ik bijsloot is de makkelijke versie. de rf 15 heeft een "eitje" voor de sonar en er zijn bootjes die (nog) geen plaats hebben voor een "eitje". Dus dan zou je ook zo'n uitsparing in je boot moeten maken. Dan spreek je al gauw over een halve dag werk.

Wat bedoel je daar mee zon geel balletje die natuurlijk niet op het plaatje staat? En zou die man dat dan niet doen die hem ombouwd? Anders geef ik straks een smak geld uit blijkt dat ik nog wat moet doen, terwijl ik denk een kant en klaar bootje te kopen. Je koopt tenslote een omgebouwde boot met fishfinder erin.
En hier zie ik geen eitje bij degene die ik zou krijgen, dit is de RF15: http://www.fishfun.nl/in...set-rf15-compleet-detail
(echter zie ik hier de naam van dat bootje niet tussen staan, maar dat zal hij dan wel fixen, het is voor zover ik kan zien wel de gene die erop hoort te zitten volgens plaatje en adv.)

Dit de RF15E dat is een andere toch?
http://www.fishfun.nl/in...ebouwd-incl-eitje-detail

Je moet er wat voor over hebben een goed voerbootje..
Hoop dus dat dit niet nodig/n.v.t. is:
de rf 15 heeft een "eitje" voor de sonar en er zijn bootjes die (nog) geen plaats hebben voor een "eitje". Dus dan zou je ook zo'n uitsparing in je boot moeten maken. Dan spreek je al gauw over een halve dag werk.

Zou je daar nog 1 x uitleg over willen geven voor ik een hoop geld uit geef en het is een teleurstelling?
Alvast ontzettend bedankt voor je hulp zover Blijb

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 mei 2015 22:37:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

HarryO  
#9 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 22:45:06(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

http://www.fishfun.nl/in...rs/humminbird-fishfinder

Het is inderdaad het "gele balletje" zoals jij het noemt.
soms is het rond en soms, zoals in de link, lijkt het op een ei.
ikzelf heb een heel eenvoudige fishfinder. ééntje van 60 euro.
Deze hebben normaal een bereik van ca. 60 mtr.
Door het "eitje" te verbouwen, is het bereik nu meer de 250 mtr.
Mijn viper voerboot haalt dat niet eens. Blij
Op de foto die je plaatste zie je dit eitje niet, omdat deze onder de boot, in een uitsparing is geplaatst.
Wees gerust dit is zeker ook ingebouwd anders werkt de fishfinder niet.
Ik moet mijn zin toch aanpassen. Ik schreef de rf 15 heeft een "eitje"
Dit moet zijn De MEESTE rf 15 fishfinders hebben een eitje.
HarryO  
#10 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 22:56:30(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

heb ff gegoogled op rf 15 inbouw en kwam uit op deze. (jouw fishfinder)

http://www.fishfun.nl/in...set-rf15-compleet-detail

deze is uit de eerste link die ik plaatste, de makkelijke inbouw.
Zo te zien is de fishfinder aangepast en is nu dus een "half eitje" geworden.
Dat is veel makkelijker, hoeft er geen uitsparing meer in de boot gemonteerd te worden.
(Het deel dat in de uitsparing zou vallen is gewoon weggelaten)
HarryO  
#11 Gepost : woensdag 20 mei 2015 06:20:13(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Eerst geschreven door: Jeroen84 Ga naar gequote bericht
Bedankt voor de link Harry Like
Hier kan ik ook wel wat mee Blij

graag gedaan Jeroen. Blij

thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
RonG op 20-5-2015(UTC)
RonG  
#12 Gepost : woensdag 20 mei 2015 13:36:49(UTC)
RonG

5 ponder

Oke dan bedankt voor de uitleg en de hulp weer, wel raar dat ze dat eitje niet laten zien op die foto. Maar goed als hij het inbouwd vind ik het prima. Ga er denk ik maar gewoon naar toe, misschien is er wel een goedkoper alternatief fishfinder.
Want toen ik daar over begon wou hij dol graag dat ding met sonar phone erin zetten maar jullie zeggen ook al beter van niet en dat je dus beter wat anders kunt nemen en een hoop andere denken er ook zo over op het net. Is ook nog niet zo oud dus dan weet je maar nooit.. Maar ja hij moet het er wel inbouwen, anders vervalt de garantie natuurlijk. en denk dat als ik een model kies die hij niet verkoopt je automatisch extra gaat betalen voor het inbouwen en het on the long run niet veel uit maakt. Afijn vriendelijk bedankt voor je hulp! Werd echt gek toen ik al die bedrijven aan de lijn had, de enige die op mij geloofwaardig overkwam was fishfunMee eens
HarryO  
#13 Gepost : woensdag 20 mei 2015 22:05:35(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Ik zij al dat ik mijn mening heb bijgesteld en dat de meeste rf 15 een eitje hebben.
Tegenwoordig is dat, denk ik, veranderd.
Wat voorheen het eitje was is nu dat dingetje met het kabeltje en de wartelmoer.
Dus je ziet ook op de foto dit "vernieuwde eitje" wel degelijk.

Nu snap ik het ff niet meer. Er is een aanbieding van Nanotec met rf 15 voor ca. 880 euro.
Als je nu gaat zeggen ik wil er een andere fishfinder in hebben, vervalt toch die aanbieding?
Stel je neemt een fishfinder die 75 euro goedkoper is dan de rf 15, dan kom je toch weer op die 880 euro uit. Tenzij ook dat weer een aanbieding is.

Ik zeg niet dat je persé de rf 15 moet nemen. Als jij denkt dat die sonar phone aan jouw wensen voldoet dan moet je die gewoon nemen.
Bedenk daarbij wel dat het bereik dan maximaal 100 mtr. is.( tenzij het "eitje"word verbouwd)
De nanotec zou denk ik 500 mtr. kunnen halen. Gebruik je nooit maar toch wil je het bereik wel op elkaar afgestemd hebben, en niet dat halverwege je vaart het signaal wegvalt.
Berster  
#14 Gepost : maandag 25 mei 2015 12:06:05(UTC)
Berster

15 ponder

Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
Ron,

Volgens mij zit het verschil met de inbouwkosten vooral hoe de dieptemeter wordt ingebouwd,
bij onze voerboten leveren wij bijvoorbeeld de Toslon TF-500. Deze diepte meter is redelijk goed zelf in te bouwen alleen dan plak je waarschijnlijk de transducer (vroeger het gele eitje) met velcro aan de zijkant romp van de boot en gebruik je het bijgevoegde batterij pack(met penlights) als voeding.

Laat je hem door ons inbouwen dan zorgen wij ervoor dat hij netjes en professioneel onder aan de romp wordt gemonteerd (zonder velcro) en zorgen wij ervoor dat de dieptemeter zijn voeding van de boot accu krijgt en niet van batterijen. Dit zodat wanneer je de boot aanzet ook de dieptemeter aangaat.Het is zelfs mogelijk om de dieptemeter op een eigen schakelaar te zetten ipv op de boot schakelaar, Dan heb je dus nooit gezeur meer met lege batterijen in je zend module zodat daardoor je bereik minder wordt en ook testen wij alles zodat je zeker weten het door ons gegarandeerde bereik hebt.

Deze manier van inbouwen neemt wat meer tijd inbeslag zoals je kan begrijpen en daarvoor betaal je bij ons in ieder geval de extra kosten, maar uiteindelijk heb je daar wel profijt van naar mijn mening

grt

Berry

Bewerkt door de gebruiker maandag 25 mei 2015 12:10:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

RonG  
#15 Gepost : maandag 25 mei 2015 17:10:38(UTC)
RonG

5 ponder

Sorry voor de late reactie, had even andere dingen aan mijn hoofd..
Maar denk dat ik deze idd maar neem HarryO,: http://www.fishfun.nl/in...inbouw-fishfinder-detail

Dan weet ik iig dat ik korting krijg en goed bereik heb en het word geloof ik volgens die man zelf, de uitvinder van dat bootje voor zover ik hem begreep, gemaakt(kan er naast zitten). Moet goed komen zou je zeggen.

Maar waar ben jij dan van Berry? Ben net nieuw dus ken nog niemand.

Groetjes,

Ron

Bewerkt door de gebruiker maandag 25 mei 2015 17:11:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

HarryO  
#16 Gepost : maandag 25 mei 2015 19:57:48(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt Ron.
Als je al een bootje had en later een fishfinder zou willen inbouwen had ik je dat aangeraden.
Maar nu is alles nog nieuw voor je.

En Berry
Even over dat inbouwen waar je het over hebt.
Je zegt bij zelf INBOUW zet je waarschijnlijk de transducer aan de zijkant. Dat is dus OPBOUW.
Maar bij opbouw zet je nooit het eitje of de transducer aan de zijkant maar altijd er achter. Anders zou je de vaareigenschappen behoorlijk beinvloeden.

Voor mensen die zelf een fishfinder willen inbouwen/opbouwen, wil ik het volgende zeggen.
Als je al zo handig bent om het voor elkaar te krijgen dat je het "vernieuwde eitje" achter je boot kunt bevestigen.
Dan kun je zeker het "vernieuwde eitje" in de boot bevestigen. dat is nl. een gaatje onder in de boot boren en het "eitje", met gebruik van(zwarte) siliconen kit, bevestigen, en een gaatje boven in de boot boren waar de antenne in komt.
nogmaals de inbouw link

http://www.fishfun.nl/im...GNQ0vWlCJ0lMpPgs8Qa5WFX9

Mocht jouw bootje niet zo'n afneembaar dekseltje hebben maar een gewone uitsparing voor het oude model eitje doe je dat op de zelfde manier alleen dan wel veel, heel veel kit gebruiken ( in meerdere lagen aanbrengen en tussentijds drogen) zodat de gehele uitsparing gevuld is met kit. Zorg er voor dat je geen lucht insluit.Overtollige kit eventueel na het drogen wegsnijden. Het vernieuwde eitje moet dan met de vlakke kant gelijk liggen met de onderkant van je bootje.( meet dat eerst even uit voordat je gaat kitten en plaats eventueel een stukje koperen afstands buis op de transducer(tussen transducer en bootje) om de transducer toch te klemmen op je bootje, zodat je niet, bij het vastdraaien, de kit weg perst.

tip: maak de boot rondom de kitplaats even nat en veeg de kitklodders weg met een kletsnatte doek.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 mei 2015 20:02:56(UTC)  | Reden: a

RonG  
#17 Gepost : dinsdag 26 mei 2015 12:22:10(UTC)
RonG

5 ponder

Ja zo denk ik er ook over, ben net nieuw met die dingen en mijn bijnaam is Ron de sloper..
Dus laat de pro's het maar doen, daar komt bij als ik het zelf ga doen de garantie volgens mij vervalt.
+ het feit dat als ik alles los koop en zelf in zou bouwen ik nog meer geld kwijt ben, 475,- fishfinder + bootje 479,- = 954,-, en dan moet je ook nog kit enz kopen, i.p.v. 879,- voor die aanbieding. Is het overgens aan te raden gelijk zo'n lithium acu erbij te nemen? Maakt je bootje lichter dus sneller, dus minder batterij verbruik wat de levens duur van je accu weer vergroot, of zie ik iets over het hoofd? En als i nu kapot gaat kan ik bij die kerel/fishfun terecht.
Bedankt voor al je reacties, zo kom je uiteindelijk toch bij het juiste bootje terecht Like

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 mei 2015 12:44:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

HarryO  
#18 Gepost : dinsdag 26 mei 2015 18:20:47(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

IRon
Het is sowieso verstandig om er een tweede accu bij te nemen.
En als je de financien er voor hebt zou ik zeken en lithium accu nemen.
Bedenk dan wel dat je ook een andere lader nodig hebt.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 mei 2015 19:16:42(UTC)  | Reden: V

HarryO  
#19 Gepost : woensdag 27 mei 2015 07:11:27(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Heb ff een foto gemaakt van de montage van het "eitje" bij mijn bootje.
Zoals je ziet is er veel kit nodig geweest om het eitje in te sealen.
De twee "oogjes" die je bovenaan het eitje ziet schakelen het eitje in zodra ze in contact komen met water.
Weer uit het water is het signaal na ca. 30 sec. weer uit.

UserPostedImage
RonG  
#20 Gepost : woensdag 27 mei 2015 23:16:05(UTC)
RonG

5 ponder

Ahh ok duidelijk. Maar idd is wel handig 1 backup te hebben.
Denk dat ik er maar 2 neem dan, of evt als backup die lood accu's eerst even kijken hoe duur dat allemaal gaat worden bij elkaar als je er ook weer laders bij moet kopen. Dacht dat dat er wel bij zou zitten maar thanks for the heads up, Blijb .
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.