10 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 80
|
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Reigerplas Almere bedoel je. Staat in verbinding met alle wateren daar in omgeving. Vis kan er zitten maar ook niet. Trailerhelling dus veel verstorring op water. Bewerkt door de gebruiker woensdag 20 juni 2012 21:27:35(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-4-2012(UTC) Berichten: 137
|
Ik heb daar wel een aantal nachten doorgebracht, maar ik heb pas begrepen dat dat helemaal niet mag 1 maal controle gehad van de politie. Gelukkig snapte ze er niks van, want ik zat met een derde hengel/ nachtvergunning van de auhv. Zij dachten dat dat wel in orde was b Je hebt daar hele goede hotspots, maar het is goed zoeken. Ik heb één grote mosselbank kunnen vinden al was het altijd heel veel werk om daar te komen (kant van de snelweg) Het is een heel mooi water, maar het kan ook vrij moeilijk zijn. Uiteraard net als in de rest van Flevoland veel kleine schubs. Bewerkt door de gebruiker donderdag 21 juni 2012 19:25:53(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Henk Haarlem schreef:Reigerplas Almere bedoel je.
Staat in verbinding met alle wateren daar in omgeving. Vis kan er zitten maar ook niet. Trailerhelling dus veel verstorring op water. Hallo Henk, is inderdaad vanuit lelystad gezien riching almere. Zijn 2 plassen (reigeplas en ooievaarsplas). Ooievaarsplas mag inderdaad niet bevist worden. reigerplas mag daarintegen wel worden bevist. Overigens wordt de reigeplas aangegeven onder gemeente zeewolde maar ben het met je eens dat het richting almere is
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
rick88 schreef: maar ben het met je eens dat het richting almere is Ligt tussen hoge en lagevaart, tussen lelystad en almere, zeewolde ligt daar toch echt niet in de buurt. Maar hoe dan ook mooi gebied daar. Kom er graag. |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
Henk Haarlem schreef:rick88 schreef: maar ben het met je eens dat het richting almere is Ligt tussen hoge en lagevaart, tussen lelystad en almere, zeewolde ligt daar toch echt niet in de buurt. Maar hoe dan ook mooi gebied daar. Kom er graag. Kom er ook graag, vorig jaar op de lagervaart gezeten. Vis buddy had met monstercrab een meerval eruit gevist.lachen man
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 17
|
Ik woon zelf in Almere en werk in Zeewolde maar denk dat Almere er net zover vanaf ligt als Zeewolde het valt onder gemeente Zeewolde. Maar het is inderdaad een mooi water wil er dit jaar ook is opgaan vissen. Ben er nu al een aantal keer wezen wandelen met de honden en heb wel een aantal mooie stekken gezien maar je moet er een wandeling voor over hebben. Het strandje schijnt in het najaar ook goed te zijn. Alleen s'avonds kan je volgens mij beter niet op de parkeerplaats zijn en als je er bent vooral niet bukken er schijnen daar nogal wat smerige mannetjes rond te hangen. Al schijnt de steiger bij de parkeerplaats wel weer een goede stek te zijn maar ik ga daar liever niet zitten. Gr Ricardo
|
|
|
|
|
Ricardo A schreef:Ik woon zelf in Almere en werk in Zeewolde maar denk dat Almere er net zover vanaf ligt als Zeewolde het valt onder gemeente Zeewolde. Maar het is inderdaad een mooi water wil er dit jaar ook is opgaan vissen. Ben er nu al een aantal keer wezen wandelen met de honden en heb wel een aantal mooie stekken gezien maar je moet er een wandeling voor over hebben. Het strandje schijnt in het najaar ook goed te zijn. Alleen s'avonds kan je volgens mij beter niet op de parkeerplaats zijn en als je er bent vooral niet bukken er schijnen daar nogal wat smerige mannetjes rond te hangen. Al schijnt de steiger bij de parkeerplaats wel weer een goede stek te zijn maar ik ga daar liever niet zitten. Gr Ricardo Ooh weten we dat ook weer.. haha had dat nou niet verteld Ben er laatst nog even geweest je moet wel iets meenemen voor het oerwoud voor je relaxed kan gaan vissen. Moet wel zeggen dat er goed gecontroleerd wordt door Boa's. Lijkt me wel dat daar redelijk dikke karpers zitten..
|
|
|
|
|
rick88 schreef:Lijkt me wel dat daar redelijk dikke karpers zitten.. Staat in verbinding met open systeem, dus kan het net zo goed niet. |
|
|
|
|
Ricardo A schreef:Ik woon zelf in Almere en werk in Zeewolde maar denk dat Almere er net zover vanaf ligt als Zeewolde het valt onder gemeente Zeewolde.
Gr Ricardo Lelystad ligt er het dichts bij minder dan 10 km hemels breed. Almere en Zeewolde spant het erom ( denk toch echt dat Almere stadsgrens er het dichtsbij ligt), gek alleen dan de hoge- en lagevaart incl. de A27 er tussen ligt vanuit Zeewolde. Maar het valt dus onder gemeente Zeewolde. Bewerkt door de gebruiker maandag 25 juni 2012 21:14:34(UTC)
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
Ricardo A schreef:Ik woon zelf in Almere en werk in Zeewolde maar denk dat Almere er net zover vanaf ligt als Zeewolde het valt onder gemeente Zeewolde. Maar het is inderdaad een mooi water wil er dit jaar ook is opgaan vissen. Ben er nu al een aantal keer wezen wandelen met de honden en heb wel een aantal mooie stekken gezien maar je moet er een wandeling voor over hebben. Het strandje schijnt in het najaar ook goed te zijn. Alleen s'avonds kan je volgens mij beter niet op de parkeerplaats zijn en als je er bent vooral niet bukken er schijnen daar nogal wat smerige mannetjes rond te hangen. Al schijnt de steiger bij de parkeerplaats wel weer een goede stek te zijn maar ik ga daar liever niet zitten. Gr Ricardo PascalP heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
|
d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d Bewerkt door de gebruiker maandag 25 juni 2012 21:29:22(UTC)
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 12-4-2015(UTC) Berichten: 4
|
Hallo,
Kan iemand mij iets meer over dit water vertellen? Ik woon op een boerderij tegen de Reigerplas aan en dit water lijkt mij erg interessant.
Jacco
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Hallo Jacco, Het lijkt me wel zo netjes als je je even voorsteld in het op het forum aanwezige topic. Dan zijn de leden sneller bereid om je te helpen en je dingen te vertellen. Als jij bijna aan de reigersplas woont, kan je ons waarschijnlijk meer vertellen denk ik. Investeer er tijd in, ga lekker proefvissen en je zal snel het e.e.a. te weten komen over het water Ik heb er vorig jaar een keer met een bootje gejerkbait. Het water was kraakhelder met veel waterplanten. Ook genoeg kale plekken op de bodem te vinden. Verder zijn zo goed als alle hotspots aanwezig. Succes! Bewerkt door de gebruiker maandag 13 april 2015 19:45:32(UTC)
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Eerst geschreven door: peter servais Hallo Jacco,
Het lijkt me wel zo netjes als je je even voorsteld in het op het forum aanwezige topic. Dan zijn de leden sneller bereid om je te helpen en je dingen te vertellen.
Als jij bijna aan de reigersplas woont, kan je ons waarschijnlijk meer vertellen denk ik. Investeer er tijd in, ga lekker proefvissen en het je zal snel het e.e.a. te weten komen. Ik heb er vorig jaar een keer met een bootje gejerkbait. Het water was kraakhelder met veel waterplanten. Ook genoeg kale plekken op de bodem te vinden. Verder zijn zo goed als alle hotspots aanwezig.
Succes! Volledig mee akkoord Peter! |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 12-4-2015(UTC) Berichten: 4
|
Ow, dan doe ik dat straks wel even Ja er zijn mooie hotspots genoeg, maar ik heb geen idee hoe ik moet voeren op zo'n water.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Het ligt er een beetje aan wat voor hotspots je bevist. Over zowel hotspots als voerstrategien staat veel omschreven hier op de site Ik mag graag met een klein PVA zakje/ netje vissen. Verder kan je met een werppijp weer mooi gespreid voeren. Net wat je voorkeur heeft. Is ook afhankelijk van de hulpmiddelen die je tot je beschikking hebt.
Ik heb tot nu toe alleen op snoek gevist op de plas, maar ik denk dat je er je lol op kan als karpervisser. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.